op 06-10-2021 08:55 AM
Ik heb zowel thuis als op de zaak deze curved monitor, enige verschil is het dockingstation, op de zaak heb ik de monitor via een dock met Display port en HDMI kabel aangesloten, thuis via een dock met 2 HDMI kabels.
De reden dat ik 2 kabels gebruik is dat mijn bureaublad niet steeds verandert als ik de laptop zonder extern display gebruik. Dit werkt op zich perfect, allen heb ik thuis 1 probleem, en dat is dat de beelden naast elkaar niet precies op gelijke hoogte zitten, dus als ik een venster op de linker helft doortrek naar rechts om het breder te maken, dan verspringt het venster in het midden bijna 5mm, dit is vrij irritant als je zit te programmeren. Het deel op de rechterhelft zit te hoog, aan de onderkant zit een zwarte balk, en aan de bovenkant is er een stukje vanaf.
Het maakt niet uit of ik het venster maximaliseer van boven naar onder, of dat ik het laat zweven.
Als voorbeeld een screenshot van een PDF die in het midden van het beeld staat, ik heb geen idee hoe dit op te lossen. Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.
op 07-10-2021 01:13 PM
Hi @aneet, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt.
Heb je de mogelijkheid om de monitor thuis op dezelfde manier aan te sluiten?
Zijn alle drivers van je PC verder up-2-date? En is de monitor verder ook bijgewerkt?
Groeten,
Martijn
op 07-10-2021 01:35 PM
Dat gaat helaas niet, ik heb thuis een dock wat met 2 HDMI kabels werkt, het dock dat ik op mijn werk heb kan dat niet, daar kun je allen een DP en 1 HDMI poort tegelijk gebruiken.
Drivers zijn allemaal de laatste van zowel Nvidia als Intel.
Ik wist niet dat de monitor zelf ook te updaten was eerlijk gezegd, hoe check ik dat?
op 07-10-2021 01:41 PM
Als je naar onze website gaat staat er een update bestand, ook met een stukje uitleg hoe je deze kan installeren.
Heb je dit ook als je andere/nieuwe HDMI kabels gebruikt?
Groeten,
Martijn
07-10-2021 01:52 PM - bewerkt 07-10-2021 01:54 PM
die software installatie heb ik idd al eens gedaan (is overigens alleen een driver toch? Ik dacht dat je bedoelde dat er nieuwe firmware op de monitor kon), ik heb zowel andere kabels geprobeerd als de kabels verwisseld, maar dat maakte niet uit. Vreemde is dat als je een screenshot neemt, dat dat gewoon goed is, daarom had ik er achteraf een foto van gemaakt, dus het is echt alleen op het scherm zo.
op 07-10-2021 02:21 PM
07-10-2021 02:32 PM - bewerkt 07-10-2021 02:33 PM
Als ik de monitor met maar 1 kabel aansluit heb ik hier uiteraard geen last van want dan wordt er maar 1 venster naar het scherm gestuurd, ik vind dit echter waardeloos werken, want als ik dan maximaliseer staat het meteen over het hele scherm heen, terwijl ik dit in 9 van de 10 keer niet wil, zeker als ik in 2 projecten tegelijk werk. Buiten dat als ik dan mijn laptop zonder schermen wil gebruiken staat steeds de resolutie fout. Dit is de reden waarom ik perse een monitor met 2 aansluitingen wilde.
Wat bedoel je precies met de verhoudingen anders indelen? Bedoel je dat met die easy setting box? Nog nooit gedownload eerlijk gezegd, kan daar hetzelfde mee als wat ik nu doe met 2 kabels maar dan met 1?
op 07-10-2021 03:19 PM
Dit zou ook met één kabel moeten werken. Ik heb hier intern overlegd met een collega welke meer kennis in huis heeft over de monitoren. Stuur mij anders een privé berichtje zodat ik je met hem in contact kan brengen.
Groeten,
Martijn