op 04-01-2021 01:40 PM
Hallo, Ik heb de evo 860 ong. een jaar geleden gekocht en de laatste weken heb ik veel problemen met het opstarten gehad. De pc startte in eerste instantie wel op maar op een bepaald moment bleef deze hangen en bevroor het beeldscherm en het lampje van de monitor veranderde van groen naar oranje. Enkele een harde start kon de pc nog in beweging brengen.
Ik heb de ssd aan mijn oude Dell 755 Optiplex gehangen en ook daar bleek deze niet in staat om de pc fatsoenlijk op te starten. Vlak voor de feestdagen heb ik de ssd terug gebracht naar de verkoper en deze heeft hem helemaal"leeg' gemaakt. Maar al gauw begonnen de problemen opnieuw. Heb diverse malen W10 opnieuw geïnstalleerd, heb de fouten proberen te repareren. Maar niets werkt. Ik vermoed dat de boot sector van de ssd flink beschadigd is. Heeft iemand misschien soortgelijke ervaringen? Zou blij zijn met reacties. Alvast dank!
op 04-01-2021 01:41 PM
op 04-01-2021 02:08 PM
Dat zou de eerste logische oplossing zijn, maar ik heb sterke twijfels aan de deskundigheid/kennis van de verkoper. Daarom denk ik er over om de ssd naar Samsung reparatie te sturen.
op 04-01-2021 02:18 PM
op 05-01-2021 02:26 PM
Hi @heinflhs,
Welkom nog op de Community!
Je kunt hierover het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op: 088-9090100
Kies dan voor optie 1 -> optie 6. Hier zit een team voor je klaar die je op weg kunnen helpen met een reparatie 👍
Laat je weten of het is gelukt?
op 05-01-2021 10:43 PM
Dank je voor de verwelkoming. Ik heb contact gehad met een zeer vriendelijke en behulpzame dame van de klantenservice. Zij heeft mij gewezen om Magician. Na enkele uren gepriegel bleek de 860 Evo wel te werken op de oude Dell Optiplex 755. En deze gebruik ik nu met de Evo en het werkt. Zodra ik de Evo aan de eigenlijke PC aansluit dan blokkert deze en wordt ik geadviseerd om met Ctrl-Alt-Del opnieuw op te starten. Werkt niet want ik zit in een lus.
Conclusie is dat het niet aan de Evo SSD ligt en ik vermoed dat het moederbord defect is. Daar ik hier geen verstand van heb zal ik de PC weg moeten brengen.
Aan iedereen die positief heeft mee gedacht dank hiervoor en blijf gezond.
🙂
Groet,
heinflhs
op 06-01-2021 09:28 AM
op 11-05-2021 01:10 PM
Helaas iets te vroeg gejuicht. Een week geleden weer hetzelfde euvel. Gelukkig kon ik na een boel gepriegel een back-up terug zetten. Ben op een helpsite gaan zoeken en daar vertelde men mij dat de chipset van het MB 990FXA-GD65 niet goed samen gaat met de 860 EVO. Nu zou een alternatief zijn om de 860 als opslag te gebruiken en een andere SSD kopen die wel compatibe is met het MB.
Maar hoe kom ik daar achter? Heeft Samsung overzichter welke componenten wel/niet goed met elkaar samenwerken?
op 11-05-2021 04:21 PM
Hi @heinflhs,
Dat is balen.. Ik wil je vragen om nog eens telefonisch contact op te nemen en wederom te kiezen voor optie 1 -> optie 6.
Dan helpen mijn collega's je daar op weg 👍