Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

In 1 dag 100 GB verbruikt

(Onderwerp aangemaakt op: 15-08-2022 06:54 PM)
753 Weergaven
Johanski
Apprentice
Opties
Ik heb bij mijn provider in 1 dag 100GB verbruikt. 

Provider wijst naar Samsung en Samsung naar Provider. 

Beide kunnen mij geen specificatie geven over het daadwerkelijke verbruik en waar dit aan is op gegaan.

Wie betaald nu uiteindelijk de rekening?
10 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Stuur even een foutrapport via de Samsung Members app > ondersteuning > foutrapporten zodat Samsung kan onderzoeken of het aan de telefoons ligt of niet.

Ondertussen lijkt het op een probleem met Vodafone zelf.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Bianca V
Explorer
Opties
Hi, bij onze Red Together Bundel ook, 95 GB op 1 dag. Ik heb op aanraden van Patrick een foutrapport verzonden naar Samsung, daar is helaas niets uitgekomen wat dit verbruik kan verklaren. Inmiddels overigens wel een backup gemaakt en het toestel terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Het dataverbruik is tot nu toe gewoon zoals anders en dus niets bijonders.

Vervolgens heb ik nogmaals contact opgenomen met Vodafone. Deze bleef naar Samsung wijzen en bleef volhouden dat het aangegeven verbruik gewoon klopt, ondanks dat dit nergens uit blijkt (voor mij als gebruiker in ieder geval). Ik heb daarom gister, weer op aanraden van Patrick, de loggegevens opgevraagd bij Vodafone. In eerste instantie werd er verwezen naar de factuur van september, daar zit een specificatie van de verbruikte data bij van de maand augustus. Voor nu helpt dat echter niet. Als er daadwerkelijk sprake is van hoog dataverbruik op de een of andere manier moet er immers worden voorkomen dat dit nog een keer gebeurd. Dan kan het niet de bedoeling zijn dat hier nog een maand mee gewacht wordt, met alle daaruit voortvloeiende kosten die voor mijn rekening komen.

Vodafone stelt, op basis van bij hun bekende gegevens dat er veel data is verbruikt. Deze gegevens kunnen dan ook gewoon verstrekt worden, als ze dat maar willen. Een enkele mededeling dat het gewoon klopt is dan ook iets te kort door de bocht. Dit heb ik gister in een uitgebreide berichtenwisseling aan hun medegedeeld. Gegevens worden echter niet verstrekt, waarom wordt overigens niet uitgelegd.

Inmiddels heb ik wel bericht van Vodafone dat mijn bundel van 200 GB is gereset en mijn extra aangeschafte bundel zal worden vergoed. Er is dus wel een tegemoetkoming geboden, wat ik zeker op prijs stel.

Ik heb nu dus weer een volledige bundel en mijn extra kosten worden vergoed. Hiermee is helaas het hoge verbruik nog niet verklaard en ik zal dit dus ook goed in de gaten houden. Mocht dit weer voorkomen, dan zal ik direct weer contact met Vodafone opnemen.

Het is geen oplossing voor het dataverbruik, maar wellicht heb je hier wel iets aan voor wat betreft eventuele extra kosten en de vergoeding hiervan.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/extreem-dataverbruik-samsung-a52/td-p/5855944

Hier kun je ook lezen dat een simkaart van een andere provider het probleem stopt.

Ik hoop dat Samsung in samenwerking met Vodafone dit probleem snel zal oplossen.
0 Likes
EdithF
First Poster
Opties
Hier hetzelfde probleem! Heel vervelend op vakantie zonder internet 😢
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je zou in het land waar je bent een prepaid kunnen aanschaffen en daar wat geld op zetten, is lastig maar wel een tijdelijke oplossing.
0 Likes
Johanski
Apprentice
Opties
Ik zit nog in de fase dat Vodafone naar Samsung blijft wijzen.

Nu blijkt mijn moeder die op mijn Red Together zit ook een extreem verbruik te hebben gehad, verspreid over meerdere dagen. Totaal zit ze rond de 80GB. Toevalig dat zij ook een A52 heeft.

Opvallend vind ik dat de topics die ik lees bijna allemaal over een A52 gaan. In hoeverre is dit nog toeval.

Al met al heb ik nu geen bundel meer (200gb) weg en zijn hier 4 mensen mee benadeeld.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemorgen.

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring, regelmatig brengen wij ook een update uit. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 
Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

Omdat dit alleen bij de Vodafone provider gebeurt is het ook belangrijk om dit bij hen neer te leggen zodat ook zij dit kunnen onderzoeken.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Sahri
Helping Hand
Opties
Aangezien het alleen op Samsung toestellen gebeurt vermoed ik dat een app van Samsung de schuldige is. Ik zou het dataverbruik van alle Samsung apps eens checken.
0 Likes