Hallo,
In het verleden heb ik ook met dit probleem te maken gehad.
Na wat uitzoekwerk kwam ik erachter dat het komt doordat Samsung dat gebaar koppelt aan Bixby via de zijknop-instellingen. Gelukkig is dat vrij makkelijk op te lossen.
Ik opende de Instellingen van mijn telefoon en scrolde naar beneden tot ik bij Geavanceerde functies kwam. Daar vond ik de optie Zijknop. Je kunt die trouwens ook makkelijk vinden door bovenin op het vergrootglas te tikken en "zijknop" in te typen.
In dat menu zag ik instellingen voor wat er gebeurt als je de knop lang indrukt of dubbel tikt. Bixby stond daar aangevinkt, dus ik veranderde dat naar ‘Menu voor uitschakelen’ (je kunt ook kiezen voor ‘Geen actie’ als je het helemaal niet wil gebruiken).
Omdat ik toch nooit iets met Bixby doe, ben ik daarna nog even naar Instellingen > Apps gegaan. Daar zocht ik op Bixby, tikte erop en koos voor Uitschakelen. In sommige gevallen kun je hem niet volledig uitschakelen, maar je kunt dan in ieder geval meldingen en toegang beperken.
Sindsdien werkt het gebaar op mijn oortjes gewoon zoals het hoort, geen Bixby meer, alleen nog maar lekker de muziek harder of zachter.