op 06-02-2018 02:02 PM - laatst bewerkt op 06-02-2018 05:18 PM door RobertS
Het kan de beste overkomen: na een verhuizing blijkt er een schroefje van je televisie te ontbreken. Of er zit een barst in de groentela van je koelkast omdat iemand iets te enthousiast flessen in plaats van groenten erin mikte. Wat kun je nou doen om dit op te lossen?
Je kan het zo gek niet bedenken, of we hebben het onderdeel dat je zoekt. Alle onderdelen zijn origineel, met de kwaliteit die je van ons gewend bent. Dit in partnerschap met het zogeheten Samsung Onderdelen. Wellicht dat je er nog nooit van gehoord hebt, vandaar dat we jou met deze how-to op weg willen helpen bij het zoeken van het juiste onderdeel. Met dank aan @JohnAng voor het initiatief en meedenken!
Zoek je bijvoorbeeld een nieuwe voet, afstandsbediening of kabel voor jouw tv? Om te beginnen heb je de modelcode nodig. Die vind je op de witte sticker op het product. Vervolgens ga je naar www.samsungonderdelen.com en voer je de modelcode in het rechtervakje in. Na even laden verschijnt het volgende scherm.
Klik dan op een productsoort voor verdere selectie. Zoektip: onderaan de pagina staat een overzicht van de meest verkochte onderdelen.
Voor de technisch onderlegden onder ons, kun je voor bijvoorbeeld een koelkast ook kiezen voor ‘Clickview’. Zo krijg je een uitgebreide tekening te zien, met een lijntje dat aangeeft welk onderdeel waar zit. Heb je een groentelade nodig? Dan werkt het toch makkelijker om te kiezen voor ‘(Meest verkochte) Onderdelen’.
Kun je het onderdeel niet vinden, of staat ‘ie er niet tussen?
Voel je vrij om een van de Moderators een berichtje te sturen. Daarnaast heeft SamsungOnderdelen een eigen SupportDesk die je doordeweeks van 9:00 tot 17:00 kunt benaderen. Vaak hebben ze nog een hoop onderdelen liggen, die niet op de site staan!
Nederland: +31 (0)88 - 2340 381
Belgie: +32 (0)25 - 88 29 98
supportdesk@samsungonderdelen.com
Let op: soms staan er twee onderdelen die erg op elkaar lijken, maar toch verschillend zijn. Zo is er verschil tussen groentelades voor links en voor de rechterkant van de koelkast. Mocht je niet helemaal zeker zijn of je het juiste onderdeel te pakken hebt voor jouw Samsungproduct, neem dan contact op met de Supportdesk van SamsungOnderdelen. Ze helpen je graag verder.
Als je het onderdeel hebt gevonden, is het een kwestie van in de winkelwagen plaatsen en bestellen maar! Betalen kan via PayPal, AfterPay, American Express, VISA, Mister Cash, MasterCard of iDEAL.
06-02-2018 02:45 PM - bewerkt 06-02-2018 04:21 PM
Wat een mooie site, zeg!👍
Vooral die nummertjes bij de onderdelenlijst die rood worden.
Net een account aangemaakt en mn beide tv's als favoriete apparaten toegevoegd. Je weet maar nooit..
Wel jammer dat ik geen Mainboard kan bestellen. Vier steeksleutels.🔧🔧🔧🔧
Moet je een 'Getrainde technicus ' voor zijn. Is toch een 'piece of cake'? Pfff..😂🤣
op 06-02-2018 05:21 PM
Hallo Bruce,
Het is een overzichtelijke en vooral informatieve how-to geworden.
Dank voor het vermelden van mijn initiatief.
Greetings !
op 07-02-2018 12:09 AM
Dat is inderdaad een topsite, ik raad natuurlijk wel aan dat als je apparaat het begeeft bij normaal gebruik dan kan je dit het beste aanmelden bij de garantie. Denk dan ook aan een "echt" defect waar je niks aan kan doen. Dat een stukje rubber slijt is bijvoorbeeld "gebruikschade" en in dat geval dekt de garantie het niet.
op 07-02-2018 05:05 PM
Hi Bruce, het lijkt me zinvol om onze how-to ook te plaatsen bij de andere productgroepen, zoals huishoudelijk, mobiel, enz. Want ik denk dat niet iedereen die bijvoorbeeld een huishoudelijk apparaat probleem heeft bij tv/audio kijkt.
Greetings !
op 30-01-2019 08:24 PM
Samsungonderdelen blijkt een vreselijk traag en redelijk amateuristisch bedrijfje. Ze zijn super langzaam en geven Samsung helaas een slechte naam. Ze adviseren bovendien tot twee keer toe verkeerde onderdelen te bestellen, welke ze tegen hoge verzendkosten naar je toe sturen. (Reken op een week, tegen bijna 6 euro verzendkosten voor onderdelen van 1cm, en absoluut minder dan 20 gram) - Weet iemand daarom een alternatief? Liefst wel een proffessioneel bedrijf!! Ik ben radeloos!!
op 30-01-2019 08:24 PM
Samsungonderdelen blijkt een vreselijk traag en redelijk amateuristisch bedrijfje. Ze zijn super langzaam en geven Samsung helaas een slechte naam. Ze adviseren bovendien tot twee keer toe verkeerde onderdelen te bestellen, welke ze tegen hoge verzendkosten naar je toe sturen. (Reken op een week, tegen bijna 6 euro verzendkosten voor onderdelen van 1cm, en absoluut minder dan 20 gram) - Weet iemand daarom een alternatief? Liefst wel een proffessioneel bedrijf!! Ik ben radeloos!!
op 28-02-2019 08:01 PM