Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

a21s - Wi-Fi problem after update to Android 11 (NL: Wifi probleem na update naar Android 11)

(Onderwerp aangemaakt op: 28-04-2021 06:58 PM)
1843 Weergaven
maximvl
Journeyman
Opties

(EN) (NL staat lager)
On my Galaxy a21s, I did the update from Android 10 to Android 11, but now I have problems with the Wi-Fi. I can connect to wireless networks (I tried several networks, so it isn't just my home network), but after a while the symbol changes from "wi-fi arches with up and down arrows" to "wi-fi arches with only an up arrow" and very shortly after that, it changes to "wi-fi arches with exclamation mark". When this happens, I lose the internet connectivity on my phone.

The only thing that helps, is turn off Wi-Fi and turn it back on, which gets very annoying because I have to do it every few minutes.

These are the things I already tried:

1. turn off phone and turn it back on (using the top red icon when holding power button)
  2. restart phone (green icon when holding power button)
  3. forget the wi-fi network and reconnect
  4. reset all network settings
  5. use 4G (that does work flawless, so it's only wi-fi that doesn't seem to work)
  6. check for other updates
  7. try to access the recovery menu to wipe the cache partition (found this tip online)
    • I can't even access the recovery menu. The steps I did: completely turn off phone, hold volume up + power button until "galaxy a21s secured by Knox" appears and then let go. Unfortunately, the boot process just continues to Android as if nothing happened. I then tried variations (each time from a powered off phone). The variations are: volume down + power button, both volume buttons + power button, hold the buttons longer, hold the buttons shorter... But nothing seemed to work to bring me to the recovery menu.

(NL)
Ik heb op mijn Galaxy a21s de update gedaan van Android 10 naar Android 11, maar nu heb ik een probleem met de Wifi. Ik kan verbinden met netwerken (ik heb verschillende netwerken geprobeerd, dus het ligt niet aan het netwerk thuis), maar na een tijdje verandert het symbool van "wifi boogjes met op en neer pijltjes" naar "wifi boogjes met enkel op pijltje" en dan heel kort daarna "wifi boogjes met uitroepingsteken". Als dit gebeurt, heb ik geen internet meer op mijn gsm.

Het enige wat ik kan doen, is wifi uit en opnieuw aan zetten, dan werkt het weer even, maar dit is zeer vervelend omdat ik dit om de zoveel minuten moet doen.

De stappen die ik al geprobeerd heb:

1. gsm uit en opnieuw aan (bovenste rode knop als je de power button ingedrukt houdt)
  2. gsm rebooten (groene knop als je de power button ingedrukt houdt)
  3. wifi netwerk vergeten en opnieuw verbinden
  4. alle netwerk instellingen resetten
  5. 4G gebruiken (geeft geen problemen)
  6. controleren op nog nieuwe updates
  7. proberen het recovery menu te openen om de cache partitie te wissen (ik had dit online gevonden).
    • ik kan zelfs niet in het recovery menu. De stappen die ik deed: volledig afsluiten, volume omhoog en power button ingedrukt houden totdat "galaxy a21s secured by Knox" op  het scherm verschijnt, maar het boot proces gaat gewoon verder naar Android alsof de volume knop niet ingedrukt was. Ik heb dan variaties geprobeerd (volume omlaag + power button, volume omhoog + volume omlaag + power button .....) maar niets helpt.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
maximvl
Journeyman
Opties

Voordat ik mijn gsm aangemeld heb voor deze dienst, heb ik nog een keer alles geprobeerd (dus nog een keer router uitgezet en wat later terug aan, nog een keer networks gereset op mijn gsm, nog een keer factory reset gedaan en als laatste een 2e keer router uit en weer aan)

Dit lijkt voorlopig te werken.

Mijn excuses dat mijn vorig bericht misschien grof en roepend overkwam, dit was niet de bedoeling.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
12 Antwoorden
DIZZKY
Pioneer
Opties
Hoi, wat vervelend zeg, ik zou even contact opnemen via samsung aangezien je alles al hebt geprobeerd.

Als je in de members app naar ondersteuning gaat, staan er meerdere opties om contact op te nemen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @maximvl,

Als je geen factory reset kunt uitvoeren en je ondervindt nog steeds problemen, dan kun je de reset eens via de instellingen van je toestel proberen.

Mocht dat ook niet lukken, dan kun je er ook mee langs een servicepunt van ons of gebruik maken onze Ophaalservice: https://bit.ly/2jwV3SJ

rsz-846676
0 Likes
maximvl
Journeyman
Opties

Hallo @BruceH

zal de reset via de instellingen de Android versie resetten naar Android 10 of Android 11 behouden? En omdat ik niet eerder geprobeerd heb om het recovery menu te openen (omdat ik het niet nodig had), weet ik dus niet als dit werkte in de vorige Android vesie.

Heeft u misschien een idee hoe ik dat recovery menu kan openen? Als ik dat kan doen, kan ik eens proberen om de cache te wissen (iets wat veel vermeld wordt op verschillende sites). Ik wil dit proberen voordat ik een factory reset uitvoer

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hard reset
Helaas ben je soms genoodzaakt een ‘hard reset’ uit te voeren. Bijvoorbeeld als je smartphone niet meer normaal opstart. Het is dan niet meer mogelijk om een back-up te maken van de gegevens op je toestel.

Zorg ervoor dat je toestel is uitgeschakeld.

1. Druk nu de ‘Volume (+) omhoog knop’, de ‘Bixby knop’ en de ‘Aan/uit toets’ tegelijk ingedrukt totdat je het Samsung logo ziet verschijnen.
  2. Wacht even tot je het Android Recovery Menu ziet verschijnen.
  3. Navigeer dan met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Wipe data/factory reset’ druk op de ‘Aan/uit knop’ om je keuze te bevestigen.
  4. Bevestig nogmaals door met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘YES’ te navigeren, druk vervolgens op de ‘Aan/uit knop’.
  5. Je toestel wordt nu gereset en zal alle gegevens en instellingen verwijderen.
  6. Als het menu weer opstart navigeer je met de ‘Volume (-) omlaag knop’ naar ‘Reboot system now’ en druk op de ‘Aan/uit knop’ om je toestel op te starten. Het kan een aantal minuten duren voordat je toestel het installatiescherm laat zien.

hoe-reset-ik-de-samsung-galaxy-s8-of-s8-plus-terug-naar-fabrieksinstellingen

rsz-846676
0 Likes
maximvl
Journeyman
Opties

Dat werkt niet voor mij, mijn gsm is anders dan deze waarvan u een foto geplaatst heeft. Ik heb de aan/uit knop en de volume knoppen (geen bixby knop).

Zoals ik al vermeld heb, is het een a21s en heb ik al geprobeerd om volume omhoog samen met aan/uit ingedrukt te houden, maar ook volume omlaag samen met aan/uit ingedrukt houden en tenslotte ook volume omhoog en volume omlaag en aan/uit ingedrukt te houden, maar ik kon het menu niet bereiken.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Wellicht dat het zo wel lukt:

• At first push Volume Down + Power button for a couple of seconds.
  • When the screen goes dark hold down Volume Up and Power keys for a few seconds.
  • Release all buttons when information about the SAMSUNG Galaxy logo.
  • Then select Wipe data/factory reset. In this mode use Volume keys to navigate and the Power button to confirm that.
  • After that choose Factory data reset from the menu and press the Power key once.
  • Finally select Reboot system now with the Power button.
  • Well done! All your data will be removed during the whole operation.
rsz-846676
0 Likes
maximvl
Journeyman
Opties

Nee, helpt ook niet 😞
Ik heb de stappen gevolgd (als mijn gsm uit staat, volume down en aan/uit ingedrukt houden, dan komt de galaxy info, dan houd ik de knoppen nog wat langer in en wordt het scherm terug zwart. Dawn wissel ik naar volume up samen met aan/uit. Ik heb het dan ook geprobeerd als mijn gsm aan staat. Eerst komt het menu "power off, restart, emergency mode", maar als ik de knoppen ingedrukt houd, herstart de gsm. Dan verander ik zo snel mogelijk naar volume up en aan/uit, maar hij gaat nog steeds verder naar Android.)

Ik weet het al als hij verder gaat naar Android voordat het volledig opgestart is: na het  scherm met de tekst

SAMSUNG
Galaxy A21s
Secured by Knox