Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Met One Remote "Aan/uit" bedienen NAD versterker (via DAC converter op de Optical Out aangesloten)

(Onderwerp aangemaakt op: 30-12-2018 08:57 PM)
1053 Weergaven
El_Magico
Student
Opties

Een beroep op "the wisdom of the crowd".

Configuratie

• Samsung UE55NU8000 met one remote (zwarte variant)
  • Hierop aangesloten via optical out mijn NAD receiver (NAD 326BEE via DAC)

Bulletwise samenvatting van het "probleem" (een eerste wereldprobleem maar toch :-))

• De NAD versterker via het menu "universele bediening" kunnen aanmelden. NAD was niet bij default beschikbaar echter bij handmatig zoeken beschikbaar en geselecteerd.
  • Stroomtest met succes uitgevoerd. Dwz mijn versterker werd in de test aan en uitgeschakeld.
  • Na afronding van de test blijft het volume van de versterker gewoon via One Remote te bedienen.
  • Helaas lukt het niet meer om de versterker aan en uit te schakelen terwijl dit wel tijdens de test mogelijk is gebleken
  • Na 30 min geen signaal schakelt de versterker automatisch uit, waardoor ik deze telkens bij opnieuw inschakelen van de TV met eigen afstandbediening moet inschakelen.

Iemand een oplossing? Mis ik een knop?

0 Likes
4 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @El_Magico, welkom op de Samsung Community! Gelukkig hebben we een zeer wijs publiek hier, en dan heb ik het nog niet eens over mezelf :face-with-stuck-out-tongue-and-winking-eye:

Het klinkt tot nu toe als een compatibiliteits issue, maar er zijn nog een paar dingen die ik graag met je zou checken.

Als eerste, is de TV up to date? Als je hier (Menu > Ondersteuning > Over deze TV) softwareversie 1153.3 ziet staan dan zitten we goed.

En ik kon eerst de specs van je receiver niet vinden en hoopte dat HDMI ARC nog een optie was, maar ik heb inmiddels gevonden dat hij lekker oldschool/analoog is, dus dat valt helaas af.

Ik dacht 2 vragen te hebben, maar dan vestig ik voor nu nog even m'n hoop op de software update. Ik hoor graag van je!

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
El_Magico
Student
Opties

Hi @JoeriS  thanks voor je reactie. Zojuist de software versie gecontroleerd. Dit is versie 1153 en niet 1153.3 wat jij aangeeft dat het zou moeten zijn. Echter heb ik de TV op automatisch software bijwerken staan en ook als ik handmatig aangeef dat de software bijgewerkt kan worden geeft het systeem terug dat ik momenteel de meest actuele software draai.

Zou de oorzaak het verschil in software zijn?

Het vreemde is dat indien ik de stroomtest uitvoer bij het aanmelden van de versterker, deze wel aan- en uitgeschakeld wordt. Mijn conclusie is op basis van dit gegeven is dat de one remote het signaal dus wel kan uitsturen. Vraag blijft hoe ik dus hoe ik dit doe na de eenmalige aanmelding..

Any more thoughts?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Oh, dat is dan dezelfde hoor! De TV geeft niet altijd het getal achter de komma weer, dus dan is hij gewoon up-to-date :smiling-face:

Dan wil ik het graag proberen via een Extern Beheer afspraak, zo kan een collega via internet inloggen op je TV en meekijken terwijl je de One Remote instelt. Hij moet natuurlijk wel blijven doen wat hij in de test ook doet. Zou je me daar het volgende voor willen sturen via een privé bericht? (klik op m'n naam > bericht verzenden)

- je naam, tel nr, email- en huisadres;

- serienummer van de TV;

- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.

Dan zet ik 'm in de agenda :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Yuud
First Poster
Opties

Is dit nog gelukt?

0 Likes