op 30-07-2021 05:34 PM - laatst bewerkt op 27-10-2021 01:25 PM door MartijnK
Goeiedag
Ik heb een vraag over mijn geluid van me soundbar.
Op dit moment heb ik de Samsung 65 ue95t in combinatie met een soundbar Raumfeld (teufel).samen met een ziggo box
het probleem is op het moment dat ik de tv aanzet gaat mijn soundbar niet aan ik moet hem dan elke keer appart aanzetten via het menu van mijn Samsung tv en dat is erg vervelend wie kan mij helpen
Gr Wesley
a
op 30-07-2021 06:06 PM
Goedenavond @Wes , Wesley,
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe is de soundbar op de tv aangesloten? HDMI (ARC)? Optisch?
op 31-07-2021 10:13 PM
goeiedag
op 31-07-2021 10:24 PM
Hoi @Wes , Wesley,
Bedankt voor de info! Gebruik je ook de Arc poort van de Raumfeld? Staat Anynet+ (HDMI-CEC) aan?
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Het is wel zo dat niet elk extern device HDMI-CEC ondersteunt.
https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/
op 01-08-2021 09:50 AM
Die instellingen zijn indd wel aangevinkt.
Vind het ook vreemd dat me ps5 ook niet meteen naar het beeld gaat.
lijkt net alsof de HDMI poorten het signaal niet automatisch doorgeeft naar zowel de soundbar als de ps5
op 01-08-2021 01:31 PM
Hoi @Wes , Wesley,
Al eerder gezegd dat niet alle externe devices HDMI-CEC ondersteunen.
Het probleem wat je hierboven beschrijft, komt omdat de Raumfeld niet inschakelt.
Je zou het ook zo aan moeten sluiten. Verbind de PS5 met de soundbar via de HDMI-poorten van beide apparaten.
Gebruik een ARC-compatibele HDMI-poort op de tv en gebruik een tweede HDMI-kabel om de tv aan te sluiten op de HDMI ARC-poort van de soundbar.
Dit maakt gebruik van de passthrough-mogelijkheid van ARC om het videosignaal van je PS5 via de soundbar naar de tv te sturen...
op 01-08-2021 06:18 PM
Het vreemde is gewoon van alles. Dat ie de ene keer wel aangaat de soundbar en de andere keer niet. Daar kan ik niet de vinger op leggen.
op 01-08-2021 06:58 PM
Hoi @Wes , Wesley,
Dat is het vervelende met dit soort random issues.
Het zou moeten werken op de manier van aansluiten die ik eerder omschreven heb.
Ik kan je hier dan ook niet verder bij helpen..