op 16-08-2023 11:38 AM
Beste Samsung, onlangs ben ik in bezit van de Samsung soundbar #HW-Q990C en zeer tevreden. Alleen een minder puntje en dat kunnen jullie vast wel oplossen, bij streaming via Chromecast via elke muziek app zelfs via Home app bij aanpassen van volume via telefoon gaat het volume met flinke stappen omhoog of omlaag, vaak met stappen van 4. Hierdoor is het muz iek of te zacht of meteen te hard. Zouden jullie het volume kunnen aanpassen (finetunen) naar stapjes van 1. net zoals het werkt via de afstandsbediening. Maar ik zit in de tuin, soundbar staat binnen 🤭 Ik hoop dat dit geïmplanteerd kan worden via een firmware update willen jullie deze oproep doorzetten naar de mensen van engineering. Met vriendelijke groet, Pascal van Wij
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 18-08-2023 12:10 PM
Hoi Pascal, @pascal van Wijk ,
Ik zou het ook niet weten. Het is echter geen antwoord op mijn vraag 😉.
op 18-08-2023 12:21 PM
Goede vraag, Stel je hebt android telefoon je start de Netflix app je streamt een film via Chromecast naar de Android TV box in mijn geval een KPN TV+ die herkend de binnengekomen Chromecast verzoek en start automatisch de Netflix connect app en speelt de inhoudt af, het geluid wordt via de aangesloten eARC Enhanced Audio Return Channel HDMI kabel naar de Soundbar gestreamd. Het volume kan ik vanaf mijn android telefoon wel gewoon bedienen zowel in de Netflix app als via Google Home. Maar dit is een complex voorbeeld.
Het meest simpele voorbeeld is inderdaad streamen vanaf de telefoon vanuit bijvoorbeeld Tidal of Spotify direct naar Soundbar via wifi dan bij volume aanpassen schiet het met 4 stapjes omhoog of omlaag. Dat kan al verschil zijn tussen prettig luisteren naar keihard
Gr Pascal
op 18-08-2023 12:25 PM
Waarom een Chromecast aansluiten op een tv-ontvanger en niet rechtstreeks op de tv?
Idem KPN box.
op 18-08-2023 12:40 PM
Wederom een goede vraag van jou, de reden waarom ik dat en sommige anderen dat intussen ook lijken te doen is simpel, Chromecast rechtstreeks naar een tv die dat ondersteund kent hetzelfde volume issue dan wanneer er een android externe box tussen zit, waarom kiezen mensen vaak voor een externe box, via speciale aangepaste apps die bijvoorbeeld Spotify of Tidal vrijgeven voor TV producenten zijn soms buggy en worden minder vaak van updates voorzien, vaak werken de apps op de televisie rechtstreeks vaak trager dan via een externe box, in televisies zit over algemeen een minder snelle cou en ram geheugen. Bijvoorbeeld Samsung gebruik tizen en heeft een speciale build versie van Spotify, die heeft hetzelfde volume issue en werkt ook nog iets trager, dezelfde Spotify op externe android box heeft ook ditzelfde geluids issue maar werkt wel stuk vlotter en vooral met sliden en scrollen is het stuk soepeler.
Sorry voor de langere uitleg, ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven
op 18-08-2023 12:43 PM
Hoi @pascal van Wijk , Pascal,
Geeft niks, hoor! Duidelijk verhaal.
Heb je hier verder nog hulp bij nodig?
Anders een fijn weekend toegewenst! 😉
op 18-08-2023 12:58 PM
Dank voor je helpende uitleg, alhoewel het issue voor mij nog niet opgelost is ben ik benieuwd in hoeverre kunnen wij gebruikers onze issues delen met het team bij Samsung die over de firmware gaat? Ik kan mij voorstellen dat als de issues niet terecht komen waar ze horen er geen onderzoek of firmware update zal plaatsvinden. Vandaag was het mijn allereerste motivatie om via dit kanaal mijn ervaring te delen alleen leest Samsung dit ook?
Dick ook heb ik via sites wat specifiek gaat over geluids issues voor de Samsung soundbars de walkthrough en tips doorlopen en elk punt apart bekeken in mijn opstelling. Iedere site benoemd als mogelijkheid controleer of je laatste firmware update hebt mochten de eerdere tips niet helpen. Nu wil ik mezelf niet meteen teveel focussen op de firmware en probeer de oplossing daarbuiten te leggen vandaar dat wij zo aan de praat zijn geraakt. Heb jij nog verdere tips voor mij? en hoe ga jij zelf om met jouw eigen ervaring wat het volume betreft? en is het issue bekend bij Samsung wordt eraan gewerkt of moeten we dit gewoon voor lief nemen en op de koop toenemen. Ik ben overigens heel erg tevreden met de Soundbar en raadt iedereen ook de Samsung aan. Wat een prachtig dynamisch en diep geluid geen enkele andere Soundbars biedt hetzelfde.
op 18-08-2023 01:05 PM
Hoi @pascal van Wijk ,
Ik gebruik deze functie eigenlijk nooit. Ik speel meestal muziek vanaf m'n NAS.
Er wordt zeker meegelezen, maar je kunt ook feedback geven via de Members app.
https://www.samsung.com/nl/members/support/
In de app helemaal onderaan→Support→Feedback.
op 18-08-2023 01:47 PM
Bedankt, ik wacht het rustig af en hou de ontwikkelingen in de gaten.
Fijne dag,
Groet, Pascal