een maand geleden
Vandaag werd ik na 2 jaar probleemloos gebruik van de Samsung M5 Monitor geconfronteerd met een vervelend probleem.
Het weergavevenster (Monitor Speaker) waarin het actuele geluidsniveau wordt weergegeven blijft sinds vandaag permanent links in het beeld staan. Normaliter verschijnt dit venster plus de bijbehorende cijfers van het geluidsniveau alleen kortstondig en verdwijnt dan weer.
Het maakt niet uit welke bron ik kies, het venster blijft permanent in beeld en ondanks dat het nog wel transparant is blijft het hinderlijk. Ik heb op de M5 monitor al een Fabrieks-reset uitgevoerd maar zonder een beter resultaat.
De monitor is nu ruim 4 jaar oud.
Iemand een idee of hier een oplossing voor is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
een maand geleden
Goedenavond @srna513006 ,
Staat je OSD Lock misschien aan? Zie onderstaande link:
https://www.samsung.com/ph/support/computing/my-samsung-monitor-show-menu-lock-how-do-i-unlock-it/
Het kan ook gebeuren bij bepaalde instellingen zoals Game Mode of Adaptive Sound.
Even testen met Game Mode en Geluidsfeedback uitgeschakeld. Is de Firmware up-to-date?
4 weken geleden
Goedemorgen Dick,
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb gisterenavond geprobeerd om de instructies van de door u opgegeven link uit te voeren maar dat lukte niet of schijnbaar niet. De Menu-knop zit onder in de rand van de M5 Monitor maar is dusdanig klein dat je die nauwelijks kunt indrukken.
Tot mijn verbazing was het probleem vanmorgen spontaan (vanzelf) verholpen. Ik denk ook dat ik het probleem niet goed had uitgelegd.
Elke Samsung TV en dus ook de M5 Monitor laat tijdens de wijziging van het geluidsvolume aan de linker zijde van het beeldscherm een indicatie zien van het actuele geluidsvolume. Na enkele tellen verdwijnt dit informatieschermpje weer.
Bij mij bleef dit transparante informatieschermpje permanent en irritant in beeld staan en ik had geen mogelijkheid om het informatieschermpje te verwijderen.
Maar schijnbaar heeft het zich zelf opgelost alhoewel ik daarin niet geloof want niets gaat vanzelf.
Toch bedankt voor de verstrekte informatie.
4 weken geleden
Hoi @srna513006 ,
Bedankt voor je terugkoppeling! Waarschijnlijk is de link voor een ander type monitor bedoeld.
Top dat het opgelost is! Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.
Fijn weekend!