03-01-2021 08:41 PM - bewerkt 03-01-2021 08:42 PM
Sinds kort ben ik in het bezit van een MacBook Air M1 2020.
Deze vervangt mijn oudere MacBook Pro 2012 die ik zonder problemen aansluit op mijn Samsung U28E570
Deze monitor is inmiddels een paar jaartje oud maar heeft tot dusver altijd perfect gewerkt op mijn PS4 pro en MacBook Pro zowel dmv een thunderbold als ook een hdmi aansluiting.
Maar nu geeft mijn nieuwe M1 problemen met deze monitor, want na een sluimer komt het beeldscherm niet meer tot leven, dwz hij zoekt dus gaat wel aan maar vind geen beeld en dat terwijl de m1 wel aangeeft dat een extern beeldscherm is verbonden.
Meestal is een reboot nodig waarbij ook het re connecten van de usb-c kabel nodig is.
Er word gebruik gemaakt van een Anker dokking waar de hdmi aansluiting op zit.
Als ik mijn laptop verbind met een iiyama 4k monitor werkt deze perfect en komt gewoon weer in beeld na de sluimer.
Ik heb inmiddels een origineel apple dokje besteld dus die ga ik morgen proberen, maar heb daar weinig hoop op.
De vraag is of dit een probleem is met mijn Samsung monitor, maar deze geeft beeld op andere devices of is dit een probleem met de M1.
graag jullie gedachten
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-01-2021 12:22 PM
Ja dat heb ik inmiddels gedaan en daaruit blijkt dat de monitor wel uit de sluimerstand komt met die originele adapter.
Enigste wat nog wel opspeelt is dat ik zo nu en dan een vreemd geel scherm krijg als de monitor ontwaakt, dit is dan wel weer eenvoudig verholpen door een nieuwe sluimer. dus een reboot of re connect is nu niet meer nodig.
Ik denk dat het laatst genoemde ( als ook het eerste ) toch voorkomt uit deze nieuwe M1 serie die mogelijk nog niet optimaal werkt want ik lees toch redelijk wat issues met externe monitoren op de site van macrumors.
op 05-01-2021 12:11 PM
op 05-01-2021 12:22 PM
Ja dat heb ik inmiddels gedaan en daaruit blijkt dat de monitor wel uit de sluimerstand komt met die originele adapter.
Enigste wat nog wel opspeelt is dat ik zo nu en dan een vreemd geel scherm krijg als de monitor ontwaakt, dit is dan wel weer eenvoudig verholpen door een nieuwe sluimer. dus een reboot of re connect is nu niet meer nodig.
Ik denk dat het laatst genoemde ( als ook het eerste ) toch voorkomt uit deze nieuwe M1 serie die mogelijk nog niet optimaal werkt want ik lees toch redelijk wat issues met externe monitoren op de site van macrumors.
op 05-01-2021 01:21 PM