Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Apparaat Rooten

(Onderwerp aangemaakt op: 08-08-2020 11:12 AM)
1312 Weergaven
tuurke1962
Navigator
Opties

Welke zijn de problemen als die probeer ?

0 Likes
25 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Je bedoeld rooten?

Er hoeven geen problemen te zijn, je gaat wel je garantie verliezen tenzij je een expert bent.

Je kan je toestel bricken/ slopen als je het verkeerd doet.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Ja, rooten.

Ben in feite nog volop aan het googlen en nagaan over hoe een (eventuele) installatie en gebruik moet worden uitgevoerd.

Weet ook niet of men op dit forum geneigd is om mij hierover de nodige inlichtingen door te spelen.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

ik kan het je wel leren geen probleem maar waarvoor heb je het nodig exact?  

Rooten heeft voor de standaard gebruiker meer nadelen dan voordelen. 

0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

Bedankt voor het voorstel en ik wimpel dat zeker niet, integendeel.
In feite zit nog steeds, sinds maanden, met hetzelfde probleem dat in de community al werd behandeld.
Wanneer mij A50 opstart krijg ik enkel een "zoom" maar geen geluid meer. Ook in "volume" lijkt de service balk niet te reageren. En ja, ik weet het, de meesten willen "dat" geluid uitschakelen...ik dus niet. Ik ben er al eens in gelukt om (tijdelijk) een ander deuntje bij de opstart te plaatsen...na een update (denk ik) was dat opnieuw verdwenen. Ik heb dus overal het geluid kunnen instellen behalve bij de opstart. Ik zoek dus het PowerOn.ogg geluid opnieuw in te stellen/ aan te passen. Het lijkt er op dat hiervoor "root" nodig is, vandaar mijn vraag.
Toestel al naar fabrieksinstellingen terugzetten (hopelijk deed ik dat "goed")gebeurde ook al, en behalve veel werk om alles opnieuw in te stellen, geen resultaat. Vind ook dat het opstarten van mijn A50 eveneens "veel" langer duurt, ook dat ging vroeger veel sneller en is mogelijk ook aan te passen.

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties

Vergeet niet dat als je geroot bent sommige apps als bankapps bijvoorbeeld, mogelijk niet meer werken.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik hoor wat je zegt, ik ben van mening dat jouw problemen op te lossen zijn op normale manieren.

Als je hem root vervalt je garantie, dus we moeten eerst uitzoeken of je problemen software matig of hardware matig zijn.

Je geeft aan 3 problemen te hebben

- geen geluid bij opstarten

- traag opstarten

- derde begrijp ik niet helemaal wat bedoel je met in volume reageert de service balk niet?

Laten we je problemen bespreken en afwegen of je de juiste beslissing neemt hier.

Geen geluid bij opstarten, maakt dat echt wat uit?

Is het het waard om daarvoor garantie te verliezen? En geen updates meer te krijgen?

+ je zult veel moeten leren in 1x om ervoor te zorgen dat je je toestel zelf enigsinds up2date kunt houden.

Stel je voor je root het toestel dan word er aanbevolen om eens in de paar maanden te updaten en de enige manier is wederom een nieuwe installatie uit te voeren veel werk dus voor een stom opstart geluidje.

De galaxy A is een budget telefoon als die met een nieuwe update trager opstart dan is dat zo. Weinig aan te veranderen. Kijk als we supersnelle hardware hadden wat niet zo is dan zou ik wel wat opties hebben.

Als er iets mis is met je volume knop of de werking ervan moeten we eerst uitsluiten dat het geen hardware ivb garantie dus kan je dat probleem toelichten?

0 Likes
tuurke1962
Navigator
Opties

1. Geen geluid  opstarten: heeft niet veel belang, akkoord, maar ben sinds minstens 6  maanden naar een oplossing aan het zoeken. Dus voor mij heeft een correct functioneren wel belang...

2. Traag opstarten: ik wacht +/- 45 seconden vooraleer in mijn code kan intikken. Normaal ? Indien ja, dan was dit niet zo bij de aankoop.

3. Garantie en updates. Garanties voor de tijd dat die loopt...weinig belang voor mij. Updates: zijn waarschijnlijk de oorzaak van mijn problemen. Is zoals bij windows 10 elke grote update heeft zijn voordelen maar in meerdere gevallen moet ik zitten sleutelen om bepaalde functies bij te werken. In windows lukt dat meestal...bij de A50 moet ik "root" inschakelen en "risico's nemen. Dus aan mij de keus...

4. Volume: Instellingen-geluiden en trillen-volume openen-daar vind ik, ik noem het regelbare schuifbalken voor "min" of "max" geluid en voor de volgende geluiden: Beltoon, Media, Meldingen, Systeem.

Hier is enkele "systeem" van geen nut. Max of Min, weet niet op wat dit invloed heeft, hoor nergens een verschil. 

Mogelijk (??) de reden waarom mijn opstartgeluid enkel "zoom" laat horen.

Dus niets aan te doen ik zal het hier maar bij laten.

Iedereen bedankt, droom verder..

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Bankapps werken gewoon prima hoor :smiling-face:

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Oke geen geluid bij opstarten vergeten we.

45 seconden opstarten is normaal.

Soms veroorzaken updates problemen klaag erover en het word vanzelf weer gefixt met een update.

Systeem zijn systeem geluiden zoals een geluid bij het intoetsen van tekst toetsen bijv.

Als je echt persee root wilt help ik je wel... maar ik ben  van mening dat het niet verstandig is in dit geval, je hebt moeite met de 'basics'  en root een heel stuk ingewikkelder 

0 Likes