Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Berichtenservice app verdwenen

(Onderwerp aangemaakt op: 25-06-2021 08:01 PM)
2446 Weergaven
Bob-88
First Poster
Opties

De gewone standaard "berichtenservice" app op mijn Galaxy A8 is verdwenen. Als ik nu een bericht wil verzenden, bijvoorbeeld vanuit de adressenlijst gaat dat nu standaard via WhatsApp. Ik kan de oude berichtenservice app niet meer terugvinden. Ik zie nog wel bij de instellingen onder de systeem apps dat hij nog bestaat. Ik kan hem daar bijvoorbeeld wel "gedwongen stoppen". En daar staat ook bij dat hij geïnstalleerd is. Maar verder lijkt hij overal weg te zijn. Als iemand me een SMS stuurt, zie ik die niet binnen komen. Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn, wat ik gedaan kan hebben? En nog belangrijker hoe ik het zou kunnen herstellen, liefst zonder al mijn andere apps te hoeven "resetten". Groet en alvast dank voor jullie reacties.

0 Likes
9 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond, in plaats van gedwongen stoppen kun je ook op opslag klikken? En dan gevevens wissen. Dit wist de app naar standaard waarden. Misschien is er ergens een foutje waardoor die nu niet beschikbaar is.

Is het toestel up to date?

Instellingen > apps > standaard apps kiezen bovenaan het scherm. Kun je hier die van jou als standaard instellen?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Bob-88
First Poster
Opties

Dank voor het meedenken! Ik kan wel "opslag" selecteren, maar de knop "gegevens wissen" is lichtgrijs, dus ie kan ik niet selecteren.

Het toestel is up to date. Hij was dat niet helemaal, maar nu dus wel.

De standaard apps selecteren heb ik ook geprobeerd, maar er staat daar geen enkele app om te selecteren.

Ik heb het vermoeden dat er per ongeluk (tijdens het SMSsen) ergens op gedrukt is. En daardoor een soort van synchroniseren met WhatsApp of adressenbestand geactiveerd is. Ik was er zelf niet bij toen het gebeurde.

Heb je nog meer ideeën?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je hebt kans dat het om een software fout gaat, als dat het geval is denk ik dat een fabrieksherstel de enige manier is om het terug te krijgen. Vergeet geen backup te maken van je gegevens.

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Bob-88,

Laat je weten of het is gelukt met de tips van Patrick? 😉

rsz-846676
0 Likes
Bob-88
First Poster
Opties

Ha Patrick,

Die gedachte heb ik ook gehad. Maar, dan is het denk ik beter (makkelijker) om een andere, niet-Samsung berichten app te downloaden. Dat geeft natuurlijk reclame, althans ik weet niet van een berichten app is die dat niet heeft. Maar dat zou ik eerder doen dan fabrieksherstel.

Toch blijf ik denken dat er per ongeluk iets raars is gebeurt en dat het mogelijk moet zijn het ongedaan te maken. Ik heb inmiddels begrepen dat op een bepaald moment, onder het SMSsen, er een soort van "zwarte tornado" in beeld kwam en dat daarna de berichten app weg was. Dat klinkt toch meer als een mooie visualisatie van een proces dat je zelf (per ongeluk) kiest, dan een software fout. Het klinkt ook wel een beetje als een malware ding, maar ik kan ik verder niks op dat gebied vinden. Alle apps die ooit gedownload zijn komen van de play store.

Dat van die tornado wist ik nog niet toen ik mijn eerste bericht over deze kwestie plaatste. Geeft dit nog nieuw inzicht in wat er aan de hand kan zijn?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Een zwarte tornado?🤷‍

Waarschijnlijk een soort virus / malware..  een fabrieksherstel is het enige wat ik kan aanraden.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als de berichten app er nog niet op staat en niet is te vinden bij Instellingen -> Apps, dan raad ik je aan om een een back-up te maken van je gegevens en reset uit te voeren.

Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2JJ5MB2

Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
0 Likes
Bob-88
First Poster
Opties

Hoi Allen, Dank voor het meedenken. Ik hoopte natuurlijk door deze discussie te snappen waar dit probleem door ontstaan is, dan zou ik het in de toekomst kunnen voorkomen. Ik laat de telefoon daarom nog even zoals hij nu is. Dan kan ik nog even puzzelen of er echt nergens een weg terug is. De fabrieksherstel optie had ik uiteraard ook in gedachten, maar daar ben ik nu nog niet aan toe. 🙂

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Alright! We horen graag hoe het is afgelopen 👍

rsz-846676
0 Likes