Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

SolarCell problemen met Samsung Frame 50LS03B

(Onderwerp aangemaakt op: 09-09-2023 05:05 PM)
500 Weergaven
Incognito3
First Poster
Opties

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Samsung Frame 2022. De bijgeleverde SolarCell afstandsbediening geeft steeds meer problemen met het bedienen van de TV. De tv reageert niet goed op de afstandsbediening, waardoor het gebruik van streamingsapps etc. een heel karwei is.

Het tijdelijk gebruik van een andere afstandsbediening zorgt voor geen problemen, waardoor wij het idee hebben dat het aan de afstandsbediening ligt. 

Problemen zijn:

- tv reageert niet op input als je gebruikt maakt van de toetsen om te selecteren en bevestigen. Vaak meermaals drukken, waarbij het soms niets doet en dan ineens alles achter elkaar (soort vertraging).

- geluid ineens naar maximaal nadat je 1 stand om hoog drukt. Niet tegen te houden met omlaag drukken. 

- koppelen aan de tv na een reset van de afstandsbediening is hele opgave. Blijft knipperen en tv herkent hem vaak niet. 

Is er iemand met dezelfde ervaring en eventueel een oplossing hiervoor? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Incognito3, goedemorgen. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is je TV verder up-2-date? En heb je de afstandsbediening ook goed opgeladen met de USB-C kabel? En heb je de TV zelf ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Incognito3, goedemorgen. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is je TV verder up-2-date? En heb je de afstandsbediening ook goed opgeladen met de USB-C kabel? En heb je de TV zelf ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

0 Likes
MKVONK
First Poster
Opties

Goedenavond,

De problemen die jij benoemd ervaren wij ook met onze afstandbediening in combinatie met een the frame 65inch 2023 televisie.

De TV terug naar fabrieksinstellingen werkt niet, tv is up to date, voeding meerdere keren een tijdje los gehad van de voeding.

Ik heb het vermoeden dat het toch echt aan de afstandsbediening ligt. De tv aanzetten gaat via infrarood maar daarna schakelt de afstand over op een bluetooth verbinding. Dan zou je zeggen dat er niks mis meer kan gaan maar toch gebeurt het bij ons zeer regelmatig.

Ook valt een paar keer per week spontaan de tv uit tijdens televisie kijken. Aan de eco timer ligt het niet want die is uit.

Kun jij ons vertellen wat bij jou de oplossing is geweest?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MKVONK, goedemorgen. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Zo te lezen heb je zelf al het één en ander geprobeerd 👍Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Maakt dit ook geen verschil dan zal een service verzoek de volgende stap worden: https://bit.ly/3J4HpwQ

Groeten,

Martijn

0 Likes
MKVONK
First Poster
Opties

Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie.

Bij ons The Frame 2021 model die wij onlangs teruggestuurd hebben zijn er meerdere mee kijk sessies geweest. Na een update, meerdere keren reset en terug naar fabriek instellingen was dit helaas iedere keer zonder succes.

Daarna is de Solar Smart afstandsbediening vervangen. Dit heeft helaas ook niks opgelost.

Het vervolg daarna waren 3 service bezoeken van Let Me Repair.

er is 3 keer geprobeerd doormiddel van een moederbord en bluetooth module te vervangen het probleem om te lossen.

Helaas was er bij iedere reparatie poging een DOA van toepassing waardoor steeds weer het moederbord is teruggeplaatst. 

Hierna is er geconcludeerd door Samsung dat het vervangen van de tv een betere oplossing is.

Helaas met het nieuwe 2023 model dezelfde problemen. 

Wat ik nu wel heb aangepast in het instelmenu is: knopherhaling vertraging ingeschakeld met een herhalingsinterval van 1.0 seconde. Hierdoor probeert de afstandsbediening nog wel af en toe door te gaan met volume omhoog schroeven of door de zappen naar andere pictogrammen in netflix, etc. Maar echt flink door scrollen of volume omhoog gooien gebeurd niet meer.

Het enige nadeel is nu wel dat doorspoelen van film of programma's nu niet echt lekker meer gaat omdat als je hem ingedrukt houd er steeds een seconde tussen zit.

Ik blijf erbij dat het probleem zit in de verbinding tussen de tv en de Solar afstandsbediening.

Op een of andere manier verstoort mischien het signaal zich.

Ik heb klachten namelijk niet als ik bijvoorbeeld de tv bedien met de SmartThings app.

MartijnK, Kun jij mij vertellen of er ook een normale Samsung infrarood afstandsbediening werkt op onze The Frame 2023 model? Ik ga deze dan namelijk aanschaffen om van het probleem af te zijn.

Verder heb ik ook nog een andere uitdaging. 

Als ik in het instelmenu aangeef dat ik bij het opstarten van de tv altijd in het Samsung Smart tv platform terecht wil komen start na ongeveer 5 seconde daarna toch uit zichzelf onze Chromecast. Dit komt als het goed is helaas doormiddel van het zogenaamde CEC of bij samsung Anynet+ genoemd.

Ik wil niet dat ik steeds automatisch in het menu van de Chromecast terechtkom, dus ik dacht ik zet deze instelling op uit.

Enkel kan ik nu niet meer het volume van onze Samsung soundbar Q950A met de tv afstandsbediening bedienen aangezien dit ook dus blijkbaar doormiddel van SEC/Anynet+ gaat.

Heb jij hier mischien een oplossing voor?

Anders is het misschien een mooi software verbeterpunt. Het zelf kunnen kiezen in het instelmenu welke apparaat wel of niet gebruik mag maken van SEC/Aynet+ zou super zijn.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MKVONK, goedemorgen.

Dankjewel voor je uitgebreide reactie 👍 Het is ook zeker wel mogelijk om de TV te bedienen met de conventionele afstandsbediening 😉 Heb je ook niet de optie om dit uit te schakelen op de ChromeCast zelf? 

Wellicht dat dit in de toekomst kan worden toegevoegd middels een firmware-update😇

Groeten,

Martijn

0 Likes