Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

A52 melding SD kaart niet veilig verwijderd

(Onderwerp aangemaakt op: 11-04-2021 12:37 PM)
11155 Weergaven
Ludo N
Journeyman
Opties

Ik wil graag met het toestel gemaakte foto's en filmpjes op een SD kaart zetten, welke in het toestel zit.

Ik heb hiervoor een nieuw Samsung EVO Plus 64 GB SD kaartje aangeschaft.

Hoe ik het kaartje ook in mijn nieuw A52 toestel plaats ik krijg elke keer weer de melding:

"Uw toestel opnieuw opstarten - Er is een SD kaart niet veilig verwijderd"

Het kaartje geplaatst met telefoon aan en uit en andersom, dus op alle mogelijke manieren.

Kaartje geformatteerd zowel in de telefoon en om te proberen ook in de pc.

Met het eruit nemen van de kaart deze ook telkens ontkoppeld.

Hoe kom ik van deze vervelende steeds terugkerende melding af.....?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Vito2018,

Als jouw toestel up-to-date is en je ondervindt nog problemen, heb je het toestel al eens gereset?

Helpt dat niet, test dan nog eens of het met een andere SD-kaart ook voorkomt. Zo ja, dan kun je jouw toestel ter reparatie aanbieden via onze Ophaalservice: https://bit.ly/3eNVdye

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
91 Antwoorden
Aletta_j
Apprentice
Opties

Hoi,

Wij, mijn vriendin en broer hebben alle drie ook deze melding. Zou het een software fout kunnen zijn? Ik heb al geprobeerd met een geformatteerde kaart maar de melding komt steeds terug.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Ludo N,

Is jouw toestel up-to-date? En heb je hem al eens gereset?

rsz-846676
0 Likes
Ludo N
Journeyman
Opties

Beste Bruce,

Bedankt voor je reactie. Je vraag: Is jouw toestel up-to-date? En heb je hem al eens gereset?

Je zult als Samsung community manager toch wel weten dat de A52 pas is geïntroduceerd.....?

Als je dan een splinternieuw toestel hebt, dan worden updates bij de installatie meteen ge- upload. Dus ja, mijn toestel is up-to-date.

Het lijkt me stug dat het toestel al moet worden aangeboden ter reparatie, temeer omdat het zoals je kan lezen al bij meer personen voorkomt.

Misschien dat je nog een praktische oplossing hebt?

Ludo

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het komt vaker voor dat klanten de updates negeren of later pas installeren 😉

Als verschillende SD-kaarten niet worden herkend, lijkt het aan de SIM-tray te liggen of aan de software van het toestel. Dat kunnen we uitsluiten door een reset uit te voeren of test het toestel eens in de Veilige Modus.

Heb je bij de installatie een back-up teruggezet via Smart Switch? Dan kan het issue ook daardoor worden veroorzaakt. Vandaar nogmaals mijn advies om hem te resetten. Mocht het dan niet beter gaan, kaart het dan aan bij de verkoper voor een omruiling of bied hem aan ter reparatie via onze Ophaalservice.

rsz-846676
0 Likes
Aletta_j
Apprentice
Opties

Klopt wat je zegt, wij hebben hier 3 nieuwe samsung a52 met hetzelfde probleem. Updates zijn gedaan en ik heb zelfs een nieuwe sd.kaart gekocht maar nog steeds dit probleem. Zou fijn  zijn als we een antwoord  zouden krijgen waar we iets mee kunnen. Gr. Aletta

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik wil je vragen om mijn advies op te volgen. Test dus of het na een reset wel werkt, zo niet, dan kun je nog een foutrapport indienen via de Samsung Members app. Zorg er dan voor dat je de loggegevens meestuurt.

Dan kunnen onze ontwikkelaars ernaar kijken. Dit issue is namelijk niet bekend bij ons, anders dan jullie meldingen. 

Er is nog geen duidelijkheid of het aan de hardware of aan de software ligt. Dat kunnen we op deze manier uitsluiten 👍

rsz-846676
0 Likes
Ludo N
Journeyman
Opties

Bruce,

Ik ga ermee aan de slag, al ontbreekt me momenteel de tijd hiervoor. Op zijn vroegst kan ik maandag meer vertellen.

Ludo

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Geen probleem, ik hoor het graag!

rsz-846676
0 Likes
Wesdi
First Poster
Opties
Hier ook hetzelfde probleem met A52. Eerst een oude 64Gb samsung evo gebruikt. Daarna een nieuwe 128gb Samsung Evo micro sd kaart. Beide geven hetzelfde probleem. De sd kaart blijft wel toegankelijk en werkt gewoon, maar om de zoveel tijd komt de melding terug. Toestel is volledig up to date.

Zie ook deze vergelijkbare meldingen:
https://eu.community.samsung.com/t5/samsung-lounge/micro-sd-removed-unsafely/td-p/3215092
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s10-series/an-sd-card-was-removed-unsafely-to-prevent-you...
0 Likes