Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Easy Setting Box

(Onderwerp aangemaakt op: 16-04-2020 12:05 PM)
3959 Weergaven
jacques7
First Poster
Opties

Heb bij mijn nieuwe monitor S27F350FHU ook de meegeleverde software voor Easy Setting Box geinstalleerd.Doch bij het aanklikken hiervan, verschijnt er alleen eventjes een 1 op mijn laptop en een 2 op de monitor en verder niets meer.

Wat is hier fout?

0 Likes
33 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Hasan,

Goed dat je het komt checken. Er werd voorgesteld om te mailen naar b2bsupport@samsung.nl, daar kunnen ze je op weg helpen.

rsz-846676
HBahadir61
Journeyman
Opties

Dag @BruceH,

Ik krijg een mail terug waarin ik een hele formulier moet invullen met aankoopbewijzen etc... terwijl het probleem heel simpel opgelost of behandeld kan worden. Het gaat gewoon om een appje dat niet opent en de vraag is gewoon waar het aan ligt en liefst een oplossing :smiling-face:

Groet,

Hasan

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan kun je dat het beste doen. Zoals je kunt zien kwamen we niet tot een oplossing en kunnen ze je via dat mailadres verder helpen.

Laat je weten hoe het is afgelopen?

rsz-846676
0 Likes
HBahadir61
Journeyman
Opties

Dag BruceH,

Ik heb met de meneer van Technical Support Engineer per mail contact gehad.

Heel spijtig moet ik toegeven dat ik niet meer dan alleen een kort antwoord, wat zeeeer kort door de bocht is, heb ontvangen. Geen tips, geen vragen over mijn firmware etc., geen alternatieven...

Ons gesprek via de mail:

IK:
"Bedankt voor uw reactie.

Het gaat hier niet om een defecte monitor, maar een appje genaamd EasySettingBox, wat niet open wilt gaan. Het invullen en het oppakken van alle gegevens vind ik dan weer te veel voor een klein vraagje."

TECHNICAL SUPPORT ENGINEER:

"Open de app met de rechtermuisknop vanuit de system tray. De rest wijst zich vanzelf."

IK

"Bedankt voor de reactie!

Gelukkig heb ik die basis kennis nog, maar zowel via de systemtray als de shortcut wilt hij niet functioneren. Ik zie hem dus wel in systemtray staan.

Mijn ondernomen acties stapswgewijs:

1. Via de shortcut dubbelklikken
  2. Nummer ‘1’ verschijnt. Dus hij herkent/identificeert mijn monitor in principe
  3. Icon in systemtray verschijnt
  4. Dubbel-klik linkermuisknop = gebeurt niks
  5. Rechtermuisknop = optie ‘Quit’ verschijnt

Mijn Firmware versie is 1021.0 en heb de Driver ook geïnstalleerd.

In mijn dxdiag scherm staat ‘Monitor = x’. Het lijkt erop dat mijn monitor niet wordt herkend, maar wel in mijn Apparaatbeheer wordt weergegeven. Zie bijlage.

Graag verwacht ik een uitgebreidere/professionele antwoord/hulp met alternatieven inclusief vragen."

TECHNICAL SUPPORT ENGINEER:

"de app hoort gewoon te werken. Indien dit niet werkt, kunnen we het ook niet ondersteunen helaas"

Hoort gewoon te werken? Helaas? Is dat hoe Samsung problemen aanpakt? Het is hun eigen app en hun eigen monitor, dan hoort men toch wel wat informatie te vergaren over de specificaties van de klant zijn monitor?

Ik betaal er paar honderden euro's voor en dan verwacht ik iets meer van die functie wat heel professioneel klinkt. Als Samsung zijn klant niet eens met het eigen Samsung appje EasySettingBox kan of wil ondersteunen dan houd Samsung voor wat mij betreft op en stap over naar een ander 49" monitor van een ander merk met dezelfde specs. En dit niet om een appje maar om de onvoldoende Support.

Probleem > Oplossing zoeken > Accepteren en niet van "het hoort gewoon te werken...helaas" etc..

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb dit in z'n geheel doorgezet naar een andere collega binnen Samsung. Zodra ik wat hoor, kom ik bij je terug.

rsz-846676
BruceH
Community Manager
Opties

Ik krijg het volgende door:

Easy Setting Box kan inderdaad ietwat wispelturig zijn maar zou gewoon moeten werken.

Je kunt een aantal zaken checken, zo ondersteunt ESB bijvoorbeeld de meeste Samsung monitoren, mits niet te oud en niet te nieuw (zoals UR55).

Checklist requirements:

-      Mijn PC runt Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 of Windows 10 (32/64 bit) (RESOURCE)

-      Mijn monitor ondersteunt de ESB software (RESOURCE)

-      Ik heb de laatste versie van de ESB software (Nov 2019) (RESOURCE)

-      Ik heb de laatste versie van de monitor drivers (RESOURCE)

Als dit allemaal in de haak is kan er simpelweg wat mis gaan in de software.

Daarvoor zou ik het volgende proberen:

-      Uninstall ESB software

-      Restart PC

-      Install laatste versie van ESB (RESOURCE)

Tot slot, vooral als de monitor nog niet toegevoegd is aan een laatste ESB update, raad ik alternatieven aan.

Het is natuurlijk niet te mooiste oplossing, want ESB is deel van onze monitor belofte, maar hier een aantal last resort tips:

Software

Platform

Cost

WindowsGrid

Windows

Free

GridMove

Windows

Free

AltDrag

Windows

Free

Shutter Split Screen

Windows

15 USD

Aquasnap

Windows

18 USD

Divvy

Windows & Mac

14 USD

rsz-846676
HBahadir61
Journeyman
Opties

Dag BruceH,

Erg bedankt voor je moeite! Dit had ik op zijn minst verwacht van een Support team.

Over de versies gesproken, heb ik de volgende gedaan:

- Down en upgrade van 1021.0 naar 1019.0 en andersom. Geen resultaat in beide versies.

- Drivers geïnstalleerd (allerlei versies). Geen resultaat.

- ESB verschillende versies geïnstalleerd. Geen resultaat

Waar ik eigenlijk aan twijfel is dat de monitor niet wordt herkend volgens de Log bestand van ESB.

Er staat namelijk de volgende:

05/20/2020 12:45:06 Line: 217;CMultiscreenTray::RemoveIcon: Supported flag false05/20/2020 15:27:50 Line: 174;CMagicGridApp::InitInstance: Easy Setting Box

05/20/2020 15:27:50 Line: 175;CMagicGridApp::InitInstance: Version 1.0.0.29

05/20/2020 15:27:50 Line: 176;CMagicGridApp::InitInstance: Copyright (C) 2017 Samsung Electronics Co. Ltd.

05/20/2020 15:27:50 Line: 177;CMagicGridApp::InitInstance: All Right Reserved.

05/20/2020 15:27:51 Line: 1073;CMagicGridDlg::InitializeMultiScreen: ~~~~~~~ Next Retry ~~~~~~~

05/20/2020 15:27:53 Line: 1073;CMagicGridDlg::InitializeMultiScreen: ~~~~~~~ Next Retry ~~~~~~~

05/20/2020 15:27:55 Line: 1073;CMagicGridDlg::InitializeMultiScreen: ~~~~~~~ Next Retry ~~~~~~~

05/20/2020 15:27:57 Line: 1082;CMagicGridDlg::InitializeMultiScreen: No Samsung Device Found

05/20/2020 15:27:59 Line: 561;CMagicGridDlg::OnInitDialog:

Maar ook in het dxdiag venster (Windowskey+R > dsxdiag > Enter) . Er staat 'Monitor = x', terwijl in Apparaatbeheer wel wordt herkend.

En in andere forums heb ik gelezen dat de app niet werkte omdat de driver niet was geïnstalleerd. Na het installeren van de driver lukte het bij diegene, omdat blijkbaar de monitor niet gevonden kon worden. 

Dus de app is in orde neem ik aan, maar iets ontbreekt of belemmerd mijn monitor :thinking-face:

UPDATE: OPGELOST/SOLVED

Probleem:

Bij Apparaatbeheer > Monitors uitvouwen > Dubbelklik desbetreffende monitor  > Stuurprogramma > Details van stuurprogramma; zag ik onder 'Leverancier' en 'Copyright' 'TeamViewer GmbH' staan. Wat doet die nou daar?

Mijn TeamViewer GmbH had de 'Copyright' en de 'Leverancier' eigenschappen overgenomen van Microsoft Windows van mijn monitor C49H90. 

Oplossing:

TeamViewer GmbH verwijdert via Apps en onderdelen inclusief alle instellingen en vervolgens EasySettingBox gaan openen via de shortcut en tadaa!! daar verschijnt dat appvenster eindelijk.

*Na het verwijderen van TeamViewer GmbH keek ik terug bij Details van stuurprogrammabestand en stond meteen bij Leverancier: Microsoft Corporation en bij Copyright: Microsoft Windows. Nu herkent EasySettingBox en DXDIAG venster mijn monitor!

Mijn specs:

EasySettingBox - EasySettingBox_v1.0.42.exe

Launch Monitor Driver Installer - C49HG9xDM.exe (v1.00)

Firmware - m-HG949CCAA-1021.0[B835].bin

Bedankt BruceH voor je geduld en moeite!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Okay, ik zet het weer door, dit gaat mij ook de pet te boven 😉

Houd je op de hoogte!

rsz-846676
0 Likes
HBahadir61
Journeyman
Opties

Dag BruceH,

In mijn vorig bericht heb ik de oplossing in verwerkt. Ik neem aan dat je er overheen heb gekeken :))

UPDATE: OPGELOST/SOLVED

Probleem:

Bij Apparaatbeheer > Monitors uitvouwen > Dubbelklik desbetreffende monitor  > Stuurprogramma > Details van stuurprogramma; zag ik onder 'Leverancier' en 'Copyright' 'TeamViewer GmbH' staan. Wat doet die nou daar?

Mijn TeamViewer GmbH had de 'Copyright' en de 'Leverancier' eigenschappen overgenomen van Microsoft Windows van mijn monitor C49H90. 

Oplossing:

TeamViewer GmbH verwijdert via Apps en onderdelen inclusief alle instellingen en vervolgens EasySettingBox gaan openen via de shortcut en tadaa!! daar verschijnt dat appvenster eindelijk.

*Na het verwijderen van TeamViewer GmbH keek ik terug bij Details van stuurprogrammabestand en stond meteen bij Leverancier: Microsoft Corporation en bij Copyright: Microsoft Windows. Nu herkent EasySettingBox en DXDIAG venster mijn monitor!

Mijn specs:

EasySettingBox - EasySettingBox_v1.0.42.exe

Launch Monitor Driver Installer - C49HG9xDM.exe (v1.00)

Firmware - m-HG949CCAA-1021.0[B835].bin

Bedankt BruceH voor je geduld en moeite!

Groet,
Bahadir

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Net toen ik het had doorgezet zag ik de update inderdaad, top! 

Hoe bevalt de monitor inmiddels?

rsz-846676
0 Likes