Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HT-E5500 blue ray speler koppelen aan sound bar?

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2023 03:57 PM)
413 Weergaven
hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Ik heb een 'oude' maar nog aardig werkende HT-E5500 set, uit 2012, waarvan ik de blue- ray speler aan een (niet-Samsung) soundbar wil koppelen en dus 'verder wil' zonder de ooit bijgeleverde boxjes. Ik krijg dat niet voor elkaar... Iemand een idee hoe ik die speler koppelen kan zodat ik 'm nog als dvd/blue ray speler gebruiken kan? Hij vertoont nog wel de inhoud van een cd op beeld, maar ik krijg geen geluid.... Dank alvast.

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Ik heb nu een JBL 800 soundbar. Die doet het wel als ik de HT-E5500 'bypass'.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Dag Dick, Ik heb nu wel geluid, maar er lijkt nog iets mis met de 'acceptatie' van dvd's. Het geluidsprobleem zat in de instellingen in de tv/home cinema set: die gaf geluid naar de bijgeleverde boxjes als standaard; dat heb ik nu handmatig naar 'tv' omgezet (en die stuurt door naar soundbar). Ik heb de home cinema set gewoon met HDMI op de HDMI van tv (geen eARC of iets dergelijks) aangesloten en dat werkt. Dank voor je hulp!

Groet,

Eric

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @hcpbrouwer ,

Over welke niet-Samsung soundbar gaat het?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Ik heb nu een JBL 800 soundbar. Die doet het wel als ik de HT-E5500 'bypass'.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @hcpbrouwer , 

Thanks! Voor geluid heb je ook een optische verbinding nodig. Zie ook pagina 90 van de manual:

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-HT-E5500/preview-handleiding-365178.html

signatureee
Groet, Dick

hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Dag Dick,

HDMI geeeft toch ook geluid door? Op pag 90 is het optie 1 (hdmi) óf optie 2 (optisch), niet beide toch?

Groet,

Eric

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @hcpbrouwer ,

Volgens mij moet je dan deze constructie maken:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/bluray-speler-aansluiten-op-soundbar/td-p/780273

signatureee
Groet, Dick

hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Dag Dick,

Sorry voor de vertraging op je oplossing. Ik ga het zeker proberen en laat weten of je oplossing werkte! Dank weer.

Oplossing
hcpbrouwer
Journeyman
Opties

Dag Dick, Ik heb nu wel geluid, maar er lijkt nog iets mis met de 'acceptatie' van dvd's. Het geluidsprobleem zat in de instellingen in de tv/home cinema set: die gaf geluid naar de bijgeleverde boxjes als standaard; dat heb ik nu handmatig naar 'tv' omgezet (en die stuurt door naar soundbar). Ik heb de home cinema set gewoon met HDMI op de HDMI van tv (geen eARC of iets dergelijks) aangesloten en dat werkt. Dank voor je hulp!

Groet,

Eric

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @hcpbrouwer , Eric,

Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het is opgelost!
Hopelijk krijg je de 'acceptatie' ook nog in orde.

Fijne avond en een goede jaarwisseling gewenst! 🎇🥂 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣

signatureee
Groet, Dick