op 11-03-2018 08:29 PM
Al een jaar lang heb ik een soundbar (hw-k650 in combinatie met twee R3 speakers. De soundbar is aangesloten via HDMI ARC op mijn tv en dit werkt gewoon. Maar sinds kort is de soundbar niet meer zichtbaar in de multiroom app en ik kan deze op geen mogelijkheid toevoegen. De R3 speakers zijn wel zichtbaar. De soundbar is nog wel in verbinding met de subwoofer maar niet meer als 5.1 opstelling.
Ik heb al geprobeerd om:
Soundbar fabrieksinstelling
Router resetten
Modem resetten
Ik loop iedere keer stuk als de soundbar in de app moet verbinden met wifi. Ik kan hem dus wel vinden maar niet verbinden.
De router staat onder de soundbar dus daar ligt het ook niet aan.
Wie kan mij helpen?
op 13-03-2018 02:00 PM
Goeiemiddag @Meijering en welkom op de Samsung Community! Ik hoop van harte dat ik je kan helpen je hebt in ieder geval al heel wat voorwerk gedaan, waarvoor dank! Er zijn een paar netwerk instellingen die ik met je wil controleren..
- internetprotocol ipv IPv6 op IPv4;
- instellen dat TV gebruik maakt van 2,4 Ghz ipv 5,0 Ghz;
- DHCP instellingen dienen aan te staan;
- open de volgende poorten: 445, 443 en 80.';
- stel in dat de soundbar een statisch IP adres toegewezen krijgt ipv dynamisch.
Daarnaast zou je voor de zekerheid ook de Multiroom app kunnen verwijderen en opnieuw installeren, mocht dat eventueel nog verschil maken. Als je er niet uitkomt met de netwerk instellingen kan je provider je hier als het goed is ook in ondersteunen. Ik hoor graag of hier de oplossing tussen staat