Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Plaatsen surround speakers bij soundbar HW-Q990 B

(Onderwerp aangemaakt op: 10-01-2023 07:36 PM)
2684 Weergaven
popeyebos
Explorer
Opties

Ik heb de HW-Q990 B soundbar aangeschaft. De surround speakers staan op de Vebos standaarden achter de bank. De linker speaker staat links en de rechter rechts, gezien vanaf de bank. Nu valt mij op dat er op de rechterspeaker nu ook rechts een speaker zit, maar die wijst dus naar rechts, en de linkerzijde is een metalen plaatje. Mij lijkt het logisch om deze speaker dus juist links te plaatsen, zodat de zijspeaker ook naar links wijst.

Maar dan staat de als rechts gelabelde speaker dus links...

Of moet ik het zien vanaf de TV in de richting van de kamer?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @popeyebos ,

Ik heb dezelfde speakers op dezelfde standaards. Zoals ze staan, staan ze goed, dus de labels aanhouden.
Beide speakers moeten dus naar buiten wijzen. Rechter naar rechts, linker naar links.
Het zijn side-firing speakers. Net als de up-firing speakers moet het geluid ergens tegenaan bouncen.
De up tegen het plafond en de side tegen de muur. De subwoofer moet eigenlijk ook een naar zijmuur gericht zijn.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @popeyebos ,

Ik heb dezelfde speakers op dezelfde standaards. Zoals ze staan, staan ze goed, dus de labels aanhouden.
Beide speakers moeten dus naar buiten wijzen. Rechter naar rechts, linker naar links.
Het zijn side-firing speakers. Net als de up-firing speakers moet het geluid ergens tegenaan bouncen.
De up tegen het plafond en de side tegen de muur. De subwoofer moet eigenlijk ook een naar zijmuur gericht zijn.

signatureee
Groet, Dick

popeyebos
Explorer
Opties
Juist, duidelijk antwoord, dankjewel!🙂
HWDW
Student
Opties

Ik heb ook de Soundbar HW-990B aangeschaft.

Het is verstandig om de uitgebreide Handleiding (in veel talen) voor deze Soundbar te downloaden van de PC.  Te vinden onder: USER MANUAL HW-Q990B

Deze handleiding bestaat uit 37 pagina's en is in het Nederlands vanaf pagina 218 tot 255 van dat handboek. De moeite waard om deze pagina's af te drukken.  Daarin staan ook de tekeningen hoe je de speakers het beste kunt opstellen  en is duidelijk te zien welke surroundspeaker Links en Rechts staat.

Als beugel voor het ophangen heb ik 2 (verspringende) voordeurscharnieren gebruikt. Voordeel hiervan is dat je weinig ruimte nodig hebt om deze te plaatsen en geen lompe, in de weg staande,  standaards achter de bank hebt staan. 

Verder viel het me op, indien je de sourroundspeakers  aan de muur wilt ophangen  de benodigde boutjes niet door Samsung te zijn bijgeleverd. Snap dat Samsung hiervoor geen ophangbeugels voor meelevert, maar om nou te bezuinigen op 2 boutjes?????

Deze bevestigingsbouten UNC 1/4-20 zijn niet bij de normale kluswinkels  te verkrijgen.  Ik heb deze bouten besteld bij Mijer ijzerwaren aan de Rozengracht in Amsterdam met  de omschrijving    BOUT ZESKANT UNC 1/4" X 3/4"  VZ

Deze passen exact en zijn 19 mm lang.

0 Likes