Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ziggo radio via mediabox XL luisteren zonder TV op Samsung HW-Q800T soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 05-01-2021 02:59 PM)
6911 Weergaven
Monique_A
Explorer
Opties

Hi, 

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende probleem; wij kochten afgelopen december een Samsung The Frame televisie met Samsung HW-Q800T soundbar. We hebben digitale TV en Radio via de Ziggo mediabox XL. We willen graag radio luisteren via de mediabox zonder de TV aan te hebben. Ik kwam al diverse topics hierover tegen maar de oplossing heb ik helaas nog niet gevonden. Ik heb een optische kabel van de mediabox rechtstreeks op de soundbar aangesloten maar ik kan de source van de soundbar niet op optical zetten. Op de mediabox xl zit maar 1 HDMI aansluiting en die gaat naar de connectbox van de TV.  Iemand enig idee of dit kan? Bij de Ziggo klantenservice kunnen ze me niet helpen omdat het een extern apparaat betreft. 

0 Likes
Spring naar oplossing
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Monique_A

Bedankt nog! Ik heb zelf even niet de mogelijkheid om dit na te gaan, maar is het mogelijk om het scherm op zwart/uit te zetten met jouw model? Het kan zijn dat dit niet opgaat voor dit specifieke model maar als het mogelijk is dan vind je dit via Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid. Tref je hier de optie 'Beeld uit'? 

Groet,

Joey

0 Likes
Monique_A
Explorer
Opties

Hiermee kan ik het beeld inderdaad uitzetten. Maar dat is nog steeds geen oplossing aangezien ik ook graag in art-modus radio wil luisteren. De HDMI splitter is inmiddels besteld. Ik hou je op de hoogte of het daarmee gelukt is. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Top! We horen het graag. Overigens heb ik dit idee als eens doorgezet naar ons R&D team en wie weet wordt dit in de toekomst wel mogelijk gemaakt 👍

rsz-846676
Oplossing
Monique_A
Explorer
Opties

Hi! Het is eventjes geleden en inmiddels heb ik van alles uitgeprobeerd. Er lijkt nu een oplossing te zijn. Ik probeer het hieronder zo goed mogelijk uit te leggen;

De HDMI splitter heeft geen oplossing geboden.

Ik heb vervolgens nogmaals de optische kabel vanuit de Ziggo mediabox rechtstreeks op de soundbar aangesloten. De source D.IN komt even in beeld en daarna direct eArc waardoor de TV aan moet blijven staan om radio te luisteren. Ik ben in de instellingen van de TV gaan speuren en wat bleek:

In de Expertinstellingen bij geluid stond automatisch naar eArc ingeschakeld. Dit heb ik uitgeschakeld waarna het werkte! Nu kan ik de source D.IN kiezen en de TV uitschakelen. Zelfs in Art modus werkt het. Daarna nog even de standby modus van de Ziggo box uitgeschakeld zodat we zo lang we willen op deze manier naar de radio kunnen luisteren. Opgelost dus!

BruceH
Community Manager
Opties

Thanks voor het doorgeven, Monique! Veel luisterplezier 😉

rsz-846676
aartnap
Pioneer
Opties

Hoi @Monique_A , mooi dat het je uiteindelijk gelukt is, ik zit met exact hetzelfde probleem (en heb ook een The Frame TV). Nog een vraag: moet jij altijd de TV eerst aanzetten om radio te activeren nu of werkt het ook als de TV helemaal uit blijft?

0 Likes
Monique_A
Explorer
Opties

Hi @aartnap, nu hoeft dat niet meer en kan ik de radio via de Ziggo mediabox aanzetten terwijl The Frame tv in artmode staat of helemaal uit kan ook. Het geluid loopt dan via de optische kabel rechtstreeks naar de soundbar via source D.IN (digital in). Het geluid kun je dan ook alleen bedienen met de AB van de soundbar. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent!

aartnap
Pioneer
Opties

Bedankt @Monique_A  dat klinkt hoopvol. Bedien je Ziggo kastje dan via App of heb je andere handige manier gevonden? Dit omdat er geen display op de mediabox zit zodat je niet kunt zien welke zender je selecteert toch?

0 Likes
Monique_A
Explorer
Opties

Heb jij dan misschien een Next mediabox van Ziggo? Want onze mediabox heeft wel een display. Maar anders kun je vast ergens een lijstje met zenders vinden op de Ziggo website. De radiozenders beginnen vanaf 800. Misschien heb je hier iets aan https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/radio

0 Likes
aartnap
Pioneer
Opties

klopt inderdaad, ik heb een Next mediabox. Ik ga er wel uitkomen zo, Bedankt!!