Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-Q990C Chromecast volume

(Onderwerp aangemaakt op: 16-08-2023 11:38 AM)
1145 Weergaven
pascal van Wijk
Apprentice
Opties

Beste Samsung, onlangs ben ik in bezit van de Samsung soundbar #HW-Q990C en zeer tevreden. Alleen een minder puntje en dat kunnen jullie vast wel oplossen, bij streaming via Chromecast via elke muziek app zelfs via Home app bij aanpassen van volume via telefoon gaat het volume met flinke stappen omhoog of omlaag, vaak met stappen van 4. Hierdoor is het muz iek of te zacht of meteen te hard. Zouden jullie het volume kunnen aanpassen (finetunen) naar stapjes van 1. net zoals het werkt via de afstandsbediening. Maar ik zit in de tuin, soundbar staat binnen 🤭 Ik hoop dat dit geïmplanteerd kan worden via een firmware update willen jullie deze oproep doorzetten naar de mensen van engineering. Met vriendelijke groet, Pascal van Wij

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @pascal van Wijk ,

Ik gebruik deze functie eigenlijk nooit. Ik speel meestal muziek vanaf m'n NAS.
Er wordt zeker meegelezen, maar je kunt ook feedback geven via de Members app.

https://www.samsung.com/nl/members/support/

In de app helemaal onderaanSupportFeedback.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
17 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @pascal van Wijk , Pascal,

Heb je hier iets aan? Voor eventuele feedback kun je de Members app gebruiken.
In de app helemaal onderaanSupportFeedback

https://support.google.com/chromecast/answer/6290498?hl=en&co=GENIE.Platform%3DAndroid

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
pascal van Wijk
Apprentice
Opties

Dag Dick, helaas heb ik nog niet veel aan je geboden oplossing, ik kan de member app niet installeren, de app store zegt mijn telefoon is niet compatibel. ik heb Xiaomi 11T uit 2022 met android 13. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @pascal van Wijk ,

Misschien ook niet nodig. Net dit gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=t7oN6dBiK04

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
pascal van Wijk
Apprentice
Opties

Helaas ook deze tip werk niet op niet samsung telefoons. Ik heb een Xiaomi, alternatieve apps clones zag ik niet staan in de app store. Maar waarom met Apps werken om dit probleem op te lossen? Andere merken soundsbars waarop ik dezelfde handelingen doe gaat het volume wel met telkens 1 stap omhoog. Maar als het is op te lossen via een app of iets wat wel compatibel is met niet Samsung telefoons hou ik me aanbevolen. Alvast dank voor de moeite tot nu toe

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @pascal van Wijk ,

Nog even wat vragen. Bij welke apps gebeurt dit?
Ik heb zelf de HW-Q930B en bij mij gebeurt het met mijn iPhone alleen bij Spotify.
Dat schijnt een bekend probleem te zijn. Het is dus app gerelateerd.
Gaat het overigens over de built-in Chromecast of een losse?

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen Pascal, @pascal van Wijk ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan nog vragen open..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
pascal van Wijk
Apprentice
Opties

Dag Dick,

Dat is ook mijn ervaring het gebeurt niet bij Deeser, YouTube Music, Tune in Radio, VLC, NPO en old movies. Het volume probleem doet zich wel voor bij Tidal, Spotify, Netflix, Prime Video en HBOMax

De video streaming apps zet ik vanaf android telefoon in Chromecast naar de KPN TV+ en daar vanuit wordt audio naar de Soundbar gestuurd over HDMI. Het volume regelen via de afstandsbediening van de soundbar gaat bij alle apps wel prima in stapjes van 1. Alleen dus aantal apps volume regelen via telefoon gaat in flinke stappen. Ik heb al x meegemaakt dat SmartThings de volume van 11 waar die opstond naar 20 veranderde toen ik het naar 12 wilde verhogen. Ik schrok van harde volume.

Ik zou zelf denken Samsung de API van Apple en Android die gebruikt wordt voor volume regeling iets beter fine tuned. De Sonos ARC en Bose soundbar hebben dit issue namelijk niet, dat heb ik uitgebreid getest via mijn eigen telefoon bij vrienden die deze bars hebben en dezelfde KPN TV+ box. Als Samsung misschien ook in SmartThings een andere visuele volume instel functie maakt zoals de bijlag laat zien kan het misschien al iets beter zijn. 

Ik hoor wel jouw idee en of je nog tips hebt

Groet, Pascal 

go7jL.jpg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Pascal, @pascal van Wijk ,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik begrijp alleen niet veel van deze constructie.
Een Chromecast op een tv-ontvanger? En waarop is deze box aangesloten?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
pascal van Wijk
Apprentice
Opties

Ergens Dick, Heb ik een vermoeden of het klopt weet ik natuurlijk niet maar ik vond grappige gedachten, de techniek van deze series Soundbars zijn in opdracht van Samsung in het Amerikaanse Californië getest en getuned. Nu weten wij dat over algemeen Amerikanen zeker ten weste van Californië meerendeels in grotere vrijstaande huizen wonen die daardoor minder met buren rekening hoeven te houden. Dan is een volume verhoging in stapjes van 4 niet heel erg een issue. Want persoonlijk vindt ik het niet erg, het is kwestie van gewenning. maar oa Wij nederlanders zijn iets anders, we moeten eenmaal meer rekening met buren houden zeker wanneer zij kleine kinderen hebben die om 8 uur savonds al slapen en wakker worden omdat het volume van mijn Soundbar met flinke stappen omhoog schiet. Een stap van bijvoorbeeld 10 naar 14 is al best groot. Zou kunnen zijn de engineers in Californië daar niet genoeg rekening mee hebben gehouden. Nogmaals ik weet dat niet zeker te zeggen maar ik kan het me wel voorstellen.

Groet, Pascal 

0 Likes