15-08-2018 08:33 PM - bewerkt 15-08-2018 09:04 PM
Sinds gisteren kan ik niet meer mijn geluid van mijn soundbar via mijn smart tv afstandsbediening regelen. Beide zijn aangesloten via optische kabel. Geen hdmi acr. Voorheen als ik de tv inschakelde, schakelde de soundbar ook aan en ging direct naar D.IN. Daar kon ik ook via de tv de geluidopties verandere (sport, clear etc...), nu is deze optie disabled. Als ik nu mijn geluid harder wil zetten krijg ik links in mijn beeld een scherm met Audio-uitgang/optisch waar voorheen gewoon mijn geluid van mijn soudbar verscheen.
Ik heb mijn TV gereset, dat heeft ook niet geholpen.
Soundbar staat Auto Power Link en Anynet+ op 'ON'
HW-MS650WWB:
Versie: 1146.4/196R
UE49MU7070:
Versie T-KTMDEUC-1221.0 BT-S
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-08-2018 08:35 PM
Hoi @JMonsma,
Jemig, wat jammer zeg!
Ik begrijp alleen niet dat er geen signaal staat op HDMI 2.
Wat zit daarop aangesloten?
Heb je nog geprobeerd om de Soundbar een half uurtje spanningsloos te laten staan?
Eerder in dit forum gelezen dat dit een soort reset kan zijn..
15-08-2018 10:33 PM - bewerkt 16-08-2018 10:30 AM
Hoi @JMonsma,
De volledige Model Code is ws. UE49MU7070LXXN. Zie sticker achterzijde van de tv
De firmware klopt. E.e.a verbaast me echter een beetje.
Als alles via optisch verbonden is dan moet de output van het geluid (links bij Instellingen, tandwieltje omhoog) op Audio-uitgang/optisch staan.
Het geluid is dan dan niet meer met de AB van de tv te regelen.
Ik heb mijn tv via optisch (Toslink kabel) verbonden met mijn Marantz versterker.
Als ik het volume van het geluid met de AB van de tv harder of zachter wil zetten dan krijg ik dezelfde melding links in beeld. Dit is normaal en geluid moet dus geregeld worden met mijn Marantz.
Kun je bij het tandwieltje omhoog bij de output van het geluid, behalve dan Audio-uitgang/optisch en TV-luidspreker nog iets anders selecteren?
Ik kan echter niets terugvinden over dit type HW-MS650WWB soundbar. Wel zonder WWB erachter.
Firmware is up-to-date. Misschien een poosje spanningsloos laten staan. Kan zeker helpen!
Dit zal wel bekend zijn:
Adjusting the Soundbar volume with a TV remote control.
Use the TV menu to set the TV speaker on a Samsung TV to external speakers.
After installing the Soundbar, you can adjust the Soundbar’s volume using the IR remote control that came with a Samsung TV.
(If you do not want to use this function, when the Soundbar is on, press and hold the Surround button for 5 seconds.
“OFF-TV REMOTE” appears in the Soundbar’s display and the function turns off.)
To adjust the volume using only the Samsung TV remote control, press and hold the Surround button for more than 5 seconds until “SAMSUNG-TV REMOTE” appears in the Soundbar display.
Each time the Surround button is held for 5 seconds, the mode switches in the following order: “SAMSUNG-TV REMOTE” (Default mode) → “OFF-TV REMOTE” → “ALL-TV REMOTE”.
To adjust the Soundbar volume with the remote control that came with a TV made by a third party manufacturer, turn the Soundbar on, press and hold the Surround button for 5 seconds
(“OFF-TV REMOTE” appears on the Soundbar’s display), release the Surround button, and then press and hold the Surround button again for more than 5 seconds. (“ALL-TV REMOTE” appears on the Soundbar’s display.)
Dit gaat echter alleen over de bijgeleverde IR AB, maar miss bruikbaar..
op 16-08-2018 01:15 PM
16-08-2018 01:23 PM - bewerkt 16-08-2018 01:57 PM
Oké @JMonsma,
Let wel op: dit is info over de bijgeleverde IR Remote...
Suc6!
16-08-2018 08:18 PM - bewerkt 16-08-2018 08:21 PM
Hee @DickKoster,
Het volledige model is inderdaad UE49MU7070LXXN.
Net nog getest. de AB van de sounbar de surround knop 5 seconden ingehouden, deze stond op 'SAMSUNG-TV REMOTE. Ik heb nog de 'OFF-TV REMOTE' en 'ALL-TV REMOTE' geprobeerd zonder succes
Geluids uitvoer staat op audio via optische uitgang, normaal gesproken was de geluidsmodus (tussen beeldmodus en geluidsuitvoer) ook actief.
Als ik het volume aanpas krijg ik nu dit te zien, waar voorheen ik de naam van mijn soundbar zag en het volume
op 16-08-2018 08:35 PM
Hoi @JMonsma,
Jemig, wat jammer zeg!
Ik begrijp alleen niet dat er geen signaal staat op HDMI 2.
Wat zit daarop aangesloten?
Heb je nog geprobeerd om de Soundbar een half uurtje spanningsloos te laten staan?
Eerder in dit forum gelezen dat dit een soort reset kan zijn..
op 16-08-2018 08:37 PM
Hee @DickKoster,
Dat klopt dat apparaat staat tijdelijk uit (PS). Dus dat is geen probleem. Ik zou een kijken of reset van soundbar (half uur spanningsloos) kan werken.
op 16-08-2018 08:40 PM
op 16-08-2018 09:33 PM
Hoi @DickKoster
De half uur reset schijnt te werken. Ik krijg nu weer de gewenste besturing van mijn soundbar zie afbeelding. Bedankt voor het meedenken, deze reset manier ben ik niet tegen gekomen. Heb je post als oplossing gemarkeerd!
op 16-08-2018 09:36 PM
Hoi @JMonsma,
Inderdaad gezien!
Bedankt voor je feedback!!