Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Microsoft telefoonkoppeling op Samsung Galaxy Book geen audio

(Onderwerp aangemaakt op: 06-04-2023 09:55 AM)
833 Weergaven
luccae
Explorer
Opties

Hoi,

Bij telefoonkoppeling zie ik inkomende gesprekken op mijn laptop.  Ik kan ze aannemen. De beller hoort mij wanneer ik aanneem op laptop, maar ik hoor de beller niet.  Vermoedelijk heeft dit iets te maken met de Bluetooth instellingen op mijn Samsung S22 omdat ik op deze Bluetooth voor app telefoonkoppeling enkel gesprekken kan aanvinken en bij het aanvinken van audio , gaat het knopje aan dadelijk weer op off...  Iets met machtigingen te maken ??

Uw inbreng wordt ten zeerste geapprecieerd,

Luc

0 Likes
8 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @luccae, goedemorgen.

Hoe heb je de koppeling gemaakt tussen je Galaxy Book en de S22? Maak je hierbij gebruik van de optie Koppelen met Windows of gebruik je hiervoor de app Samsung Bluetooth Sync?

Zijn er nog andere audio apparaten via Bluetooth verbonden met je telefoon of pc? En wanneer jij een oproep start via de pc hoort de ontvanger jou wel? 

Via de app Samsung Update kan je nagaan of er updates beschikbaar zijn voor apps of stuurprogramma's, heb je deze app ook geïnstalleerd?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Heb je bellen en smsen op andere apparaten aan staan op je telefoon?

luccae
Explorer
Opties

Dank Martijn.

koppeling gemaakt met "koppelen met Windows" tijdens de automatische procedure bij het instellen van telefoonkoppeling.

Ja, nog andere apparaten via bluetooth verbonden zowel met PC als smartphone.  De beller bij inkomende gesprekken of ontvanger  bij uitgaande gesprekken horen mij steeds.  Probleem is dat mijn speakers de gesprekspartner niet laten horen.

Gisteren soft reset smartphone uitgevoerd, zonder result.

Ik probeer kortelings om alle verbonden apparaten bluetooth te ontkoppelen, Koppelen met windows app van smartphone te verwijderen (telefoonkoppeling-app op PC kan niet verwijderd worden) en van voor af aan opnieuw installeren.  Laat ons hopen dat dit werkt.  

Zoals u weet uit andere posts (voornamelijk over mijn sneller dan normaal leeglopende batterij, waarvoor maar geen oplossing komt.  Even verbeterde deze situatie na uitvoeren van Ccleaner, opschonen van Registry dat puinhoop bleek, van 5 u naar een 8 u, maar intussen opnieuw gedaald naar 5 u) blijk ik een maandagtoestel te hebben waarbij het ene na het andere probleem voorkomt.  Ik begin er toch fel over te denken om mijn toestel alsnog naar een servicecenter terug te sturen voor een harde reset, opnieuw installeren van alle oorspronkelijke samsung en microsoft software en check van de batterij hardware.  Ik vrees anders dat het ene probleem het andere zal blijven opvolgen.  Van zodra één iets opgelost, volgt iets anders.  Alsof het rechtzetten van één softwarepakket nefast blijkt voor de werking van andere functies.

Ik zal na alle vorsingswerk toch ietwat minder blue geworden zijn op vlak van computertechnologie :winking-face: Amai hoe ingenieus zitten die toestellen toch in elkaar, niet verwonderlijk dat probleempjes om de hoek liggen wachten 😂

Greetz

luccae
Explorer
Opties

Neen Mootje.  Dankjewel

MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling! Hoe gaat het als je andere bluetooth koppelingen tijdelijk verbreekt? En staat de optie voor oproepen ook ingeschakeld bij Bluetooth verbindingen op de telefoon? 

Je hebt zelf inderdaad al een hoop hebt uitgezocht en  ook kunnen oplossen 👍 Dit heeft helaas niet alles verholpen en wellicht dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen een oplossing kan bieden. Hopelijk kan dit een serviceverzoek via het service centrum uitsluiten 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
luccae
Explorer
Opties

Dankjewel Martijn,

op mijn batterij rapport deze morgen alweer verwacht batterij leven 5u30 😶...

een mens heeft niet veel zin om zomaar meteen reset naar fabrieksinstellingen te doen hé...  alle persoonlijke instellingen opnieuw moeten beginnen...  maar goed, als dat de enige oplossing zou kunnen zijn...  

Jij hebt me nog steeds niet geantwoord of jij medewerker van Samsung bent.  Kan jij bij Samsung verkrijgen wat de instellingen af fabriek voor Galaxy book2 pro 360 zijn ?  Lijst met registerinstellingen/Samsung instellingen ?  

Bij bluetooth verbindingen op telefoon staat optie oproepen wel degelijk aangevinkt, maar onder deze optie staat  optie "audio" en wanneer ik deze probeer aan te vinken slaat die automatisch opnieuw op UIT, alsof een zekering zou doorslaan...  ?  Kan het hier iets mee te maken hebben ?  Wil je even op jouw telefoon kijken hoe die optie bij jou staat ?  Uiteraard in het geval jij ook telefoonkoppeling op je PC gebruikt.  Welk type audioapparaat staat er bij jouw bluetooth instellingen voor jouw PC ?  Koptelefoon/luidspreker/overige ? 

op jouw eerste vraag;  Wanneer telefoonkoppeling gebruikt wordt wanneer enkel mijn BOOK verbonden is en de overige audioapparaten gewoon Paired staan, lukt het ook niet.  Ik heb vorige week zelfs eens geprobeerd om de audioapparaten af te schakelen, enkel mijn Book nog in de bluetoothverbinden, maar ook dan lukt het niet.

Merci Martijn

0 Likes
luccae
Explorer
Opties

Wat staat er bij jouw instellingen op PC onder Systeem > Geluid> Eigenschappen "Audioverbeteringen" en  "Ruimtelijk geluid" ? 

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @luccae,

Jammer dat de tips van @MartijnK en @Moootje niet alles hebben kunnen verhelpen. Een fabrieksreset is dan waarschijnlijk de oplossing. Mocht dat niet het geval zijn, maak dan een afspraak bij één van onze Service Center: https://bit.ly/2CKz9mr.

Groetjes,

Daphne

0 Likes