Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Internetbrowser zoals Chrome werkt niet meer op mijn Samsung A50

(Onderwerp aangemaakt op: 12-05-2020 08:22 PM)
4561 Weergaven
Aida_85
Journeyman
Opties

Mijn vraag
Ik heb sinds een tijdje problemen met Chrome op mijn Samsung A50. Hij wil geen pagina’s meer laden. Dit geldt overigens ook voor andere browsers. Dit is zowel op de wifi als 4G.

Ik ben er toevallig achter gekomen dat onze wifi-netwerk (d.m.v. Orbi) thuis hier een boosdoener in lijkt te zijn. Als namelijk het wifi-netwerk offline is en ik het wifi-netwerk op mijn telefoon vergeet en mijn telefoon opnieuw opstart, lijkt alles het weer te doen. Zodra ik weer geconnected ben met de wifi dan werkt het niet meer. Ik krijg meldingen als dns_probe_finished_no_internet of err_network_changed
Ik kan geen enkele internetpagina meer openen. Als ik via Google iets zoek, dan werkt dat, maar zodra ik een pagina wil openen krijg ik de dns-melding. Alle apps werken wel gewoon. En tot een paar weken geleden werkte Chrome ook nog prima.

Ik heb wel een paar weken geleden ook de nieuwste update van Android geïnstalleerd op mijn telefoon. Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android op Samsung A50
Update: A505FNXXS4BTCA / A505FNOXM4BTC8 / A505FXXS4BTCA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de cache geleegd
- Ik heb het zowel op wifi als 4G getest (werkt beiden niet)
- Ik heb alle instellingen gereset
- Ik heb de telefoon opnieuw opgestart
- Andere browser geprobeerd (werkt ook niet)

- Chrome gereset (want je kan 'm niet verwijderen)
- Telefoon helemaal opnieuw geïnstalleerd. En toen werkte het weer prima. Totdat we vanmiddag de router opnieuw gingen opstarten, toen was het probleem er weer.

- Als ik mijn telefoon op de 4G zet, dan zie ik in de Orbi dat die nog steeds verbonden is met het 5Ghz netwerk. Als ik 'm in de Orbi uitzet, mijn telefoon opnieuw opstart, dan kan ik weer gewoon internetten. Zodra ik 'm in de Orbi weer aan zet en verbind met de wifi, dan werkt het niet meer.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Het systeem zag hem als spam, maar ik heb hem weer terug gezet. Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset op je toestel?

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Klinkt als een probleem met je router en niet met je telefoon 

Misschien een idee om je router helemaal te resetten /fabrieks instellingen 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Aida_85
Journeyman
Opties

Ik heb vandaag buiten de deur (op een andere locatie) geprobeerd te internetten op mijn 4G en ben daar verbonden met een andere wifi, maar op beiden lukte het niet om te internetten. De rest van de apps werkt nog steeds. 

Kan het dan nog steeds aan mijn router liggen? Ook al was ik niet thuis? 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je zegt dit :

Telefoon helemaal opnieuw geïnstalleerd. En toen werkte het weer prima.

Bedoel je hiermee een fabrieksherstel?

dan schrijf je:

Totdat we vanmiddag de router opnieuw gingen opstarten, toen was het probleem er weer. Als je een fabrieksherstel hebt gedaan en daarna de router opnieuw opstart en het probleem is er weer dan is de oorzaak van het probleem in de router.  Ik zie alleen niet hoe dit mogelijk is als er al een fabrieksherstel is gedaan op de telefoon.

Kun je meer informatie geven ?

Ik stel voor om de telefoon terug te zetten naar fabrieksherstel en de router ook naar fabrieks instellingen.

0 Likes
Aida_85
Journeyman
Opties

Ons netwerk:

We hebben 2 Orbi's. Een router en een satelliet boven. De Orbi-router staat niet in de meterkast, omdat dan het wifi-bereik in de woonkamer slecht wordt (welkom in de nieuwbouwwoning). Hij staat dus bedraad in de woonkamer. 

Wij hadden de Orbi-router altijd in router-modus staan, maar we lazen dat het beter was om deze in AP-modus te zetten, omdat er anders een conflict kon zijn met de KPN-router. Alleen na een tijdje was de Orbi-router de Orbi-sateliet kwijt. We hebben toen verschillende instellingen geprobeerd, maar dat werkte niet. Uiteindelijk hebben we de Orbi-router weer teruggezet naar router-modus.

Mijn telefoon:

Mijn telefoon heeft altijd goed gewerkt. Voordat we de Orbi’s hadden, hadden we wifi-versterkers van KPN. Daar had mijn telefoon ook soms moeite mee. Zo nu en dan kreeg ik een verificatiefout melding op de wifi. Maar als die foutmelding er niet was, werkte die prima, zowel op de wifi als 4G.

Een paar weken geleden heb ik mijn telefoon ge-update naar de nieuwste versie. En toen kreeg ik voor het eerst problemen met het browsen. Ik heb toen van alles geprobeerd qua instellingen, maar niks werkte. Dus toen heb ik mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen, een paar dagen geleden. Toen werkte alles weer.

Alleen toen we dus gisteren de Orbi-router gingen herstarten en uiteindelijk ook anders gingen instellen, ging het weer mis.  
Ik heb wifi-vergeten gedaan, Chrome helemaal ‘leeggegooid’, maar ik kan zowel op 4G als op de Wifi dus niet browsen. Ook niet op een andere locatie dan onze eigen woning. En dat vind ik dan erg raar. Want hoe kan ons netwerk nog invloed hebben op mijn telefoon als ik heel ergens anders ben?  

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik vind het heel erg onwaarschijnlijk dat je door je router, niet meer kunt browsen met 4g maargoed wat je het beste kunt doen is contact opnemen met netgear en op hun forum dit verhaal plakken.  

wat ik voor nu kan adviseren is dat je in je orbi instellingen gaat , en dan in DNS instellingen de DNS veranderd naar 

Primary DNS : 8.8.8.8 

Secondary DNS : 8.8.8.4

Aangezien het probleem met de DNS te maken heeft wat ik zag aan de foutmelding op je telefoon.

Probeer dit eens en laat me weten of het iets uithaalt.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

En nu ik de post nog is overlees,  2 routers is niet handig.. staat de kpn modem/router in bridge modus?  Dat is de beste optie als je een eigen router gebruikt. De klantenservice kan dat op afstand doen.  Dit zou best wel eens wat te maken kunnen hebben met je probleem

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Mocht het nou niet werken , ik heb nog meer dingen die je kunt proberen. Ik vermoed dat het probleem waar je tegenaanloopt een kwestie van een paar instellingen is. Zo op afstand is het natuurlijk gissen voor mij wat de oorzaak en oplossing is maar daarvoor is een forum goed altijd wel iemand die een antwoord heeft:)

0 Likes
Aida_85
Journeyman
Opties

- We hebben de Orbi router weer teruggezet naar AP (Acces point) en de Orbi in de meterkast gezet en aangesloten zoals het echt hoort. Dit lijkt voor zover goed te gaan. Het wifi-bereik is prima in de woonkamer.

- Probleem met mijn telefoon blijft bestaan. Ik heb de DNS aangepast in mijn telefoon, telefoon opnieuw opgestart. Ik kon een paar pagina's openen, en pats: het werkt weer niet meer. 

- Ik kan niet vinden in de Orbi waar ik de DNS kan aanpassen. Ook via Google nog niet gevonden.

- Ik zag nu in de Orbi dat mijn telefoon vandaag steeds met de 2.4Ghz verbonden is. Gisteren was dit met de 5Ghz. Op beide kanalen bestaat dit probleem, want er zit geen verschil tussen. Ik dacht dat dit misschien een 'probleem' kon zijn. Gezien het internet vol staat met 5Ghz problemen met de Samsung A50.

- Wat ik best wel frapant vind is dat wanneer ik iets probeer zoals die DNS aanpassen, Chrome leeggooien en de telefoon herstarten dat ie het dan even doet. Ik klik dan even willekeurig wat internet pagina's aan. En dan ineens gebeurt er iets en dan werkt het ineens niet meer.  Ik vraag me dan echt af wat dat iets is? 

Aida_85
Journeyman
Opties

Wordt ineens mijn bericht verwijderd van mijn topic :face-with-rolling-eyes: Ik hoop dat ik alles nog weet:

- Ik heb de Orbi teruggezet in de meterkast en aangesloten zoals het echt hoort. Ook is de Orbi nu op AP (Access point) modus terug gezet. De wifi lijkt vooralsnog prima te werken in de woonkamer.

- Ik heb de DNS aangepast in mijn telefoon. Telefoon opnieuw opgestart. Ik kon weer even browsen en pats: het werkt ineens niet meer. 

- De DNS aanpassen in de Orbi kan ik niet vinden. Ook op Google nog niet het antwoord gevonden waar ik dat zou kunnen doen.

- Ik heb zojuist dit geprobeerd: 

Clear Google Services Framework Cache:

• Open Settings -> Apps -> Google Service Framework -> Force Stop -> Clear Cache.
  • Now restart your Android device now.

Dit werkte! En ja hoor, na een paar pagina's geopend te kunenn hebben. Pats: het werkt niet meer.

- Ik blijf dat maar frapant vinden. Veel dingen lijken te werken, maar wel voor een x aantal pagina's. Er lijkt dan iets te gebeuren en dan werkt het ineens niet meer. Maar wat dat iets is? Geen idee.