Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

FCN bug na update versie 16

(Onderwerp aangemaakt op: 2 weken geleden)
151 Weergaven
Palenque55
Navigator
Opties
Beste Samsung-ondersteuning, 
Sinds kort ervaar ik problemen met de NFC-functie op mijn Samsung-telefoon. 
De LibreLink-app (voor FreeStyle Libre-sensoren) kan de sensor niet meer scannen en geeft een “FCN-foutmelding”. 

Tegelijk werkt contactloos betalen (NFC) ook niet meer. De problemen zijn begonnen na de laatste systeem- of beveiligingsupdate naar versie 16.

Ik heb al geprobeerd om: De telefoon opnieuw op te starten NFC in- en uit te schakelen Cache en gegevens van de LibreLink-app te wissen 
Contactloos betalen opnieuw in te stellen 
Abbott leverancier van glucose sensoren en spiegel Librelink is op de hoogte.

Helaas blijft het probleem bestaan. 
Kunt u bevestigen of dit een bekend probleem is bij de huidige softwareversie en of er een oplossing of update beschikbaar is? 
Telefoonmodel: Samsung Galaxy A53 Android-versie: 16 One 8.0 UI
LibreLink-versie: 2.12.1.11476
Het controleren van glucoses is door deze bug onbetrouwbaar met alle gevolgen van dien.
Met vriendelijke groet, 
Rick van Hal

6 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Rick,

Bedankt voor jouw feedback hierover, we waarderen het! Over NFC hadden we van Members meerdere meldingen over gemaakt. Over de issues met de LibreLink-app niet. Voor de zekerheid kan je ook een foutrapport hierover indienen via onze Samsung members-app. Het is dan intern bekend bij onze ontwikkelaars. Ze kunnen dit dan verder onderzoeken en nagaan of dit met een update vanuit ons kan worden verholpen. 

-------------------------------
1. Reproduceer het probleem
2. Leg het vast op foto of video (zover het kan)
3. Druk lang op het Samsung Members-pictogram op het scherm Apps en tik op Foutrapporten
4. Tik op OK in het pop-upvenster voor het verzenden van systeemloggegevens
5. Selecteer Symptoomcategorie
6. Beschrijf het probleem in detail, voeg de nodige screenshots/foto’s/video’s toe en druk daarna op verzenden.
7. Stuur tevens gelijk binnen 10 minuten na reproductie een foutrapport op met de bijbehorende logs. Tijdens het versturen van een foutrapport dien je de systeemlogs verzenden vakje aan te vinden. Zo krijgen we de logs binnen.

Je kan ons gerust laten weten of het indienen van het rapport is gelukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Palenque55
Navigator
Opties
Foutraport is aangemaakt 8n Samsung members.
Oplossing
BorderC
Explorer
Opties
Reactie die ik vandaag op mijn foutmelding hierover kreeg:
Het herhaaldelijk herkennen van een externe NFC-tag veroorzaakt een lek in de NFC-geheugenpool. (Dit is een bug in de AOSP-code die is gewijzigd in het B-besturingssysteem.) Wanneer er door herhaaldelijke geheugenlekken geen geheugen meer beschikbaar is, loopt de NFC-werking vast. Dit zorgt ervoor dat de Cover Manager op de systeemserver niet reageert op verzoeken om Cover-authenticatie van de NFC, wat resulteert in een platformreset.
Oplossing
BorderC
Explorer
Opties
Bij mij werkt het inmiddels weer. Met elkaar hadden we wel opgemerkt dat er een relatie zat met rijbewijs achter de telefoon
Palenque55
Navigator
Opties
Platform reset? Wat voor actie heb je ondernomen?
0 Likes
BorderC
Explorer
Opties
Vermoed een update. Telefoon ten tijde van de problemen dagelijks helemaal uitgezet. En rijbewijs zit er mogelijk nu andersom in, die laat ik zo zitten. Pasfoto naar buiten gericht en onderaan.