Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Synchronisatie HW-Q90R en televisie QE65Q90R.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-01-2020 01:55 PM)
1333 Weergaven
Dennis24677
Pathfinder
Opties

Heb afgelopen jaar de topmodellen van Samsung gekocht en netjes aangesloten. TV en soundbar zijn via de Arc aangesloten. Nu lopen alleen tijdens het televisie kijken de beelden regelmatig niet synchroon met het geluid. Ik kan de synchronisatie aanpassen, maar dan lopen andere zenders weer niet synchroon. 

Voor een top soundbar en televisie zou dit niet mogen gebeuren naar mijn idee. Is er iets aan te doen, behalve bij elke zender de instellingen te veranderen? En zo ja, wat? Geen oplossing is in ieder geval alleen via de televisie naar geluid luisteren, want die loopt wel synchroon met het geluid. Als het aan de hdmi kabel evt. zou moeten liggen, wat voor minimale specs worden daarvoor gevraagd?

Graag verneem ik van iemand, alvast bedankt voor de moeite.

0 Likes
13 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Dennis24677,

Welkom op de Community!

Ervaar je dit alleen als je TV kijkt of ook als je bijvoorbeeld de Netflix of YouTube app gebruikt?

rsz-846676
0 Likes
Dennis24677
Pathfinder
Opties

He @BruceH,

Ik heb het alleen nog maar gemerkt tijdens het tv kijken. Bij Netflix kijken merk ik alleen nog niet veel van de ATMOS, maar misschien moet ik daar nog wat instellingen veranderen.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je dit eens proberen? Settings > Sound > Expert Settings > Reset Sound

rsz-846676
0 Likes
Dennis24677
Pathfinder
Opties

Heb ik ook al een keer geprobeerd...

Ligt het niet aan het feit dat het geen E Arc verbinding is? Dat zou niet dit probleem geven. Mijn oude Blue ***** en 5.1 Dolby had dit probleem niet... was 8 jaar oud, dus begrijp niet dat nieuwere tech meer problemen geeft.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hoe kijken je precies TV? En heb je al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Dennis24677
Pathfinder
Opties

Dat heb ik al eens geprobeerd en heeft helaas niet geholpen, dus is er nog een evt andere oplossing? Kan toch niet zo zijn dat apparaten uit 2019 zulke problemen hebben terwijl andere apparaten die veel ouder zijn dat niet hebben.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hoe kijk je TV?

rsz-846676
0 Likes
Dennis24677
Pathfinder
Opties

Via de KPN decoder, die met een HDMI is verbonden met mijn 1 connect box.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als je de soundbar loskoppelt en alleen decoder aansluit, loopt het geluid dan wel synchroon?

rsz-846676
0 Likes