Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kromgetrokken A51

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2021 10:02 AM)
3960 Weergaven
Sebastian5
Apprentice
Opties

Ik heb 2 Samsung A51 telefoons gekocht voor mijn kinderen. Telefoons hebben een rubberen en zeer flexibel hoesje. Telefoons zitten nooit in een broekzak. ( past niet) 

Telefoons zijn nog geen 6 maanden oud.

Nu is 1 telefoon vannacht compleet krom getrokken en niet meer op te laden. Denk intern iets kapot gegaan door het kromtrekken.

Tot mijn verbazing lees ik dat dit een bekend probleem is maar niet onder de garantie valt.

Schade van buitenaf zou de oorzaak zijn. Nu heb ik hier twee identieke telefoons, met identieke hoesjes die identiek gebruikt worden ( spelletje worden er op gespeeld). That's it.

Dan trekt 1 telefoon helemaal krom en dan is het geen garantie? Dit krom trekken wordt toch gewoon veroorzaakt door warmte ontwikkeling en matige kwaliteit behuizing. 

Het kan toch niet zo zijn dat de kleine consument het grote Samsung hier van moet gaan overtuigen!

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben ervaren en wel een reparatie onder garantie hebben laten uitvoeren of wordt iedereen met een kluitje in het ruit gestuurd?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @norry, goedemiddag.

Om dit te laten beoordelen kan je het beste langsgaan bij één van onze service punten, mijn collega's kunnen dit dan ter plekke beoordelen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2CKz9mr

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

https://bit.ly/2jwV3SJ , je kunt via deze link het toestel aanmelden voor reparatie.
Of het onder garantie valt of niet zal de monteur bepalen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Sebastian5,

Welkom op de Community.

Dat klinkt niet goed! Zou je hier foto's van kunnen delen? Dan kijk ik even met je mee 👍

rsz-846676
0 Likes
Sebastian5
Apprentice
Opties

Hoi Bruce,

Ik kan daar zeker foto's van maken. Het is net zoals bij Apple. Ontkennen dat de kwaliteit de oorzaak van het buigen is en de consument de schuld geven. Zelfs binnen de eerste 6 maanden na aankoop waar eigenlijk de verkopende partij moet aantonen dat de schade is veroorzaakt door ondeugdelijk gebruik.

Dan lekken er jaren later interne stukken waarin ze zelf ook al hadden geconstateerd  dat ze makkelijk buigen. Maar dan reageer je gewoon niet meer.

Uit tests die Apple zelf voor release al losliet op de toestellen, bleek dat ze een stuk minder sterk waren dan hun directe voorganger. De iPhone 6 had 3,3 keer meer kans om verbogen te raken dan de iPhone 5s. De iPhone 6 Plus bleek nog gevoeliger, hierbij was de kans op buigen maar liefst 7,2 keer zo groot. Apple hield overigens al die tijd vol dat er geen problemen waren met de iPhone 6 en wil ook nu nog niet reageren.

Mijn zoon is 11. Ik las een test dat je bijna 40 kilo aan druk moet toepassen om een telefoon te laten buigen. Dit krijgt een knaap van 11 toch niet voor elkaar in zijn broekzak?

Ik vermoed dat de kwaliteit dermate slecht is ( misschien niet bij alle maar bij een enkele partij) dat bij warmte ontwikkeling enz de telefoon veel sneller buigt. En dat is een ondegelijk product en geen sloopwerk van de consument. 

Net zoals bij Apple was het niet hun fout maar de 7 buigt niet meer. Deze zal dan waarschijnlijk door geen enkele consument meer in de broekzak gedragen worden.

0 Likes
Sebastian5
Apprentice
Opties

567BC350-BE2D-4234-A9FC-B01470D008E8.JPG9165EFC2-01AD-44C8-B9C0-2DDB5EC9BD6D.JPGIMG-5794.jpgIMG-5795.jpg

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Thanks. Als ik het goed begrijp, gaf je aan: 'Nu is 1 telefoon vannacht compleet krom getrokken en niet meer op te laden.' 

Dat wil zeggen dat het toestel tijdens het opladen in de nacht is krom getrokken? Vervolgens gaf je aan: 

'Mijn zoon is 11. Ik las een test dat je bijna 40 kilo aan druk moet toepassen om een telefoon te laten buigen. Dit krijgt een knaap van 11 toch niet voor elkaar in zijn broekzak?', maar iets eerder gaf je aan dat het toestel nooit in zijn broekzak wordt bewaard.

Het lijkt mij een goed idee om door onze monteur te laten uitsluiten hoe het toestel heeft kunnen buigen, door ermee langs een servicepunt van ons te gaan of gebruik te maken van onze Ophaalservice: https://bit.ly/3eNVdye

Dan zal worden uitgesloten of het toestel tijdens het opladen is krom getrokken of dat er een andere oorzaak is.

Kom je er zo uit? 👍

rsz-846676
0 Likes
Sebastian5
Apprentice
Opties

Hoi Bruce, 

nee zo kom ik er niet uit. 

Het broekzak verhaal is het standpunt van SAMSUNG. Ik leg alleen uit dat de telefoon wel van dermate slechte kwaliteit moet zijn wil hij buigen in een broekzak.

Ik had een afspraak voor vandaag bij het reparatiecentrum. Die heb ik afgezegd want dat heeft totaal geen nut. Hij gaat roepen dat het door een broekzak komt en ik zeg van niet.

Ondanks dat ik de wet aan mijn kant heb ga ik dit niet winnen. Lees maar eens alle post terug van kromtrekkende A50 toestellen. En van S6 toestellen van het andere merk.

Elke keer is de reactie hetzelfde. Of je nu belt met samsung of hier wat post. Ga maar bij de reparateur langs. Nutteloze stap. Want die herhaalt wat jullie samen hebben 'afgesproken'.

Ook het servicepunt gaat totaal aan het feit voorbij dat dit geen schade is daar extreme invloeden van buitenaf. Als jullie broekzak verhaal al juist is dan bewijst dit dat je juist moet betalen. Want iets in een broekzaak vervoeren is nu niet bepaald extreem gebruik.

Als sterkste jongetje van de klas spreek je gewoon af nooit kleur te bekennen. En dit houd je dan gewoon vol.

Kijk maar eens op de site consumentenjurist.nl 

Daar is het allemaal al eens uitgezocht voor het andere merk. Waarom moet ik nu weer hetzelfde pad bewandelen? Stuur gewoon een nieuwe telefoon af want daar heb ik recht op.

Mag u een gebogen iPhone terugsturen?

Uw rechtsgevoel geeft u waarschijnlijk het juiste antwoord. Jazeker, de iPhone moet terug. Een iPhone die buigt doordat je deze normaal in je broekzak draagt, voldoet namelijk niet aan de verwachtingen die je van de iPhone mag hebben.

In de wet is voor consumenten dwingend bepaald dat een afgeleverde zaak aan de overeenkomst moet beantwoorden. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat je mag verwachten dat een iPhone de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik. Het is algemeen bekend dat een smartphone in de broekzak wordt gedragen; dit valt onder normaal gebruik. U mag dus verwachten dat uw iPhone niet gebogen uit uw broekzak tevoorschijn komt.
   Deze conclusie wordt verder ondersteund door een aantal omstandigheden. Zo is de iPhone 6 Plus te koop voor een vanafprijs van maarliefst 799,- euro en worden Apple producten aangeprezen als hoogwaardig. Van een topsegment smartphone verwacht u terecht een topsegment kwaliteit.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het is aan onze monteur om te beoordelen of dit door eigen toedoen of door een fout van het toestel is veroorzaakt.

Ik raad je daarom aan om er toch mee langs een servicepunt van ons te gaan of gebruik te maken van onze Ophaalservice, zodat we kunnen uitsluiten wat de oorzaak is.

rsz-846676
0 Likes
norry
First Poster
Opties
A53 trekt ook al krom binnen zes maanden
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @norry, goedemiddag.

Om dit te laten beoordelen kan je het beste langsgaan bij één van onze service punten, mijn collega's kunnen dit dan ter plekke beoordelen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2CKz9mr

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200