Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy A54 start vanzelf opnieuw op

(Onderwerp aangemaakt op: 16-01-2024 03:14 PM)
2132 Weergaven
Deefke
Journeyman
Opties
Ik bestelde afgelopen zondag een galaxy A54. Ik zette alle apps en gegevens over van mijn galaxy A6. Dit ging vlot.
De telefoon start echter uit het niets vanzelf op. Dus op sommige momenten neem ik mijn telefoon en hij is vanzelf opnieuw opgestart.
De telefoon is up-to-date.
Ik heb ondertussen al eens de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw alles geïnstalleerd.
De telefoon blijft zichzelf opnieuw opstarten op variabele tijdstippen.
Iemand tips?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Deefke ,

Wat vervelend dat het toestel vanzelf herstart. Heb je al gekeken bij instellingen > Apparaatonderhoud > Automatische optimalisatie, staat dit toevallig aan? Zet het anders uit.

Hoe zet je alles over? Via SmartSwitch?

Zou je de backup eens handmatig kunnen maken?

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf. 

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera. 

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app. 

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp. 

Doe hierna een fabrieksherstel en zet de data handmatig over en stel het toestel als nieuw in, download de apps ect handmatig.

Werkt het dan wel goed?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Deefke ,

Wat vervelend dat het toestel vanzelf herstart. Heb je al gekeken bij instellingen > Apparaatonderhoud > Automatische optimalisatie, staat dit toevallig aan? Zet het anders uit.

Hoe zet je alles over? Via SmartSwitch?

Zou je de backup eens handmatig kunnen maken?

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf. 

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera. 

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app. 

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp. 

Doe hierna een fabrieksherstel en zet de data handmatig over en stel het toestel als nieuw in, download de apps ect handmatig.

Werkt het dan wel goed?

Deefke
Journeyman
Opties
Ik zal deze methode deze avond eens proberen. Dank je wel!
Deefke
Journeyman
Opties
@Patrick ik heb een fabrieksherstel gedaan en alle apps handmatig geïnstalleerd. Voorlopig is alles zoals het zijn moet. Hartelijk bedankt!
Deefke
Journeyman
Opties
Helaas is het probleem terug. Bijna een dag gelukt zonder heropstarten. Deze voormiddag 2x uitgevallen en vanzelf opnieuw opgestart...
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dat lijkt mij toch een software probleem dan. Je hebt geen Smartswitch gebruikt?

Heb je misschien een app geinstalleerd die dit veroorzaakt?

0 Likes
Deefke
Journeyman
Opties
Geen smartswitch...
Ik heb vooral apps die heel populair zijn en veel gebruikt worden. Het zou me dus erg verbazen...
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je zegt dat het bijna een dag goed werkte na een fabrieksherstel. Wat deed je op het moment dat het weer niet goed werkte? een app geinstalleerd? iets anders? Er moet een reden zijn voor het opnieuw opstarten. Je kan wel weer een fabrieksherstel doen en dat blijven doen maar daar zit niemand op te wachten. Ik hoop dat je die backup nog hebt. Je zou namelijk een afspraak kunnen maken bij een Servicepunt van Samsung om Android opnieuw te laten installeren. Dat zou het probleem moeten oplossen.

0 Likes
Deefke
Journeyman
Opties
Ik deed op dat moment niets. Ik was aan het werk en toen ik de telefoon uit mijn bureau haalde, was hij opnieuw opgestart.
Dit is meestal het geval als ik hem net niet gebruik. Ik heb eenmaal gehad dat hij uitviel toen ik foto's aan het bekijken was...
0 Likes
Deefke
Journeyman
Opties
Af en toe krijg ik nadien een rapport dat de telefoon niet op de juiste manier is uitgeschakeld. Dat kan ik verzenden naar Samsung.
0 Likes