Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung tv ziet hdmi arc bose 700 niet

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2020 01:33 AM)
1241 Weergaven
Lindsyhop
First Poster
Opties

Dag allemaal, 

Sinds afgelopen dinsdag doet onze bose 700 surroundset het niet meer met de samsung tv die wij hebben. 

De bose set was verbonden met een hdmi kabel arc naar de arc opening van  de tv.

De boseset was gekoppeld aan de tv. Dus alles wat we met de kpn afstandbediening (ingesteld als de universele afstandbediening) uitvoerde, deed het geluid het ook altijd.

En zo heeft de set het maanden gedaan tot begin deze week. 

Bij de instellingen van de tv mis ik de optie 'hdmi' van geluidsinstellingen. Ik zie alleen nog maar tvspeakers en optisch. 

Deze beide heb ik nooit gebruikt. 

Ik heb zowel het bose systeem en app een harde reset gegeven en de tv ook gereset. 

Na een lange tijd alles weer ingesteld zoals ik dus dacht dat het moest.. 

Helaas.. 

2 problemen :

#De tv ziet de optie 'hdmi arc' nog steeds niet . En kan ik dus hierdoor niet selecteren. 

# Het lukt mij niet om zowel met de bijbehorende samsung afstandsbediening áls de kpn afstandbediening verbinding te maken met de bose set. 

Ik heb al contact gehad met de bose, ook zij kunnen mij niet verder helpen en adviseren een optische kabel. 

Echter wil ik hier nog niet aan toegeven omdat dat betekent dat ik 2 afstandbedieningen moet gebruiken.. 1 voor geluid en 1 voor zappen. 

Én de tv/bose hebben maanden naar behoren gewerkt met een hdmi kabel. dus het zou weer opnieuw ingesteld kunnen worden zoals het was. 

Is er iemand die mij kan helpen of tips kan geven nadat hij/zij dit zelf heeft meegemaakt. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Roland-147
Apprentice
Opties

Goedeavond Dick, 

Ik heb vandaag tijd (moed) gevonden om e.e.a. uit te proberen. Ben begonnen met resetten van de Bose, en zo waar dit werkte ( 2 minuten)… ik kon het geluid harder zetten, met de samsung afstandbediening, maar na 2 minuten niet meer. Ben toen toch nog een keer met HDMI kabels aan de gang gegaan… De samsung herkent de bose maar na bevestigen in het menu verdwijnt hij weer. Had het eigenlijk opgegeven en sloot de HDMI kabel die bij de Bose zat weer aan, toen herkende de Samsung de Bose weer alleen dit maal accepteerde hij hem ook. En het werkt ook, alleen de vraag is voor hoelang….

Mijn vermoeden is dat het probleem in de Samsung zit en dan met name de HDMI (ARC) ingang, het lijkt erop dat deze moeite heeft met herkennen van de apparatuur.  Maar goed voor nu werkt het 🤞

Ieder geval dank voor alle adviezen. 
mvg, Roland

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Lindsyhop, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, ik help je graag verder.

Wat is de modelcode van jouw TV?

Je geeft aan het één en ander al te hebben geprobeerd, helaas niet met het gewenste resultaat.

Heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd?

Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat(ontvanger) aan te sluiten op deze aansluiting? Herkent de TV deze wel?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Roland-147
Apprentice
Opties

Beste Samsung,

ik ben erg benieuwd naar het antwoord op dit toppic. Ik ondervind namelijk exact hetzelfde probleem.

een nieuwe HDMI kabel heeft niet geholpen, als ik deze aansluit ziet de tv het wel, maar is uiteindelijk niet zichtbaar in de menu’s.

de tv is in ons geval een Neo Qled QN90B.

Ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet, Roland

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Roland-147 ,

Zoals je ziet, is dit topic nog niet opgelost. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Waar ziet de tv hem wel? In welke menu's is hij niet zichtbaar?
Staat Anynet+ aan op de tv? Bij InstellingenAlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Roland-147
Apprentice
Opties

Hi Dick, dank je voor je reactie. Heb even de info opgezocht.

Model QE50qn90BATXXN 
Sw versie.T-PTMDEUC-1302.5, BT - S

Anynet+ staat aan en bij HDMI staat port 3 geselecteerd (de ARC poort).
Het vreemde is bij instellingen -> geluid kun je kiezen voor een aantal settings, waaronder HDMI receiver echter als je die wilt selecteren verdwijnt deze setting en is niet meer beschikbaar.

Als we de HDMI kabel verwijderen en later weer aansluiten herkent samsung dat er iets is aangesloten, kun je een soort hulp menutje doorlopen, dat doen we maar haalt verder niets uit.

Het blijft vreemd omdat het een weeklang gewerkt heeft en nu ineens niet meer..

alvast bedankt voor je hulp

mvg, Roland

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Roland-147 , Roland,

Bij de instellingen voor geluid hoef je in principe niets in te stellen.
De set is ook geen receiver. In principe moet de Bose bij Bron verschijnen.
Je zou de tv kunnen resetten. Bij Instellingen→AlgemeenResetten. Eventueel de Bose resetten:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/articles/HC2563/productCodes/bose_soundbar_700/article.html.html.h...
Je kunt er eventueel ook remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Roland-147 , Roland,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

Roland-147
Apprentice
Opties

Goedemiddag Dick, ik heb helaas nog geen kans gehad om jouw tips te proberen. Hoop hier morgen gelegenheid voor te maken. Ik laat je zeker de uitkomst weten.

dank je wel

Mvg Roland

Oplossing
Roland-147
Apprentice
Opties

Goedeavond Dick, 

Ik heb vandaag tijd (moed) gevonden om e.e.a. uit te proberen. Ben begonnen met resetten van de Bose, en zo waar dit werkte ( 2 minuten)… ik kon het geluid harder zetten, met de samsung afstandbediening, maar na 2 minuten niet meer. Ben toen toch nog een keer met HDMI kabels aan de gang gegaan… De samsung herkent de bose maar na bevestigen in het menu verdwijnt hij weer. Had het eigenlijk opgegeven en sloot de HDMI kabel die bij de Bose zat weer aan, toen herkende de Samsung de Bose weer alleen dit maal accepteerde hij hem ook. En het werkt ook, alleen de vraag is voor hoelang….

Mijn vermoeden is dat het probleem in de Samsung zit en dan met name de HDMI (ARC) ingang, het lijkt erop dat deze moeite heeft met herkennen van de apparatuur.  Maar goed voor nu werkt het 🤞

Ieder geval dank voor alle adviezen. 
mvg, Roland

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Roland-147 , Roland,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het nu weer werkt. Hopelijk blijft het ook zo.
Ik mis in je verhaal alleen of je ook de tv hebt gereset.
Kun je misschien nog doen als het weer voorkomt. Eventueel er remote naar laten kijken.

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick