Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung HW-Q950T verliest verbinding achterspeakers en subwoofer.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-10-2021 02:32 AM)
2131 Weergaven
Thomasderooij
First Poster
Opties

Dag allemaal.

ik heb een probleem met mijn Soundbar. 70% van de tijd werkt alles probleemloos maar soms valt de verbinding tussen mijn bar en de achter speakers/sub weg. Bij mijn achterspeakers brand dan helemaal geen lampje meer. Aan/uit is de enige optie om het weer werkend te krijgen. Soms valt alleen de sub uit. Lampje blijft dan blauw. Ook dan is aan/uit de enige optie..

ik heb de soundbar terug gestuurd naar de verkoper. Via Samsung is toen het mainboard vervangen. Het probleem blijft echter bestaan. Als ik de set opnieuw pair is het probleem een paar dagen weg. Hierna komt het weer terug. Opnieuw contact gehad met de verkoper. Hun hebben hem “getest” en werkt volgens hun naar behoren..

De software is up to date en ik heb de HDMI kabel voor de zekerheid vervangen.

help!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Hemmie
Student
Opties

Hallo Martijn,

Het probleem lijkt opgelost. Ik heb mijn ziggo box opnieuw geconfigureerd. Deze werkt nu met het 5 gHz netwerk.

Nu gaat het blauwe lampje op de sub wel uit (wordt rood) als ik de tv en soundbar uitzet.

Bij het weer inschakelen branden de lampjes van de sub en de achterspeakers weer blauw zoals het hoort en  doet de sub ook weer gewoon mee.

Bedankt voor je hulp. Ik kan nu weer genieten zonder ergernis.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Arthur73
First Poster
Opties

Goedemorgen,

Gisteren heb ik de soundbar hw-Q950T gekocht. Nu wil de bijgeleverde subwoofer op geen enkele wijze connecten, de rearspeakers wel. Automatisch ging in beide gevallen niet, handmatig helaas alleen voor de achterspeakers. Het heeft me een avond gekocht en ik heb alles geprobeerd. Firmware update, reset van de bar, andere plek in huis, stekker er voor een langer periode uit maar niets werkt, als ik de subwoofer in het stopcontact steek, gaat het lichtje snel blauw knipperen en verder niets. Ook heb ik al telefonisch contact gehad met samsung. Ze kwamen echter ook niet verder dan de stekkers eruit en 5 sec op het id knopje drukken van elk apparaat. Ook zonder het gewenste resulaat. Ik heb de retour procedure al gestart maar wie weet zie ik iets over het hoofd of heeft iemand nog een briljante suggestie 😊

0 Likes
Tessa
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Arthur73,

Welkom op de Community!

Gefeliciteerd met jouw nieuwe soundbar, maar wat jammer dat de verbinding nog niet helemaal is gelukt.

Voordat het automatisch verbinden zal lukken dienen de juiste stappen uitgevoerd te worden. Lees onderstaande stappen eens door:

Subwoofer verbinden.PNGAls je deze stappen uitgevoerd hebt en het alsnog ervaart, ga dan na of de kabels goed verbonden zitten en wacht dan 5min om te zien of het knipperen stopt.

Ik hoor graag of het lukt!

rsz-846676\
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Thomasderooij, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community! 

Zo te lezen heb je al een hoop opties geprobeerd om dit te verhelpen 💪

Je geeft aan dat de software up-2-date is, zijn je luidsprekers zelf ook uitgerust met de laatste update?

En heb je de soundbar al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Thomasderooij
First Poster
Opties

Helaas is het probleem niet opgelost. Het lijkt zelfs vaker voor te komen. 

nu valt de verbinding tijdens dat de soundbar aan staat ook wel eens weg. Subwoofer blijft dan wel blauw branden. Achterspeakers doen het dan wel. Ook als de soundbar uitgeschakeld wordt komt het soms voor dat de subwoofer en de achterspeakers blauw blijven branden. De enige optie om het weer te laten werken is dat ik de stroom van de subwoofer af haal en weer aan zet..

0 Likes
Hemmie
Student
Opties

Vorig jaar de soundbar HW-Q950T gekocht samen met de Q90T tv.

Aansluiten ging makkelijk. Vanaf het begin werkt de subwoofer niet goed mee. Alles aangesloten via EARC HDMI

Ik moet eerst alles weer resetten en de subwoofer en de achterste speakers handmatig aanmelden. Dan werkt alles prima.

Wanneer ik 's avonds de tv en soundbar uitzet dan kan ik de volgende dag weer opnieuw beginnen. Het lijkt of de instellingen niet worden onthouden. Het blauwe lampje van de subwoofer brandt altijd blauw. Ook als de tv en soundbar uit staan. In een aantal gevallen heb ik ook geen geluid uit de achterspeakers, maar dit gebeurt veel minder vaak.

Laatste firmware is geïnstalleerd.  De subwoofer staat een meter van de soundbar. Dat kan het niet zijn. Na de reset en de nieuwe koppeling werkt het wel. Overigens een prachtig geluid. Ik test dit met een aantal Dolby atmos bestanden.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is. Van elke dag resetten word ik niet vrolijk.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Thomasderooij, goedemidag.

Zijn je achterluidsprekers en subwoofer zelf ook uitgerust met de laatste update?

Maakt het nog verschil in welke bron je speelt op TV? 

Wanneer dit geen verschil maakt zal je de soundbar kunnen aanmelden voor een nieuwe reparatie, doe dit dan samen met de subwoofer erbij.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Thomasderooij
First Poster
Opties

Hoi Martijn,

zojuist een andere bron geprobeerd maar helaas..

het viel me op toen ik vanmorgen beneden kwam dat zowel m’n subwoofer als de achterspeakers niet uit waren gegaan. Brandde dus nog blauw. Deden het overigens wel meteen..

gr Thomas 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Thomasderooij.

Heb je gecontroleerd of er via de SmartThing-app een update klaar staat voor de luidsprekers en je subwoofer?

De volgende stap zal dan een reparatie worden, je kunt de soundbar dan aanmelden voor een nieuwe reparatie, doe dit dan samen met de subwoofer en je luidsprekers.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Thomasderooij
First Poster
Opties

Hoi Martijn,

in de app staat dat de sub module softwareversie 80 heeft. Ook staat er dat er geen updates beschikbaar zijn.

ik ga de set aanmelden voor reparatie. Jammer dat ik m dan voor de 2e keer voor meerdere weken kwijt ben.. 

0 Likes