Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

LC27JG56QQUXEN : Resolutie problemen HDMI poort 2

(Onderwerp aangemaakt op: 25-10-2020 09:17 AM)
856 Weergaven
Bramvc1
First Poster
Opties

Beste,

Gezien LC27JG56QQUXEN monitor enkel 144hz ondersteuning heeft op HDMI poort 2 gebruik ik deze.

Echter, ik heb al gemerkt wanneer ik windows 10 opnieuw opstart dat het windows boot scherm een zeer lage resolutie heeft.

Ook is het soms het geval dat na het opstarten de resolutie in windows gereset is naar een lagere resolutie.

Wanneer ik de kabel in HDMI poort 1 steek zijn deze problemen niet aanwezig. Wel heb ik dan maar 70hz...

Iemand een oplossing?

Thanks!

0 Likes
15 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik heb even wat dingen voor je uitgezocht.

Jouw monitor heeft zoals je weet 2x HDMI

1x HDMI 1.4

1x HDMI 2.0

De 1.4 poort ondersteund max 1080p met 120hz

Voor 144hz en hoger heb je dus de 2.0 poort nodig.

Dit beantwoord alvast 1 van je vragen aan de andere ben ik nog bezig.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Het zou eventueel ook nog aan de Hdmi kabel kunen liggen. Lees dit even door

Screenshot_20201025-162620_Chrome.jpg

0 Likes
Bramvc1
First Poster
Opties

Waarom zou het aan de HDMI kabel liggen? Als dit het probleem zou zijn dan zou gewoon de snelheid lager liggen.

Wanneer ik de resolutie terug juist zet werkt alles perfect.

Het is enkel tijdens het opstarten dat de resolutie ineens naar beleden wordt gezet.

Enkel wanneer er HDMI poort 2 (dus de 2.0) gebruikt wordt.

Je ziet ook in het opstart scherm van windows dat dit in een lagere resolutie is. (geen strakke lijnen maar blokkig)

Bij HDMI poort 1 is er geen enkel probleem maar ik kan enkel gebruik maken van 70hz refresh rate.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Elke ict'er zal die vraag stellen, of je al eens een andere kabel hebt geprobeerd. Zou heel stom zijn als je tientallen dingen probeerd en uren bezig bent als het aan de kabel lag👍 soms zijn kabels wel eens defect.  En als er een klein kabelbreukje ergens zit kan er van alles mis zijn. 

Weet je 100% zeker dat poort 1 de 1.4 is en poort 2 de 2.0 is. 

Waneer ik de specificaties lees word 2.0 eerst aangegeven en dan pas 1.4.   Niet dat dat iets veranderd aan het probleem maar klinkt wel meer logisch.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Het scherm is 144hz maximaal en 2560 x 1440 pixels als het goed is. Zou het kunnen zijn dat er in je pc in de instellingen van de videokaart hogere instellingen staan? Dit zou verklaren waarom de resolutie elke keer word gereset. 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Ik denk dat je beste optie is om windows 10 opnieuw te installeren helemaal clean beginnen en kijken of het dan werkt.  Ik denk dat de kans groot is dat dit het probleem oplost.  

Mocht dat niet werken dan zou ik kijken of een ander beeldscherm ook problemen geeft. ( waarschijnlijk niet)  wat tot de conclusie zou kunnen leiden dat het scherm of decect is of incompatible is met jouw systeem.

Tenzij iemand anders nog ideeën heeft denk ik dat je het beste een schone installatie van Windows 10 kunt doen.