op 26-04-2021 10:41 PM
Ik heb de Samsung soundbar S60t met de rear speakers swa 9000s.
ik merk dat er niet altijd dobly surround sound uit de achterspeakers komt. En daar bedoel ik mee dat de achterspeaker het af en toe doen in surround mode. Heel wisselend.
en ik weet dat je niet bij alles surround sound hebt. Bij mij gaat het er echt om dat als ik een film etc. kijk, dat er in het begin dolby surround sound (geluidseffecten) is en als bijv. de soundbar uit en aan wordt gedaan dat er daarna opeens geen dolby surround meer is en dat de achterspeakers geen geluid meer geven. (Wel in pcm Mode maar dat is geen dolby)
Stereo ( pcm mode) doet die het altijd prima, dus de speakers doen het perfect. Maar bij dolby is het afwisselend en daar gaat er toch iets mis met de connectie. Ik heb van alles geprobeerd, WiFi, HDMI arc etc. Maar geen succes om de verbinding 100% goed te laten werken.
op 17-05-2021 02:20 PM
op 26-05-2021 08:28 AM
Het kan zijn dat er bepaalde storingsbronnen zijn in de omgeving waar de soundbar + rear speakers staan (SWA-8500)
Bijv: design stoel: metalen/ijzeren voet, andere elektrische apparaten, andere Bluetooth apparaten/draadloze verbindingen (wifi).
Wat je kunt proberen is in een andere kamer de soundbar in combinatie met de de rear speakers te testen.
Als het dan nog voorkomt, lijkt het ergens anders aan te liggen en kun je een reparatieverzoek indienen voor de soundbar + de wireless speakers.