Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung portable SSD T5 van 1TB - na formateren naar NTFS slechts 31GB free space

(Onderwerp aangemaakt op: 25-02-2020 11:24 PM)
3860 Weergaven
BVancauwenB
Explorer
Opties

Sinds december 2019 eigenaar van een Samsung portable SSD T5 van 1TB prodcutcode MU-PA1T0R/EU. Hij werkt nog steeds, password protected en al een update uitgevoerd naar de laatste versie. Out-off-the-box was hij exfat geformateerd. Ik gebruik die SSD enkel voor Windows dus via Windows geformatteerd naar NTFS. Wat blijkt nu dat er van de 1TB slechts 32GB free space over is. Wat moet er gebeuren om die SSD voor de volle capaciteit van 1TB te kunnen gebruiken?

Had graag mijn windows 7 machine met een clean install geüpgraded naar Windows 10 maar hiervoor zou 250GB aan data gebackupt moeten worden.

Hulp gevraagd!

Dank bij voorbaat.

0 Likes
2 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Ha @BVancauwenB,

Mogelijk zie je alleen de beveiligingspartitie. Heb je de tool van Samsung al gebruikt om de SSD opnieuw in te stellen na het formatteren?

Anders kun je de partitie manager van Windows gebruiken om te kijken of er mogelijk "lege ruimte" over is gebleven na het formatteren. Als dat zo is kun je de partitie die voor de gebruiker is (dus niet de beveiligingspartitie) opnieuw formatteren en de volledige grootte toewijzen.

Als dat niet werkt of als je er niet uitkomt, kun je de SSD ook terug laten zetten naar de fabrieksinstellingen bij een service center.

kevin-sig
Oplossing
BVancauwenB
Explorer
Opties

Dag KevinW,

Dankzij Windows schijfbeheer heb ik een niet toegewezen partitie gevonden van 899,51 GB. Die heb ik met de Wizard nieuw eenvoudig volume maken NTFS geformateerd met volumenaam Samsung T5 Data en gekoppeld aan de driveletter E:. Ook de Samsung Samsung password-beveiliging werkt. Kan dus aan de slag met de SSD T5 om mijn oude machine na backup te migreren naar Windows 10.

Dank voor de tips!

Groeten,

Bart