Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Q990b en PS5

(Onderwerp aangemaakt op: 01-06-2023 08:01 PM)
835 Weergaven
Didi89
Apprentice
Opties
Hallo,

Ik heb onlangs een HW-Q990B soundbar gekocht. Mijn vorig model was een HW-Q800T. Als ik mijn PS5 verbond met de soundbar deed deze een passthrough van 1440p. Als ik deze verbind met de nieuwe soundbar, Q990B, gebeurd dit niet. Dit zou nochtans moeten. Alle instellingen zijn hetzelfde. Kan iemand mij hiermee helpen?
Mvg
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Juist vanwege e-Arc is het raadzaam om de randapparatuur aan te sluiten op je TV zelf. Het is zeker niet zo dat het één beter is dan het ander, wel kan dit vaak voor conflicten of andere geluid issues zorgen. Je kan natuurlijk beide even uittesten wat voor jou makkelijker is en ook of er een verschil in geluidskwaliteit zit.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Didi89, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Met welke TV heb je de soundbar verbonden? Je kan de PlayStation het beste direct aansluiten op je TV of monitor.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Didi89
Apprentice
Opties
Hallo Martijn. Bedankt voor de respons. Met een Sony x95j. Ik verbind deze omdat ik dan dts:x audio kan nemen. Ik vind het het gewoon wat vreemd dat een oudere mid range soundbar dit doet en deze nieuwe high end niet. Beiden hebben geen 2.1 hdmi, maar een 1440p passthrough moet toch mogelijk zijn? Mvg
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Didi89, goedemiddag.

Maak je wel gebruik van een HDMI 2.0 kabel? Als ik bij de specificaties kijk zie ik staan dat beide dit zouden moeten ondersteunen. Heb je de PlayStation al eens in de Veilige Modus opgestart? Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3oBqqO1

HW-Q990B.png

HW-Q800T.png

Groeten,

Martijn

0 Likes
Didi89
Apprentice
Opties
Ik gebruik dezelfde hdmi kabel als die van de Q800T. Ik heb deze ook al eens gewisseld met de meegeleverde kabel van de Q990B. Met hetzelfde resultaat. Zodra ik de 800 aansluit heb ik meerdere 'beeldopties' en als ik dan de 990 aansluit niet. Ik zal de ps5 eens in veilige modus opstarten en een factory reset doen van de soundbar. Al vrees ik er wat voor. Zodra ik dit getest heb laat ik iets weten. Alvast bedankt voor de moeite, want toen ik telefonisch contact opnam gooide de operator gewoon af toen de vraag te ingewikkeld werd.
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je terugkoppeling, wij zijn uiteraard erg benieuwd of het hiermee verholpen is 😇 

Fijn weekend alvast en groeten,

Martijn

0 Likes
Members_X26SFtr
First Poster
Opties

Hallo Martijn,

Ik heb onlangs ook een Samsung Soundbar gekocht. Nu lees is op internet en in de meegeleverde handleiding wisselend over de opzet van de tv, soundbar en spelcomputer  (PS5). Jij geeft aan dat je het beste de PS5 kan aansluiten op je tv en de Soundbar via eARC op je tv, terwijl de handleiding aangeeft dat je een spelcomputer via HDMI met de soundbar moet koppelen en de soundbar vervolgens aan de tv met eARC. Wat is het verschil tussen deze twee opstellingen, waarom zou je voor de één of ander kiezen en waarom is jou advies om beide apparaten los met de tv te verbinden? Groet, J.Keulen

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Juist vanwege e-Arc is het raadzaam om de randapparatuur aan te sluiten op je TV zelf. Het is zeker niet zo dat het één beter is dan het ander, wel kan dit vaak voor conflicten of andere geluid issues zorgen. Je kan natuurlijk beide even uittesten wat voor jou makkelijker is en ook of er een verschil in geluidskwaliteit zit.

Groeten,

Martijn

0 Likes