Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Welke TV.. Setup Ziggo Horizon en Sonos Arc (dolby Atmos)

(Onderwerp aangemaakt op: 02-09-2020 11:39 AM)
1787 Weergaven
Wally82
Explorer
Opties

Allen,

Aangezien mijn tv al wat veroudert is wil ik mij oriënteren voor een nieuwe Samsung tv.

Nu is het vrij complex om er achter te komen welke Samsung tv's Dolby Atmos ondersteunen. Dan is het in deze vraag belangrijk om te weten of de (nieuwe) tv Dolby Atmos door kan sturen vanaf een aangesloten device zoals de Ziggo Horizon en of de tv van de built in app Netflix en Disney+ Dolby Atmos kan doorsturen naar de Sonos Arc.

In de technische specificaties van bijvoorbeeld de QLED 4K 65 inch Q60T (2020) word wel aangegeven dat Dolby Digital+ word ondersteund maar geen Dolby 5.1 decoder heeft (n/a). Hij heeft wel een audio return kanaal via de HDMI en dit is een eARC. Verkopers van diverse winkels kunnen hier geen duidelijk of met zekerheid zeggen dat Dolby Atmos dan werkt.

Is er iemand die ervaring heeft of zelf een zelfde setup thuis heeft staan waarbij Dolby Atmos goed werkt?

0 Likes
2 Antwoorden
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Zoek in de onderwerpen op Atmos en eArc en op al je vragen vind je een antwoord

Je kan via de Horizon geen Atmos doorsturen en als je een 4K tv wilt aanschaffen adviseer ik je om de Ziggo Next box te nemen welke 4K ondersteunt.In jouw geval adviseer ik je om een Shield tv of Apple tv aan te sluiten op je soundbar om Atmos te verkrijgen

AlfaRomeo1
Journeyman
Opties

Klopt helemaal. Had ook een probleem met Atmos ontvangen op mijn soundbar (Samsung q90) via  de Ziggo Next. Dat werkt dus niet. Na het aansluiten van de Shield Pro geen enkel probleem meer met Atmos uitzendingen. Een prima manier om Atmos te laten werken. ( Netfix op zijn best) Helaas kan de Ziggo Next dit (nog) niet.

0 Likes