Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung soundbar met LG TV

(Onderwerp aangemaakt op: 18-03-2023 09:16 PM)
3535 Weergaven
Members_Vv9t3uo
Student
Opties

Hopelijk kan ik dit  topic gebruiken om hulp te krijgen bij mijn probleem. Indien er een ander topic voor is dan verhuis ik graag mijn vraag. In elk geval, hieronder mijn vraag:

Ik heb de Samsung Cinematic Q-Series Soundbar (Q60B) aangeschaft, super eenvoudig aangesloten en het klinkt allemaal prima! Echter stuit ik tegen één ongemak aan, en dat heeft vooral te maken met de alternatieve afstandsbediening.

Wanneer ik de TV aanzet met de "hoofd" afstandsbediening dan start ook keurig netjes de soundbar op. In de handleiding lees ik ook dat dat prima kan, echter hier het probleem: Er komt geen geluid uit. Na zo'n 10/15 seconde kicken de interne speakers van de TV in om het geluid verder op te pakken. Als ik vervolgens de Soundbar uitschakel met de bijgeleverde afstandsbediening en vervolgens weer aanzet, dan komt het geluid wel vanuit de Soundbar.

Extra info:

- De kabel is aangesloten in de HDMI ARC slot in de TV.
- De Soundbar is ingesteld op TV ARC.
- De kabel is aangesloten in de EARC slot in de Soundbar.

Het vreemde is dat de Soundbar dus wel opstart met de afstandsbediening van de TV. Bij het uit/aanzetten van de Soundbar met de bijgeleverde afstandsbediening verander ik geen instellingen of wordt deze ook niet op een ander profiel gezet.

Mocht het ertoe doen, de TV is een LG OLED55C9PLA.

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit probleem!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_Vv9t3uo ,

Heb je al met een ander HDMI kabel getest? Staat SIMPLINK aan op de tv? Zie SIMPLINK:

http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w19_mr/dvb/Apps/w4.5_mr_e02/e_dut/control.html

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_Vv9t3uo ,

Heb je al met een ander HDMI kabel getest? Staat SIMPLINK aan op de tv? Zie SIMPLINK:

http://kr.eguide.lgappstv.com/manual/w19_mr/dvb/Apps/w4.5_mr_e02/e_dut/control.html

signatureee
Groet, Dick

Members_Vv9t3uo
Student
Opties

Goedemiddag Dick,

Bedankt voor het dienen als "Rubber Ducky"! Nu ik jou zie vragen over SIMPLINK wist ik dat ik bepaalde geluidsinstellingen m.b.t. eARC nog niet gechecked had.

Het lijkt het nu toe doen!

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Members_Vv9t3uo ,

Meer een Rubber Dicky deze keer 😂. Top dat het is opgelost!

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick