op 25-09-2017 08:22 AM
Ik heb onlangs een UE49MU6650SXXN TV gekocht. Daarnaast heb ik 2 Wireless 360° Speaker R1 gekocht. Volgens de documentatie ondetsteund de TV Multiroom link. Mij lukt het om beide speakers via de optie met TV Sound Connect te verbinden met de TV. Hiedoor kan ik op 1 speaker te gelijk audio afspelen van de TV.
Wat mij echter niet lukt is om de speakers direct via WIFI te verbinden met de TV of de TV als bron te selecteren in de Multiroom App. Mis ik iets? Heb ik een Hub nodig of een soundbar? Wat raden jullie aan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-09-2017 06:11 AM
Probleem gevonden en opgelost!!!! Er is kennelijk een probleem met de kanalen onder 5G. Mijn router stond op automatic en op kanaal 112. Om de speakers werkend te krijgen moet je kennelijk een kanaal hebben onder de 52.
Alleen wat jammer dat dit nergens in de documentatie terug te vinden is.... 😉
op 27-09-2017 09:25 AM
Beste fverschoor,
Is uw televisie met hetzelfde Wi-Fi netwerk verbonden als de speakers?
Het makkelijkste is om de speakers via de televisie in te stellen.
Ga hiervoor naar Settings -> Audio -> Audio apparaten*
*let op; benamingen kunnen anders zijn
Hier kunt u de speakers via Multiroom Link instellen en ze rechts en links toewijzen. U heeft hiervoor geen hub nodig.
Het voordeel dat als u de speakers via de televisie instelt, dat ze ook automatisch aan gaan als u de televisie aan zet.
Mocht u er alsnog niet uit komen dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Replicah
op 27-09-2017 01:17 PM
op 28-09-2017 06:27 AM
Ik heb mijn TV net als de speakers verbonden met mijn Ziggo 5G netwerk.
Tevens heb ik via de TV de speakers na een reset opgenomen in het netwerk.
Ondanks dit blijft de optie waarmee je de WIFI surround speakers zou moeten kunnen instellen grayed out.
Tevens bij audio apparaten zijn de speakers niet zichtbaar.
op 28-09-2017 06:47 AM
Tevens staat screen mirroring uit, documentatie geeft aan dat als dit aan staat dat de optie niet beschikbaar is. 2.4G netwerk staat uit.
op 28-09-2017 06:28 PM
op 29-09-2017 06:11 AM
Probleem gevonden en opgelost!!!! Er is kennelijk een probleem met de kanalen onder 5G. Mijn router stond op automatic en op kanaal 112. Om de speakers werkend te krijgen moet je kennelijk een kanaal hebben onder de 52.
Alleen wat jammer dat dit nergens in de documentatie terug te vinden is.... 😉
op 29-09-2017 09:04 AM
op 20-03-2022 11:33 PM
Hey @fverschoor , eens je dit gedaan had, hoe heb je dan je speakers op de TV kunnen vinden? Ik heb namelijk 2 dezelfde speakers (Samsung wireless 360 R1). Deze zijn verbonden via de Multiroom app en kan via Spotify met beide (Surround) verbinden, maar kan op mijn TV hier niets van terugvinden..
Alvast bedankt!
op 22-03-2022 03:01 PM
Hi @alexanderverbeeck, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt. Heb je de luidsprekers in de MultiRoom-app ook gegroepeerd? De luidsprekers zijn dan ook detecteer baar via je TV
Groeten,
Martijn