Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Vragen inzake Samsung UE55NU7440 i.c.m. HW-N400

(Onderwerp aangemaakt op: 20-12-2020 08:08 PM)
234 Weergaven
henksteenwijk
Journeyman
Opties

Hallo allemaal, 

Gisteren heb ik ter verbetering van het geluid van mijn TV (UE55NU7440) heb ik een HW-N400 soundbar gekocht. 

Aansluiten via hdmi en de tv pakt alles helemaal automagisch op, werkt super en geluid is goed. Echter vraag ik me af waarom ik in de geluidsinstellingen van mijn televisie geen optie heb tot het selecteren van Dolby Digital. 

Dien ik hiervoor allicht eerst de firmware update te installeren op de soundbar? De televisie heeft de meest recente firmware/software versie gëinstalleerd staan.

Overigens maakt het niet uit of ik de hdmi gebruik of het via optische uitvoer gebruik. De Dolby Digital optie blijft greyed out. 

Iemand enig idee? 

Cheers, 

Henk Steenwijk

0 Likes
3 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @henksteenwijk,

Dat komt omdat de TV geen Dolby Atmos signaal door kan geven. Voor dit model TV komt helaas geen update waarmee dit mogelijk wordt gemaakt.

Als je bijvoorbeeld een Blu-ray speler hebt of een ander apparaat dat Atmos door kan geven zoals een PS4, dan kun je daarmee wel van Atmos genieten.

rsz-846676
0 Likes
henksteenwijk
Journeyman
Opties

Hoi Bruce, dank voor je reactie. 

Ik moet eerlijk bekennen dat nu na een aantal weken gebruik het geluid me echt helaas wel tegenvalt. Het geluid van de televisie is scherper en helderder dan dat van de soundbar. 

Ik heb gekeken of ik een firmware update kon uitvoeren maar ook hierin lukt het allemaal niet, ik heb een otg kabel aangeschaft en een usb stick geformateerd (op meedere filesystems) bij elke poging die ik uitvoer krijg ik in het scherm no-dat te zien na de read melding.

Ook heb ik een factory reset uitgevoerd maar dit heeft ook niets opgelost, ongeacht hoe ik het aansluit. Ik heb zowel via hdmi nu getest qua geluids niveau en ook via optisch en bluetooth en ik merk gewoon dat het geluid niet naar behoren klinkt. Thans ik had er misschien een andere verwachting van. 

Zijn er nog andere stappen die ik nemen kan? Bijvb toch het updaten van de firmware? Ik heb dan echter vrees ik assistentie nodig om dit voor elkaar te krijgen want met de huidige stappen plan (file downloaden, op root folder van stick zetten, soundbar uitschakkelen en usb aansluiten) krijg ik alleen maar no-dat meldingen.

Groeten,

Henk

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Het geluid dat je ervaart is verschillend per bron en welke content je bekijkt.

Heb je al eens een film of serie via Netflix bekeken met de soundbar aan? Ik raad je aan om de soundbar via HDMI aan te sluiten op de ARC poort van beide apparaten.

rsz-846676
0 Likes