op 10-12-2018 12:59 PM
Ik heb een Samsung TV, UE55MU6100 met firmware 1250.5. Ik heb een Home Cinemaset aangesloten met een optische kabel. Nu moet ik sinds een poos het volume van de Home Cinema op maximaal zetten om enigzins volume te hebben. Voorheen was het bij standje 30 al hard zat en op max gingen de buren klagen maar het geluid van de TV zelf gaat nog harder dan de HC. Aan de aangesloten optische kabel en de HC is verder niks gewijzigd dus moet ergens in de TV zitten.
Wie weet de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 10-12-2018 03:58 PM
Hi @Tijn75,
Dit hoeft niet aan de tv te liggen. Het Optische signaal uit de tv is een 'Pure Digital Signal, dus onversterkt!
Bij mij moet ik mn Marantz versterker ook verder opschroeven dan normaal met een Optische verbinding maar niet tot max.
Ik zou eerst proberen om het met een andere Kabel (Toslink) te proberen om e.e.a. uit te sluiten.
Firmware updaten van de Home Cinema? Resetten van de de Home Cinema. Je kunt in het menu van de set de optie ‘terugzetten naar fabrieksinstellingen’ zoeken. Hiermee reset je het apparaat en raak je de zelf ingestelde opties kwijt. Hij werkt dan wel gewoon nog maar je zult alles opnieuw in moeten stellen.
De Home Cinema een poosje spanningesloos laten en de tv ook.
Eventueel de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Zo, voorlopig genoeg huiswerk 😉.
Fijne avond!
op 10-12-2018 03:58 PM
Hi @Tijn75,
Dit hoeft niet aan de tv te liggen. Het Optische signaal uit de tv is een 'Pure Digital Signal, dus onversterkt!
Bij mij moet ik mn Marantz versterker ook verder opschroeven dan normaal met een Optische verbinding maar niet tot max.
Ik zou eerst proberen om het met een andere Kabel (Toslink) te proberen om e.e.a. uit te sluiten.
Firmware updaten van de Home Cinema? Resetten van de de Home Cinema. Je kunt in het menu van de set de optie ‘terugzetten naar fabrieksinstellingen’ zoeken. Hiermee reset je het apparaat en raak je de zelf ingestelde opties kwijt. Hij werkt dan wel gewoon nog maar je zult alles opnieuw in moeten stellen.
De Home Cinema een poosje spanningesloos laten en de tv ook.
Eventueel de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Zo, voorlopig genoeg huiswerk 😉.
Fijne avond!
op 10-12-2018 04:06 PM
Hallo Dick,
@DickKoster schreef:Dit hoeft niet aan de tv te liggen. Het Optische signaal uit de tv is een 'Pure Digital Signal, dus onversterkt!
Ik heb in het verleden geen problemen gehad met deze combinatie van TOSLINK en Homecinema. Vandaar dat ik het dus in de TV zoek.
Ik zal de voorgestelde stappen opvolgen. Ik laat het resultaat weten.
op 10-12-2018 07:35 PM
Hi @Tijn75,
Bedankt voor je snelle terugkoppeling!
Hopelijk gaan de voorgestelde stappen helpen.
Suc6 met je huiswerk 😉😉 en houd me even op de hoogte.
Fijne avond!
op 07-01-2019 09:01 AM
Beetje late reactie maar uiteindelijk heeft een firmware update van het Home Cinema System ervoor gezorgd dat het geluid weer op maximaal volume kan. Kan ook zijn dat de daarop volgende herstart het verholpen heeft.
op 07-01-2019 09:09 AM
Goedemorgen @Tijn75,
Bedankt voor je terugkoppeling en beter laat dan nooit 👍!
Mooi dat het weer werkt! Hopelijk blijft het zo...
Fijne dag!