Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

live TV streaming middels canal digitaal op Book3 bevriest, ervaring anderen .

(Onderwerp aangemaakt op: 28-09-2023 12:42 AM)
820 Weergaven
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Op mijn Book3-pro 360 kijk ik regelmatig live TV via de canal digitaal URL. Met mijn standaard browser Microsoft Edge bevriest de live TV. Gek genoeg werkt wel alle uitzending gemist.
Live TV werkt wel op een andere computer met Edge op Windows 11 met hetzelfde canal digitaal URL. Alles werkt wel op de Book3 als ik google chrome als browser gebruik. 

Allerlei instellingen van Edge hebben geen invloed op de beeld bevriezing. 

Het betreft een nieuwe Book3 met de laatste updates.

Vraag zijn er bezitters van de book3 met de laatste updates die deze canal digitaal live app gebruiken in Edge ? Indien niet is er iemand bereid om even deze canal Digitaal live TV app uit te proberen of deze werkt. 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Heren ik ben er eindelijk zelf uitgekomen. Het niet werken van de live TV stream in Egde komt dus door prioritering van de processen. Standaard staat de game mode aan, hetgeen blijkbaar betekent dat snelle achtergrond processen in Edge worden gestopt. Dus ook de live TV stream stopt (terwijl uitzending gemist wel doorloopt). Op Chrome heeft dit dus geen invloed blijkbaar.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Tip. Onlangs weer exact dezelfde problemen gehad bij de nieuwste Windows update. Dus een onmiddellijke bevriezing van het beeld bij het streamen van content binnen de Edge browser.

Chrome browser werkte nog steeds normaal.  Nu was de oplossing om de hardware acceleratie uit te zetten "hardwareversnelling gebruiken  indien beschikbaar"  op "uit" binnen "systeem en prestaties" van edge.  Dus dit dan nog bovenop "game mode"=uit.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Aadvanderpol, goedemiddag.

Is jouw Galaxy Book ook helemaal up2-date? En heb je hierover ook al contact gehad met Microsoft? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

De book3 pro 360 is 3 weken oud, met de nieuwste sw. windows 11, Edge, Samsung drivers en apps. Microsoft heeft ca. 2 uur meegekeken en suggesties gegeven zonder resultaat. Uiteindelijk verwezen naar de Canal Digitaal fa. deze kon niet helpen en adviseerde  Chrome, hetgeen wel werkte.  Feit is dat een andere computer met (i3 ! en 8MB) wel werkt met windows 11 (S)  en dezelfde versie van Edge . Kortom er is nog geen richting van oplossing. Indien iemand kan proberen op een andere Book3 of Canal Digitaal daar wel werkt kan je de windows 11 en edge sw  uitsluiten. Men kan dan mogelijk intern kijken naar race/timing/prioriteits condities van de services.

0 Likes
Laurens96
Moderator
Moderator
Opties

Hi Aad! Heb je gekeken of het wissen van de Cookies en eventueel de geschiedenis van de Microsoft browser helpt? Als het wel in Chrome werkt, dan wekt dat de indruk dat het niet aan de laptop ligt als verder alles in orde blijkt te zijn. ^Laurens

0 Likes
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Ik heb alles verwijderd en hersteld.  Zonder effect.  Op canal Digitaal. Bij NPO start is het effect hetzelfde. Soms is het beeld zwart, soms komt er beeld dat direct bevriest. Als ik naar de browser live taken kijk zie ik dat bij deze TV streams voor de decrypie /DRM staat "media foundation services"  bij Chrome staat "Widevine" services. Dus verschillende video stream decoders. Mogelijk werkt de media foundation stream niet goed.  Het kan ook zijn dat het iets te maken heeft met prioriteit wat de zaak ophoud. Het gekke is dat als je in beide gevallen de uitzending gemist kiest is er wel normaal beeld (alhoewel ik niet zeker weet of dan het protocol hetzelfde is).

Kortom als iemand een book3 pro 360 heeft kan die een keer proberen via edge npo start live te bekijken en dit aan dit forum te melden.  Dan leer ik eruit dat het protocol voor edge niet/wel werkt en kan ik kijken welk process mogelijk het beeld laat stoppen. 

Dus wie kan er eens kijken in edge met npo start.  In de url plakken:  www.npostart.nl/live/npo-1.  Alvast bedankt.

0 Likes
Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Heren ik ben er eindelijk zelf uitgekomen. Het niet werken van de live TV stream in Egde komt dus door prioritering van de processen. Standaard staat de game mode aan, hetgeen blijkbaar betekent dat snelle achtergrond processen in Edge worden gestopt. Dus ook de live TV stream stopt (terwijl uitzending gemist wel doorloopt). Op Chrome heeft dit dus geen invloed blijkbaar.

Oplossing
Aadvanderpol
Pioneer
Opties

Tip. Onlangs weer exact dezelfde problemen gehad bij de nieuwste Windows update. Dus een onmiddellijke bevriezing van het beeld bij het streamen van content binnen de Edge browser.

Chrome browser werkte nog steeds normaal.  Nu was de oplossing om de hardware acceleratie uit te zetten "hardwareversnelling gebruiken  indien beschikbaar"  op "uit" binnen "systeem en prestaties" van edge.  Dus dit dan nog bovenop "game mode"=uit.