Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid Wireless Rear Speaker kit SWA-9000S is zacht

(Onderwerp aangemaakt op: 05-04-2021 10:22 PM)
866 Weergaven
Pieter
First Poster
Opties

Goedenavond,

Ik heb Wireless Rear Speaker kit SWA-9000S aangeschaft naast mijn Cinematic Q-series soundbar HW-Q900T van Samsung. Echter krijg ik een vrij zacht geluid uit de speakers.

• Soundmode Soundbar staat op Surround.
  • Rear speaker volume staat op +6 op de soundbar
  • Soundbar is aangesloten via HDMI-eARC

Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat mijn Speakerkit naar behoren gaat werken? Welke instellingen zijnde juiste?

alvast bedankt!

Pieter van der Linde

0 Likes
2 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Pieter,

Welkom op de Community.

Dit vraagstuk is al vaker aan bod gekomen op de Community.

Dat een Home Cinema apparaat of surround soundbar niet altijd surround geluid geeft met de achterste speakers, wil niet altijd zeggen dat het om een defect gaat. Sterker nog, het is praktisch nooit een defect. Het Home Cinema apparaat geeft alleen surround geluid als hij deze "opdracht" (metadata) krijgt van het bestand (film/serie) dat wordt afgespeeld! Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het surround apparaat surround niet afspeelt:

1. De film/serie heeft geen Surround metadata;
  2. De bron van de film/serie is een apparaat (PS4 bijv) dat indirect (via TV) verbonden is met het Home Cinema apparaat.
    In dat geval converteert de TV de Surround metadata naar stereo. Oplossing: Bron-apparaat direct verbinden met Home Cinema apparaat!
  3. Alles werkt goed, maar er wordt verwacht dat er altijd geluid uit de achterspeakers komt.
    Surround speakers geven alleen geluid wanneer dit contextueel bepaald is. Bijvoorbeeld wanneer een helicopter achterlangs vliegt tijdens een actiescène.
rsz-846676
0 Likes
Mari023
First Poster
Opties

Hallo Pieter,

Wat een oplossing zou kunnen zijn, een paar actieve luidsprekers aansluiten via een level covertor. 🤔

0 Likes