Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's worden opgeslagen als HEIC, hoe kan ik dit wijzigen?

(Onderwerp aangemaakt op: 13-09-2023 12:28 AM)
2274 Weergaven
Quillaum
First Poster
Opties
Sinds een paar weken worden mijn foto's in heic opgeslagen. Kan ik dit ergen aanpassen naar jpg.
Ik moet nu ineens overal app's voor gaan 
downloaden. 
0 Likes
gelrr
Student
Opties

Ik heb hetzelfde probleem.
Maar we is ook een optie foto's hoge efficientie. Die gaat over HEIF formaat.
Maar als je die uit zet krijg je ook weer jpeg.

Maar helaas heb ik foto's gemaakt onder moeilijke omstandigheden die nu HEIC zijn en die ik niet kan gebruiken.

Ik wordt knettergek van de fratsen van Samsung om zonder nadere aankondiging en uitleg steeds ongewenste veranderingen aan te brengen in de werking van het apparaat en schaf Samsung af en ga iets anders kiezen.

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @gelrr, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, maar wat jammer om te lezen dat je overweegt om ons te verlaten. Dit is overigens niet iets waar wij ons in herkennen, wellicht zijn er via de app store wel apps te downloaden om je bestanden te converteren naar JPEG bestand. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Oplossing
iemand1
First Poster
Opties
Camera openen . Moersleutel aanklikken en zet dan foto's en evt video's hoge efficiëntie uit. Zojuist zelf geprobeerd en eindelijk weer jpg
Members_JMZSzZT
First Poster
Opties

Er zit op je Samsung telefoon bij camera-instellingen een  schuifje voor Foto's hoge efficientie. zet deze uit en dan worden de foto's niet meer in  HEIF opgeslagen.  Sommige apps en websites ondersteunen de HEIF-indeling niet.

Members_31aFeH2
First Poster
Opties

ik vond de geavanceerde methoden ook niet; Via foto indelingen, kwam ik dan toch bij geavanceerde instellingen. uitschakelen en klaar is kees. dank.

0 Likes
Kraaltje
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem, maar hoge efficiënte staat al uit, en toch nog heic bestanden als ik een foto neem met mijn S21😏
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Kraaltje,

Bedankt voor jouw bericht. Is jouw toestel ook helemaal up-to-date en is dit ook zo wanneer je jouw toestel opnieuw hebt opgestart? Zo ja, heb je ook geprobeerd de instellingen te resetten?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
gelrr
Student
Opties

Naast het walgelijke zo maar ineens aanpassen van de opslag van foto's wordt ik nu gek van het beleid van Samsung om me elke reactie van iemand die het zelfde probleem ervaart naar mij door te sturen.

De oplossing daarvoor is wat mij betreft: zet alle mail van dit domein bij de spam.

En tijdens het tikken van dit bericht krijg ik de vraag qwat ik van Samsung vindt. En als ik later kies, dringt ook die vraag zich als het meest belangrijke op.

.

0 Likes
Martin01311
Student
Opties

Heel vervelend dat persoonlijke instellingen steeds wijzigen na een update. Heb een hele tijd zitten klooien omdat ik mijn foto;s niet meer kon bewerken.

Het zelfde gold toen de klok na een update van het vergrendelscherm verdwenen was. Na lang zoeken bloek dat  de besparingsmodus stond.

0 Likes
fotofoto
First Poster
Opties
Hoe kan ik foto,s die nu opgeslagen zijn in heic bestand omzetten naar jpg,?
0 Likes