Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-Q800C Optische ingang valt uit

(Onderwerp aangemaakt op: 13-03-2024 03:53 PM)
639 Weergaven
Jan de Haan
Journeyman
Opties

Samsung Soundbar HW-Q800C (nieuw 21-02-2024)

Om radiozenders te kunnen luisteren zonder dat de (Samsung) televisie aanstaat, heb ik de (Samsung) Soundbar via de optische ingang aangesloten op de optische uitgang van de KPN ontvanger (Arris VIP5202). Dit werkt goed, echter ca. 18 minuten na inschakelen gaat de Soundbar uit. Na weer inschakelen (met de aan/uit toets van de Soundbar afstandsbediening) werkt het geheel weer naar behoren en blijft dan ook werken.

N.B. Niet zozeer de geluidsweergave wordt onderbroken, maar de gehele Soundbar wordt uitgeschakeld.

Optische aansluiting gecontroleerd.

Optische kabel vervangen.

Nieuwste firmware geïnstalleerd.

Met een zelfde Soundbar (van de leverancier) geprobeerd. Hetzelfde resultaat.

In het manual (beschrijving van de afstandsbediening) staat bij de “Stroom” toets het volgende beschreven :

“Het toestel wordt automatisch uitgeschakeld in de volgende situaties: * In D.In- / HDMI- /  WiFi- / BT-modus als er gedurende 18 minuten geen audio signaal is.”

Het lijkt er dus op dat de Soundbar het optische signaal (D.In) niet herkent, hoewel dit wel aanwezig is. Als de HDMI ingang gebruikt wordt treedt deze fout niet op.

Omdat een oplossing voor dit probleem via de leverancier nogal stroperig verloopt (na 3 weken nog steeds geen oplossing) ben ik benieuwd of er ook andere mensen zijn met dezelfde klacht.

Let wel! Het is geen garantie geval, maar nieuw uit de doos werkt het niet, dus waarschijnlijk een sw bug.

0 Likes
10 Antwoorden
Jan de Haan
Journeyman
Opties

Diverse contacten via de WhatsApp gehad. Ik weet niet wie er aan deze app deelnemen, maar technische diepgang is hier niet te verwachten. Daarna drie maal gebeld met "Hulp op afstand". Bij het tweede telefonisch contact is een setting in de HDMI ingangen veranderd (helaas weet ik niet welke setting) en bij het derde telefonisch contact werd mij aangeraden om een "factory reset" uit te voeren. Hiermee was het probleem opgelost.

Of de "factory reset" het probleem heeft opgelost, of dat de HDMI wijziging noodzakelijker wijze geactiveerd had moeten worden door een reset, weet ik niet. Voor mij is het belangrijkste dat het probleem opgelost is.

Ik heb "Hulp op afstand" daarna gebeld om de case te sluiten.

Rest mij nog een gesprekje met mijn leverancier, waarin ik erg teleurgesteld ben, omdat ik van hem tot nu toe nog niets gehoord heb en dus zelf maar actie genomen heb.

0 Likes