08-02-2022 04:54 PM - bewerkt 08-02-2022 07:25 PM
Hoi allemaal,
Mijn soundbar (HW-M550) is via bluetooth verbonden met mijn samsung tv (UE4900MU7000, softwareversie T-KTMEUC-1300.3, BT-S). De soundbar ging altijd automatisch aan / uit wanneer ik de tv aan / uit zette.
Helaas gebeurt dit sinds kort niet meer.
Ik heb het apparaat uit de bluetooth lijst verwijdert. Stroom van de tv en soundbar af gehaald en de power knop 10 seconden ingedrukt en na opstarten opnieuw verbonden via bluetooth. Helaas bleek dit alles niet te helpen.
Het apparaat via HDMI of optische geluidskabel aansluiten hielp wel. Echter wil ik absoluut niet van een dergelijke verbinding gebruik maken omdat het geluid vervormd klinkt wanneer ik muziek afspeel via de spotify app op mijn tv. Voor de gitaar kenners / spelers: het lijkt dan net of iemand een distortion effectenpedaal tussen de tv en de soundbar heeft geplaatst. Vreemd: want dit is dus alleen bij spotify.
In het verleden heb ik dit ook wel eens gehad en had ik iets gevonden met een knoppen combinatie. Echter kan ik dit nergens meer terugvinden. Wellicht dat ik mij dit te slecht meer herinner en het niet klopt.
Kortom: hoe zorg ik ervoor dat mijn soundbar weer automatisch aan / uit gaat wanneer ik de tv aan / uit zet?
op 08-02-2022 06:36 PM
Goedenavond @Z0tteke ,
Even vooraf. Waarschijnlijk bedoel je de HW-M550. "ue4900" is incorrect.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. "nog iets". De letters XXN dus ook erbij. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv..
op 08-02-2022 07:23 PM
Hoi Dick,
Heb het opgezocht en mijn OP aangepast.
TV: UE4900MU7000
Softwareversie: T-KTMEUC-1300.3, BT-S
Software update gecheckt: is up to date.
op 08-02-2022 07:27 PM
Hoi @Z0tteke ,
Bedankt, maar die Model Code klopt ook niet. Moet eindigen op XXN.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv..
op 08-02-2022 07:33 PM
Er eindigt niks op XXN. Volgens de sectie 'over deze tv' klopt de info.
Ik heb een foto toegevoegd. Wellicht kan je daar iets mee? De tv hangt aan de muur dus kan niet zomaar even aan de achterkant kijken.
08-02-2022 07:42 PM - bewerkt 08-02-2022 07:44 PM
Hoi @Z0tteke ,
UE49MU7000 is niet hetzelfde als UE4900MU7000 😉. Met XXN staat alleen op de sticker.
Schrijf deze maar ergens op -> UE49MU7000LXXN. Zou je de tv willen resetten?
Bij gebruik van een draadloze bluetooth verbinding moet de soundbar altijd aan blijven staan.
De draadloze bluetooth verbinding kan geen signaal geven aan een soundbar die uitgeschakeld staat.
De tv zoekt wel automatisch naar de soundbar als dit het laatst bekende bluetooth apparaat is.
Je hoeft dus niet elke keer opnieuw de soundbar aan de tv te koppelen via de bluetooth instellingen.
Het apparaat uit de bluetooth lijst verwijderen is dus niet handig.
Misschien de tv resetten. Ga naar Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten.
op 08-02-2022 08:06 PM
Ik heb de soundbar en tv nu al een aantal jaren. Werkte prima samen en naar mijn weten ging de soundbar echt uit wanneer ik de tv ook uitzette. Er bleef ook niks meer in het scherm van de soundbar staan o.i.d. Of het nu echt uit was of wellicht in standby stond weet ik niet. Maakt op zich ook niet uit. Ik wil eigenlijk gewoon weer dat het zoals voorheen functioneerd.
Telkens als ik de tv nu aan zet moet ik de sound bar zelf aan gaan zetten. Ga ik naar de luidsprekerlijst in de tv dan staat er dat de soundbar gekoppeld is. Echter moet ik zelf telkens via die instellingen de tv verbinding laten maken met de soundbar.
Is er nog meer informatie die ik kan geven om het probleem misschien te verduidelijken?
In de tussentijd ga ik alle apps maar weer opnieuw instellen...
op 08-02-2022 08:21 PM
Hoi @Z0tteke ,
Beter uitleggen dan in m'n vorige bericht kan ik niet.
De soundbar moet in ieder geval aan blijven.
Je zou er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen..
op 10-02-2022 02:40 PM
op 16-02-2022 06:09 AM
Hulp op afstand werkt niet. Hij kan de code niet verkrijgen.
Na het e.e.a. nog geprobeerd te hebben, heb ik het enigszins werkend. Soundbar is via bluetooth verbonden. De soundbar gaat nu mee aan als de tv aan gaat. Hij schakelt echter niet uit wanneer de tv uitgeschakeld wordt. Hij blijft dan een tijd aan staan en schakelt zichzelf vervolgens uit.