Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

interne opslag loopt vol met "overige"

(Onderwerp aangemaakt op: 05-08-2020 08:27 PM)
25736 Weergaven
DW117
First Poster
Opties

Hallo allemaal

Ik heb een Samsung Galaxy A6 met 32 GB aan opslagcapaciteit. Ik gebruik weinig apps, gebruik hem vooral om te chatten en foto's te nemen. Nu krijg ik voortdurend de melding dat mijn opslagcapaciteit bijna bereikt is. Ik heb al veel foto's verwijderd en zelfs de facebookapp van de telefoon gegooid, maar dat heeft weinig geholpen.

Nu blijkt dat 20 GB opgaat aan "overige". De afbeeldingen en apps nemen samen maar zo'n 11GB in en toch zit ik te knoeien met 31,5GB gebruikte opslag. Ik heb de cache van de meeste apps al verwijderd, maar dat is ook maar een druppel op een hete plaat.

Ik probeerde ook al het nummer *#9900# zonder enig effect.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen om die overige bestanden te verwijderen? 

Alvast bedankt voor de hulp!

0 Likes
26 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Wellicht staan de fotos die je hebt verwijderd in de prullenbak dan moet je die ook leegmaken.

Zowiezo is 32gb niet voldoende in 2020 ik raad je aan een micro sd kaart te kopen van minstens 64gb. 

Dan hoef je ook niet telkens dingen te verwijderen

https://www.dataio.nl/samsung-evo-plus-micro-sd-geheugenkaart-100mb-s/  13 euro voor 64gb en voor rond de 24 heb je 128 kost niks dus.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
SjorsK
Maestro
Opties

Je zou ook eventueel de SD kaart kunnen formateren. Dan wordt de hele SD kaart "schoongepoetst". :smiling-face: Zorg er wel voor dat je de gegevens die op je SD kaart staan en belangrijk voor je zijn ergens anders opslaat want anders is 't weg :smiling-face: 

Bart_1234567
Apprentice
Opties
Ik heb ditzelfde probleem, het gaat om het Interne Geheugen, niet de SD-kaart. Foto's en video's heb ik allemaal al naar de SD-kaart verplaatst, maar het Interne Geheugen van mijn Samsung Galaxy A6 plus raakt steeds vol: 23,23GB van de 32GB gaat op aan de map Overig. Caches leeg ik steeds, waarmee ik hooguit 0,5GB win. Wat zit erin de map Overig en waar kan ik dit verwijderen?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Bart_1234567, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt. Ben je er al achter wat deze ruimte inneemt op je tablet? Hier zullen onder andere je foto's van de map DCIM in staan maar ook foto en video die je via berichten apps ontvangt. Je kunt de map met DCIM eventueel ook verplaatsen naar je SD kaart.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Bart_1234567
Apprentice
Opties
Bedankt voor je reactie, Martijn!
In de map DCIM in mijn Intern Geheugen staan 9 lege mapjes waaronder de map 'Camera', waaruit ik alle foto's al heb verwijderd.
Ik ben nu de SD-kaart aan het legen, om mijn foto's veilig te stellen.
Maar waarom mijn Intern Geheugen 31,29GB bevat van de totale 32GB, begrijp ik niet.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Een hoop apps plaatsen de foto's, video's en andere voorbeelden in deze map. Kijk ook even of je Prullenbak wel leeg is 😉 Houd je ons op de hoogte?

0 Likes
Bart_1234567
Apprentice
Opties
Prullenbak is leeg. Hoe kan ik bij de foto's en videos uit de apps, om die te knippen en plakken naar mijn externe Terrabyte?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dit kan je wellicht via de apps zelf instellen, maar ik raad je niet aan om hier mee te gaan stoeien. Dit zorgt er namelijk ook voor dat apps verder goed werken.

Je kan natuurlijk wel je geheugenkaart instellen als vaste opslaglocatie voor je foto's.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Bart_1234567
Apprentice
Opties
Dat heb ik al gedaan. Foto's en videos worden automatisch opgeslagen op de SD-kaart. Ik zie bij opslag analyse, 30,54GB gebruïkt = 95% Hiervan is:
20.49GB = Apps
7,78GB = Systeem
2,03GB = Overig
Wat die Overig nog is, weet ik niet, maar het merendeel wordt in beslag genomen door de Apps op mijn mobiel. Door de verstuurde en ontvangen foto's en videos in Whatsapp, Messenger en Facebook komt het waarschijnlijk dat de Apps zoveel opslagcapaciteit innemen, want ik heb helemaal niet zoveel Apps op mijn mobiel. Deze Apps wil ik echter niet verwijderen, wel zou ik de foto's en videos uit het mailverkeer kunnen halen, alleen weet ik niet hoe dat moet?
0 Likes