op 13-03-2021 04:44 PM
Hallo,
Ik heb een nieuwe TV en soundbar, beide van Samsung. Dit is de televisie die ik heb gekocht; Samsung QE65Q74T, en dit de soundbar; HW-Q950T.
De soundbar was eerst aangesloten via een HDMI eARC, dit werkte eerst perfect en het geluid van de soundbar kon ik bedienen met de afstandsbediening van de TV.
Alleen had ik een probleem met de geluidssynchronisatie van de “Mediabox Next” van Ziggo (dit schijnt een bekend probleem te zijn). Dus heb ik geprobeerd om de soundbar anders aan te sluiten op de TV, d.m.v. Bluetooth en WIFI. Hierbij bleef de geluidsvertraging hetzelfde. Na een beetje aanpassen is het gelukt om handmatig te synchroniseren.
Nu ik de aansluiting weer wil veranderen naar HDMI eARC werkt het geluid wel via de soudbar maar kan ik het volume niet meer harder of zachter zetten via de afstandsbediening van de TV, dit moet via de soundbar of de afstandsbediening van de soundbar.
Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en opgelost?
Met vriendelijke groet,
Killyan
op 13-03-2021 06:27 PM
op 16-03-2021 10:31 AM
Hi @Killyan,
Dit is een issue vanuit de Ziggo Next Box. Probeer eens om Dolby uit te schakelen in de instellingen van de Next Box. Hoe gaat het dan? 👍
Je kunt de soundbar dan gewoon met HDMI ARC aansluiten en Anynet+ inschakelen, zodat je de TV en soundbar met 1 afstandsbediening kan bedienen: https://bit.ly/2FngnUn
22-03-2021 11:18 PM - bewerkt 22-03-2021 11:19 PM
Sinds vandaag ook een issue met acr op de hdmi 3 poort.
Home cinema van Samsung ht-j4530 met tv van samsung ue49ku6670 ineens geen geluid meer via de hdmi ook is het geluid via de hdmi 1 poort met een kastje van t-mobile heel zacht via de tv volume 96 klinkt nog zacht
Acr herkent de cinema als blueray speler maar niet als home cinema (ook niet te kiezen in sub menu's)beide apparaten naar fabriekinstellingen gehad een uur de spanning eraf.. niets helpt. Al in 2017 hadden we hier problemen mee toen er een andere box op zat deze eraf gelaten en werkte het wel aardig maar nooit 100% 1 a 2 keer per maand spanning loos maken was dan de oplossing volgens de Samsung monteur... En nu werkt dat niet meer.. We zijn dan ook diep teleurgesteld in samsung dat het nooit is opgelost. Nu doet hij het helemaal niet meer acr... De homecinema gaat niet mee met de tv en nu dus helemaal geen geluid meer van de tv naar homecinema, I wat is uw oplossing??
op 24-03-2021 12:31 PM
Hi @Polleyboekelo,
Zijn beide apparaten up-to-date? En heb je de de HDMI poorten al eens laten resetten door een van mijn collega's, via een Hulp op Afstand sessie?
Ik raad je aan om een afspraak in te plannen, zodat mijn collega's je op afstand verder kunnen helpen. Hier lees je hoe dat in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU