Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE50AU7172U en soundbar HW-T400 lopen niet synchroon

(Onderwerp aangemaakt op: 27-11-2022 10:39 AM)
426 Weergaven
BJ_S
Apprentice
Opties

Bij mijn nieuwe UE50AU7172UXXH televisie heb ik de HW-T400 aangeschaft en via Bluetooth gekoppeld aan de televisie. Net zoals bij vele anderen lopen soundbar en televisie helaas niet synchroon. Het geluid is iets later dan het beeld wat erg storend is. Helaas heeft de HW-T400 geen fancy settings en in de UE50AU7172U kan de audio delay worden ingesteld, maar volgens de begeleidende tekst werkt dit alleen met HDMI eArc.

Wat ik wel heb gedaan is de audiotype aanpassen naar PCM, maar dit heeft helaas onvoldoende effect. Hebben jullie nog andere opties? Anders gaat de soundbar helaas terug naar de leverancier.

10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @BJ_S ,

Even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De volledige Model Code zal UE50AU7172UXXH zijn. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op
XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar is deze tv aangeschaft?

Met een een bluetooth verbinding heb je meestal last van latency (geluid en beeld niet synchroon).
Deze soundbar heeft geen HDMI aansluitingen, maar wel een optische poort.
Om latency te voorkomen, zou je de soundbar met een optische kabel kunnen verbinden met de tv.

signatureee
Groet, Dick

BJ_S
Apprentice
Opties

Hoi @Dick, deze televisie hebben we rechtstreeks bij Bol.com besteld. Dus niet via één van de wederverkopers bij Bol. Dat hadden ze er ook niet bij vermeld, slecht. Verder hebben we geen problemen overigens met de televisie. Ik zal een optische kabel proberen.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @BJ_S ,

Bol.com verkoopt zelf geen tv's. Altijd door partners.
Alleen het bestellen gaat via bol.com. Zie:

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-ue50au7172u-50-inch-4k-led-2021-europees-model/9300000035381987/

Daar staat duidelijk: Verkoop door Elektro Retail. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @BJ_S, goedemorgen. 

Is het je nog gelukt met de tips van @Dick? Hoe ontvang je de TV zenders op jouw TV? En ervaar je dit ook met het kijken via een app?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
BJ_S
Apprentice
Opties

De optische kabel verwacht ik morgen bij de post. Dan even zien. De zenders ontvang ik via de Ziggo Mini die op hdmi1 aangesloten is. Zonder Soundbar horen we geen problemen met de audio.

MartijnK
MegaStar
Opties

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

BJ_S
Apprentice
Opties

Daar was ik weer. Optische kabel ontvangen en aangesloten. Het is wel iets verbeterd maar 100% synchroon loopt het geluid helaas nog steeds niet. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Via het menu van je TV kan je ook een bepaalde vertraging instellen voor het geluid😉

Groeten,

Martijn

0 Likes
BJ_S
Apprentice
Opties

@MartijnK Volgens het scherm werkt dit alleen bij HDMI-Arc of eARC.

0 Likes