op 29-07-2024 06:56 PM
Sinds 5 weken heb ik de Galaxy A25 in gebruik (online bij Samsung gekocht).
Mijn probleem is dat ik iedere keer geen internet heb. Mijn vorige Samsung gaf geen enkel probleem, ook mijn laptop + desktop (ook via WiFi) en iPad hebben geen problemen. Opnieuw opstarten wil soms helpen, maar valt daarna weer weg. Ga ik naar Google dan zie ik bij Discover geen nieuwsberichten, maar typ ik zelf een site in dan zit ik wel op internet. Alles van mijn oude Samsung is overgezet via Smart Switch.
Ik ben lid van het onderzoeksbureau GFK en neem deel aan MyScan, d.w.z. dat ik mijn gekochte boodschappen moet inscannen met de telefoon en daarna moet doorsturen aan GFK. Sinds de nieuwe telefoon ontvangen zij geen scans meer van mij. Emails komen ook niet binnen, die kan ik alleen op de iPad lezen.
Inmiddels heb ik van alles geprobeerd, apps verwijderd en opnieuw gedownload, opnieuw opstarten, etc. De verbindingen staan op WiFi en mobiele netwerken (5G/4G/3G/2G). Ik weet nu niet meer waar ik het probleem in moet zoeken, ik heb al overwogen om de simkaart weer in mijn oude Samsung te stoppen.
Ik hoop dat iemand hier de oplossing weet.
Vriendelijke groet, Renée
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-07-2024 08:05 PM
op 29-07-2024 09:47 PM
Dank je wel Patrick voor je snelle antwoord., ik ga daar morgen mee aan de gang en laat je het resultaat weten.
op 29-07-2024 09:58 PM
op 30-07-2024 09:50 PM
Beste Patrick, ik ben nog geen stap verder. ik wil een back-up maken op Google Drive, dan krijg ik na een paar seconden de melding "kan accountgegevens niet updaten", heb toen de cache van Play Store gewist, maar zonder resultaat. Via Samsung Cloud lukt het wel, maar loop ik dan niet het risico dat het weer fout gaat, omdat jij denkt dat het aan Samsung Switch ligt?
Het punt is dat ik voldoende weet over pc's, daar werk ik al vanaf 1982 mee, maar op het gebied van smartphones ben ik een leek. Ik kan installeren, zaken instellen, wijzigen, kortom de basis. Ik ben té voorzichtig, omdat ik bang ben gegevens kwijt te raken.
op 30-07-2024 09:51 PM
op 31-07-2024 10:00 AM
Heb ik ook al geprobeerd, bij de map Android gaat het al mis. In die map zit de map data en daar krijg ik uiteindelijk een melding "er is een fout opgetreden" en stopt de hele sessie. Gehele kopie gewist en opnieuw geprobeerd tot 3x toe. In plaats van 100MB wordt er tot de fout slechts 93,6MB gekopieerd. Vandaag ga ik map voor map naar de pc kopiëren, zodat ik uiteindelijk in data bij de map uitkom waar de fout zit.
31-07-2024 10:02 AM - bewerkt 31-07-2024 10:03 AM
op 31-07-2024 01:03 PM
Ik had je bericht nog niet gelezen en ik was inmiddels map voor map aan het kopiëren naar mijn laptop om de fout op te zoeken waardoor ik in Google Drive geen back-up kan maken. Die fout heb ik gevonden en zit in: Android - data - com.zhiliaoapp.musically - files - logs. Op deze logs-map na heb ik nu alles op mijn pc staan.
Met mijn lekenverstand redeneer ik dan dat Samsung Cloud die fout blijkbaar wel accepteert (ga ik van uit), maar Google Drive niet, die kopiëert tijdens de back-up wel de map com.zhiliaoapp.musically en ook de map files die daarin staat, maar bij de map logs (waar de fout zit) stopt de back-up, die map blijft leeg, maar er wordt ook niets met alle overige (belangrijke) mappen gedaan die na Android komen. Automatische back-up zou dan ook nooit mogelijk zijn met Google Drive.
Ook vraag ik mij dan af of deze fout invloed kan hebben op andere problemen waar ik mee zit.
op 31-07-2024 01:12 PM