op 08-09-2020 09:11 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Beste mensen,
Ik heb een LC49J890 computermonitor. Ik begrijp de handleiding daarvan niet waar het gaat om '"bronnen" en de PIP/PBP optie. Computer 1 is aangesloten op de displayport, computer 2 op een van de drie mini-usb aansluitingen. Ik heb een toetsenbord en muis ook op de monitor aangesloten om ook de functie te kunnen gebruiken daarmee beide computers te bedienen (niet tegelijkertijd natuurlijk). Uit de handleiding kan ik niet destilleren wat ik moet doen om dit werkend te krijgen. Kan iemand mij daarbij helpen alsjeblieft?
Bvd
ECN
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 09-10-2020 12:19 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
In de handleiding van deze monitor wordt daarover inderdaad niets over gezegd, ik ben bang dat het daarom niet mogelijk is op deze monitor.
- « Vorige
- Volgende »
op 10-09-2020 02:31 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @ECN,
Welkom op de Community.
Bronnen/source: Apparaten die je aansluit op je monitor (de computer zelf dus, waar alle "orders" vandaan komen). Wat begrijp je precies niet?
PIP: The PIP (Picture in Picture) function separates the screen into two parts.One source device is displayed on the main screen at the same time the another source device is displayed in inset windows.
PBP: The PBP (Picture by Picture) function separates the screen in half displaying output from two different source devices simultaneously on the left and right sides of the screen.
The PIP/PBP function may not be available depending on the specifications of the graphics card used. If the screen is blank in PIP/PBP mode when the optimum resolution is selected, go to Control Panel Display Screen Resolution and click Detect on the PC.
Waar en hoe heb je de monitor precies aangesloten?
op 10-09-2020 08:07 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo Bruce,
Ik heb 2 computers op de monitor aangesloten. Een op de displayport, de andere via HDMI. De monitor kan zelf tussen die bronnen schakelen, maar dat is niet wat ik zoek.
Van de 3 mini-usb aansluitingen staat bij 1 dat die is om een pc op aan te sluiten, de andere zijn volgens de gebruiksaanwijzing voor "bronnen". Wat maakt die "bronnen" anders dan de pc-aansluiting? Welke gebruik ik waarvoor?
Ik kan uit de gebruiksaanwijzing niet halen hoe ik de computers moet aansluiten om PBP te kunnen gebruiken. Ook haal ik er niet uit hoe ik het toetsenbord en de muis die op de monitor zijn aangesloten, op beide pc's kan gebruiken (niet tegelijkertijd natuurlijk).
De monitor werkt dus met beide pc's, alleen niet tegelijkertijd.
Mvg
ECN
op 17-09-2020 09:19 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 23-09-2020 05:57 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo Bruce,
Bedankt voor de links. Ik dacht eerder een bericht geplaatst te hebben dat PBP inmiddels werkt, maar dat zie ik hier niet terug. Het is jammer dat de monitor niet zelf schakelt tussen PBP en het beeld van 1 computer als er maar 1 aan staat. Daarvoor moet ik toch het menu in om PBP uit te schakelen, en de betrokken bron kiezen.
Zal ik een nieuw topic starten voor de vraag over koppeling van toetsenbord en muis?
Mvg
ECN
op 29-09-2020 09:07 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 01-10-2020 10:06 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Uit de gebruiksaanwijzing begreep ik dat ik niet alleen het beeld van 2 pc's op de monitor moet kunnen krijgen (wat gelukt is) maar dat ik ook met 1 toetsenbord en muis beide pc's zou moeten kunnen bedienen. Ik heb toetsenbord en muis op het beeldscherm aangesloten via usb, en de pc die via de usb3 is aangesloten, kan ik daarmee bedienen. Maar als ik via een andere usb aansluiting de 2e pc aansluit, reageert die niet op de toetsenbord en muis. Hoe moet ik ze aansluiten om wel beide te kunnen aansturen (niet tegelijk natuurlijk)?
op 01-10-2020 12:51 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Is PIP/PIB dan wel ingeschakeld? En heb je de meest recente stuurprogramma's geïnstalleerd?
In de handleiding staat ook:
‒ Twee verschillende ingangsbronnen moeten via bronpoorten (HDMI, DP, USB-C#1, USB-C#2) op de monitor aangesloten zijn en, indien nodig, moet een upstream USB-hub correct op de monitor zijn aangesloten.
‒ U moet USB-apparaten op de monitor van Samsung aansluiten, PIP/PBP inschakelen en vervolgens de toewijzing van de USB-hub in de OSD correct instellen
op 02-10-2020 11:15 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik heb in de handleiding niets gezien over toewijzen USB-hub, alleen dat de monitor als zodanig zou kunnen worden gebruikt, en kan in de OSD geen optie vinden om daar iets mee te doen. Als PBP uitgeschakeld is, zijn de opties:
self diagnosis
lighting
local dimming
volume
eco saving plus
off timer
pc/av mode
usb super charging
Met PBP aan vervallen local dimming, eco saving plus en pc/av mode. Er komt niets bij. Van usb kan ik alleen super charging aan of uit zetten. Nergens in het osd vind ik iets anders voor het instellen van de usb.
op 02-10-2020 11:33 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik heb van de Samsung site de software gedownload, uitgepakt en op een usb stick gezet. Die vervolgens in de usb-1 connector van de monitor gestopt en de volgens de upgrade handleiding de download gestart. Vervolgens kreeg ik de melding dat de software van de monitor van later datum is dan die op de site. Moet ik die dan toch vervangen door de oudere versie?

- « Vorige
- Volgende »