Ik kan op mij A25 de instelling "bellen via wifi" niet meer vinden na de laatste automatische update. Voorheen kon ik in mijn huis bellen via wifi, maar die functie werkt niet meer op mijn telefoon. Bij mij vrouw werkt dit wel, dus de wifi infrastructuur is wel goed.
De instelling op mijn telefoon om het Aan / Uit te zetten is niet meer te vinden bij "instellingen / verbindingen".
Druk op je groene bel-icoon. Als je dan je recente gebelde lijst ziet staan, druk rechtsboven op de 3 puntjes. Als je dat hebt gedaan, druk op instellingen. Kijk daar tussen of bellen via wifi staat en of je dat aan kan zetten.
Inderdaad instelling gevonden daar en dat stond "aan". Helaas werkt de service nog niet; service maar eens uit zetten en telefoon herstarten en kijken of het daarna wel aan gaat. Bedankt voor het vinden van de aan/uit voor die service.
Ik kan helaas nergens zien of de telefoon werkelijk op wifi-bellen staat (ondanks eigenlijk geen streepjes te zien zijn op de netwerk ontvangst sterkte).
Op de eerste afbeelding zie je een icoontje als je je meldingenvenster omlaag swiped. Mocht er bij jou ook "bellen via wifi" tussen staan, houd dat dan ingedrukt. Dan kom je op foto 2 terecht. Klik daarop en zet dat op "voorkeur wifi". Als je dat hebt gedaan, zie je zoals bij afbeelding 1 rechtsboven, omcirkeld in het midden, een wifi-teken met een telefoontje Erin. Dan weet je dat bellen via WiFi werkt.
Nu zie ik hem wel; had niet door dat je dan ook meer iconen ziet bovenaan en daar zie ik de wifi met telefoon wel. Het werkt dus, hartelijk bedankt voor je hulp. 👍